Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Моряци в капан заради коронавирус

Трябваше да сляза на сушата на 10 март, но не ми разрешиха заради пандемията от коронавирус, споделя морякът Деян Иванов от Варна
Ключови думи: коронавирус, моряк Варна, кораби

Коронавирусът постави в  капан и моряците. Още в средата на март големите транспортни морски компании се наложи да преминат на авариен режим на работа и забраниха смените на моряци. Така всички, които тази заповед заварва на кораб остават там, а другите -  за дълго на брега, съобщава Нова телевизия.

За да си моряк трябва да си малко луд, но много отговорен, казва 32-годишният варненец Деян Иванов докато прекосява Атлантическия океан за 5-ти път в рамките само на месеци.

Пътуваме от Америка за Европа, добавя той. 

Иванов е втори помощник-капитан на танкерен кораб, който превозва суров петрол. Целият екипаж е от 29 души. И те са само капка в морето. По информацията на Международната асоциация на корабоплаването, в Световния океан  над един милион моряци работят на търговските кораби. Всеки месец около 100 000 от тях стъпват на брега, а нови екипажи заемат местата им. 

Миналият месец, обаче не мина по план. Една смяна попада в своеобразен капан заради коронавируса – и  така за моряците, работили с месеци, сушата се оказа само химера. Новината застига Деян на американска земя.

“Трябваше да сляза на 10 март. Компанията отказа да направи тези смени, за да не поставя в риск нашето здраве и разбира се в тази ситуация, ако аз имах избор, бих отказал да сляза от Америка понеже това означава 3 полета минимум. Съответно рискът за зараза дори да пренеса този вирус е много по-голяма и да поставя в риск всички около мен”, казва Деян.

Малко преди и за кораба на Деян да бъде въведена пълна забрана за смяна на екипаж, на борда се качват 3-ма нови колеги. Един от тях развива симптоми за коронавирус.

„Наложи се веднага да бъде изолиран. Хората, които се качиха с него също бяха под карантина 14 дни“, добавя морякът от Варна. 

Тримата нови прекарват половин месец в каюта без прозорци и получават закуска, обяд и вечеря пред вратата, за да се избегне всякакъв контакт. От време на време оставяли тази врата отворена, за да проветряват. На 13-тия ден лекари тестват моряците за COVID-19. Всички резултати са отрицателни.

Тревогата отминава. Но временно. До следващо пристанище и поредните 14 дни очакване. Междувременно корабът се отдалечава и много скоро ще е извън обсега на хеликоптерите, разказва Деян. Така, ако някой се разболее, до него много трудно може да стигне медицинска помощ. Лекарствата на кораба също са в ограничено количество.

По море се осъществява около 90% от световната търговия. Така  че и моряците може да се каже, че са на първа линия. Тяхната мисия е  спасяването на световната икономика, която вече боледува сериозно.

Сега корабът пътува към Англия, а след това към Холандия. Не се знае дали до тогава ще падне забраната за смяна на екипажите.

Изисква се и голяма устойчивост на организма. За тези 6 месеца Деян е местил стрелките на часовника над 40 пъти. А от другата страна на Хоризонта го чакат близките. 

25-годишната Евгения чака мъжа си. Морякът заминал, когато тя била бременна в 3-ти месец. Договорът му изтекъл още началото на април. Така планът бил да е до Евгения много преди раждането.

„Очакваме момиченце в края на май“, споделя тя. 

Преди дни Европейската комисия призова страните членки на ЕС, които имат излаз на море, да осигурят пристанища, на които могат да се правят бързи смени на екипажа. Така се оказва, че за молитвите на Евгения и половинката й има надежда да се изпълнят. 

„Той се шегува и казва, че от кораба ще слезе и ще дойде в родилното. Това „обещавам ти“ ме държи“, каза още младата дама. 
 

7
Коментара по темата
7.
До 5
13.04.2020 17:50:52
Няма никакви бази, по добра изолация и карантина от кораба които не стъпва на бряг здраве му кажи! Може би точно сега моряците са най защитени от вируса!
6.
...
13.04.2020 15:11:29
Търговските кораби нямат бази.
Пристанищата са за товарни операции и престоят е скъп.
Корабите когато нямат работа- стоят на котва и тогава смените и зареждането пак са проблемни.
5.
дааааа
13.04.2020 14:29:33
до4 . ти явно не си схванал ,кой говори за пари ,говорим да се защити живота и здравето ,да си изтеглят корабите в базите ,както напправиха самолетите
4.
Ххх
13.04.2020 14:11:14
И какво като не го сменят, седи си на кораба, помощник е цял ден си бара макарите и взима 4хил евро минимум. Колкото месеца го държат извън контракта, му се плаща. Тука са хората за оплакване, че нямат работа и никакви доходи - те взели да реват че не ги сменят горките с малките доходи!
3.
Marinero
13.04.2020 13:54:15
Единственото разумно решение при смяна на екипажите е за онсайнърите да се правят паралелно и двата теста psr- секрет и кръвен . По този начин ще се знае дали пристигащия сменник е текущо болен или вече е прекарал и изградил имунитет. За офсайнърите трябва да се избират подходящи дестинации за смяна и при завръщането си задължителна 14 дневна карантина последвана от тест. Не си мислете, че на корабособственика му е лесно в тази ситуация. Ако тръгне вирус на кораба, това е истинска бомба със закъснител.
2.
morski
13.04.2020 12:36:13
Моля всички институции да вземат незабавно отношение за смяните на моряците ,кой ще поеме отговорност за живота и здравето им ,особено за тези които са в океана и до тях няма да може да достигне навременна лекарска помощ.БУКВАЛНО ТОВА СА БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ които не са отишли на почивка
1.
дааааа
13.04.2020 12:29:00
БРАВО ,НАЙ ПОСЛЕ НЯКОЙ ДА КАЖЕ ИСТИНАТА НА ГЛАС ,ДОСЕГА НИКОЙ НЕ МИСЛИ ЗА МОРЯЦИТЕ ,НАПРАВО ТЕ СА НАЙ ПОТЪРПЕВШИ ,КАТО ПЛЕННИЦИ НА СОБСТВЕНИЯ СИ КОРАБ
  Добави Коментар
Джордж Клуни се отказва от сцените с целувки във филмите си Холивудската звезда обясни, че с годините приоритетите му са се променили и сцените с интимност вече не са част от професионалния му път Медиците от КОЦ-Русе: Спасяваме животи, но заплатите ни намаляват Казват ни, че пари няма, споделят те и настояват за финансова ревизия 
Мъркането разкрива повече за котките от мяукането Анализ със софтуер за разпознаване на реч показа, че нискочестотното мъркане съдържа уникални звукови характеристики, докато мяукането еволюирало като комуникация с човека Почина Карл Карлтън – легендата зад хита "She’s a Bad Mama Jama" Звездата от Детройт, чиято музика беляза цели поколения, си отиде след дълги здравословни проблеми, но остави вечен отпечатък с хитовете си
Уроки или стрес? Как да разпознаем негативната енергия и кога да потърсим лекар Народните вярвания свързват личните неуспехи с уроки, докато съвременната медицина търси причината в психическото и физическото натоварване Четири знака, че тялото ви има недостиг на витамин С Нисък прием на витамин С засяга ставите, кожата и дори настроението - научете какви сигнали подава тялото и какво да промените в диетата си
Украински подводен дрон удари руска подводница за 400 млн. долара в Новоросийск Новият дрон "Sub Sea Baby" на украинските сили е нанесъл сериозни щети на руска подводница, способна да изстрелва крилати ракети "Калибър", сочи информация от СБУ Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен Момиченцето починало след погрешно назначено лечение и липса на навременна консултация със специалист, а присъдата подлежи на обжалване
16-годишна наръга ученичка с нож в Атина Пострадалото момиче е настанено в детска болница, а гръцките власти провеждат разпити за изясняване на обстоятелствата Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния 32-годишният Ник Райнер е задържан с гаранция от 4 млн. долара
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка Напрежение по време на традиционната игра с жартиера предизвика масова разправия с хоспитализирани и полицейско разследване Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево Марин Киров е отличен в знак на признание за усилията и ангажираността му към съхраняването на историческото богатство на региона