Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ryanair отказва да връща пари за отменени полети

Ключови думи: Ryanair, авиокомпания, билети, пари, коронавирус

Една от най-големите авиокомпания за нискобюджетни полети продължава да твърди, че можете да получите парите си обратно, ако полетът ви е бил отменен заради пандемията от коронавирус. Но изглежда нещата не стоят точно така, тъй като от Ryanair са склонни да раздадат ваучери за бъдещи пътувания, отколкото да се разделят с огромната сума пари. Пътниците, чиито полети са били отменени заради пандемията от коронавирус, могат да поискат парите си обратно в рамките на една седмица от датата, в която самолетът е трябвало да излети.

А според правилата, ваучери могат да бъдат раздавани само ако има писмено съгласие между компанията и пътника. Заради пандемията Ryanair приземи почти всичките си самолети. Още в началото на кризата, компанията предложи връщане на парите за отменените полети и дори бе по-приятелски настроена към клиентите си от най-големите си конкуренти на острова - British Airways и easyJet. Ирландската авиокомпания обеща, че пълната сума за билетите ще бъде върната на клиента в рамките на 20 дни. По това време конкуретните компании премахнаха възможността за връщане на пари и предложиха на своите пътници само ваучери в замяна.

По-късно easyJet все пак реши да започне да връща суми, а British Airways помолиха клиентите си да се свържат с тях по телефона. През втората седмица на април пътниците на Ryanair бяха уведомени, че преводът на сумите ще закъснее заради безпрецедентния брой на заявките, които компанията получава. В своето съобщение те посочиха, че с приоритет ще са най-уязвимите им клиенти. Явно предвиждайки ужасната криза, която се задава, малко след това съобщение от Ryanair промениха мнението си и сега предлагат само ваучери на своите клиенти. "Моля, вижте по-долу детайли относно вашия пътнически ваучер, който е на същата стойност като вашата отменена резервация, пише Днес.бг

Тази сума може да бъде използвана за нова покупка на билет за полет на Ryanair в следващите 12 месеца", пише на сайта на компанията. На запитване от The Independent говорител на компанията заявява, че всички възможности, които са регламентирани от европейските власти, стоят пред клиентите, включително и връщане на пари. Но един от клиентите, Джейми Боуден, твърди обратно. Неговият полет от Италия до Армения бил отменен. В понеделник, той опитва да подаде заявление, за да му бъдат върнати парите. Когато кликва на посочения линк обаче, изскача нов прозорец: "Ваучер, вземете си ваучер. Във всеки цвят, когато си пожелаете, но, моля ви, вземете си ваучер", гласеше съобщението в него, казва Боуден пред The Independent.

6
Коментара по темата
6.
Открихте Америка
21.04.2020 22:03:11
И другите авиокомпании правят така, по-добре ваучери отколкото да фалират,тогава няма да получите нищо
5.
до Бойкова
21.04.2020 20:40:10
г-жо Бойкова, много моля изразявайте мнение за Вашия конкретен случай. Аз също трябваше да летя за Виена със семейството си, също подадох молба за възстановяване и вече един месец пари няма, а ми се предлага въпросният ваучер. Просто сте изкарала късмет, така че отново моля най-учтиво, не изразявайте всеобщото мнение.
4.
До 1
21.04.2020 18:57:52
На мен също не са възстановени.
Само опцията ваучер ми се предлага . Статията е вярна.
Опитвам чрез писмена молба, използвайки
директивата на ЕС 261/2004.
3.
До 1
21.04.2020 18:18:15
Незнам кого обслужва, но аз имам пуснато искане за възстановяване на стойността на билети на 18.03 и все още не са ми възстановени парите.
2.
Pidal
21.04.2020 18:17:27
Вие сте си взели парите в началото. Скоро презимиха почти всички самолети така, че статията си е ок
1.
Лилия Бойкова
21.04.2020 16:35:44
Това изобщо, ама изобщо не е вярно! Имах билет на Райън еър за Виена от Бургас на 14 април, двупосочен, за мен и семейството ми - 4 човека. Още на 12 или 13 март им писах, до последното евро ми възстановиха, без никакви наказателни суми.
Имах и опция да избирам - възстановяване на сумата или ваучер. Избрах възстановяване, в рамките на 5 работни дни получих парите обратно.
Кого обслужва тази статия?
  Добави Коментар
Страшен екшън край Криводол, криминално проявен наби медик Нападението стана в село с 800 жители "Мелиса" отне живота на 46 души Жестоко бедствие
Пребиха жестоко медицинско лице Роднини на нападателите се събраха пред Спешното отделение на болницата във Враца Карлос Насар взима съдбоносно решение Саботират ли в България Херкулес?
Президентът Радев: Задлъжняването е факт Държавният глава с тежки думи за правителството Убийство в центъра на София, извършителят се издирва Не са ясни мотивите за фаталното деяние
8 красиви имена празнуват Има много народни вярвания Баща уби сина си с бонбони за Хелоуин Обезумелият мъж искал да вземе пари от застраховка
Гърми огромен скандал с двама от мъжете в "Ергенът" Здравеняк нагруби музикант Слънчево по Черноморието И в цялата страна като цяло
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск Думите му нямат нищо общо с твърденията от Москва Жестока вражда между банди в Брюксел Двама са ранени