Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

През 2024 г. ще се пътува по АМ „Хемус“ от София до Варна

Ключови думи: ам хемус, магистрала хемус, варна софия, 20204 г., прогноза

През 2024 г. ще пътуваме по автомагистрала „Хемус“ от София до Варна. Това е реалистичният срок. Ако сме оптимисти, можем да го съкратим. Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Това съобщи пред БТВ заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И добави, че АМ „Хемус“ е мечта не само за цяла Северна България, но и основен приоритет.

Нанков напомни, че за „Хемус“ има осигурено финансиране от държавния бюджет. То е от излишъка с добрата фискална политика на финансовото министерство и с волята на правителството. Насочили сме максимално усилията на държавата и местната власт за нейното доизграждане, каза Николай Нанков.

Южната дъга на Софийския околовръстен път, дълга малко над 6,1 км, ще бъде пусната в цялост след август месец следващата година. Участъкът, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната.

Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране. Такова ще се търси по линия на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

На АМ „Струма“ в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплесен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

Идеята за разширяване на АМ „Тракия“ между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.

На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че „някои провъзгласили се за говорители на гражданското общество“ като Мая Манолова още вчера са хвърлили обвинение, че вече е заделен ресурс и той ще бъде откраднат, което са пълни глупости. Зам.-министърът напомни, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората. Има механизми за нейното продължение, ще бъде подложена на обществен дебат - важно е да има политически и обществен консенсус, каза Нанков. И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.

По отношение на искането на строителния бранш да може да се работи между 14 и 16 часа Нанков посочи, че промяната трябва да бъде подложена задължително на обществено обсъждане.

2
Коментара по темата
2.
бах мааму
01.05.2020 14:18:57
то чудо ,бе ей я 2034
1.
Дернев
01.05.2020 12:38:05
Много по-важно е до 2024 влаковете Видин-Сф-Карнобат за 7-8часа, ЖП!линията Карнобат-Синдел да е двупосочна и успоредно на нея до Вн да има и магистрала. Тъпата ни транспортна политика продължава в пълна сила. Добре че европейците натиснсха, че Тракия стана и нещо се човърка по ЖП инфраструктурата.
  Добави Коментар
Какво ще ни донесе любовта на 24 декември Научете какво ви очаква този сряда, според зодията Самолетът на началника на генщаба на либийската армия се разби край Анкара Частният „Фалкон“ е изгубил контакт малко след излитане, турските власти пренасочиха въздушния трафик
Как да избегнем семейни конфликти по време на празниците - съвети за хармония Няма място за караници по празниците, нека освободим място за повече любов и заедност Доброволци от Айтос зарадваха 100 пенсионери в нужда преди Коледа През целия месец декември се събираха средства чрез благотворителни инициативи, за да се подготвят хранителните пакети.
Пациентите плащат двойно за жизненоважни медикаменти Поскъпването удря най-силно хронично болните, които все по-често избират кое лекарство могат да си позволят Истината за отрязаното ухо на Ван Гог И била ли е проститутка дамата, на която го подарява
Катя Илиева напуска телевизията на Слави Трифонов Новината за раздялата беше обявена в социалните мрежи и предизвика публична подкрепа от колеги журналисти В сезона на Козирога кой ще се радва на личен растеж Ето какво да очаква всяка зодия
Ето защо обмяната на левове в евро става по-достъпна 9 нови пощенски станции ще осигурят безплатна обмяна на левове в евро за гражданите извън големите градове Спазвайте тези традиции, за да осигурите щастие и късмет през новата година Момите, на които им предстои да се омъжват през годината, не трябва да месат хляба
Купувачите на имоти в София искат простор, а във Варна залагат на кварталите След години на компромиси с площта, българите отново избират пространство, зеленина и дългосрочен комфорт Германия се опитва да изправи икономиката си, като същевременно укрепва отбраната Но какво ще означават тези усилия за вътрешната и външната ѝ политика?