Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Възможно е „бонус-малус“ да влезе в сила само за леките коли

Ключови думи: бонус малус, система, леки автомобили, влиза в сила

Възможно е системата „Бонус-малус“ да влезе в сила първо за леките автомобили, а впоследствие за камионите и автобусите. Това каза председателят на Комисията за финансов надзор (КФН) Бойко Атанасов в ефира на bTV.

Коментарът му дойде по повод думи от края на декември миналата година на председателя на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова, че е абсурдно, ако един от шофьорите на даден автобус или камион има извършени нарушения, заради него на превозното средство да се начислява най-висок малус. Тя напомни, че при класическата „Бонус-малус“ система, малус се начислява постепенно, на база натрупани констатирани нарушения.

„До 15 януари ще бъдем проактивни с Министерството на вътрешните работи и Министерството на транспорта да изготвим окончателния вариант на наредбата за новата система, за да отговорим на обществените изисквания“, каза Бойко Атанасов и подчерта, че системата „Бонус-малус“ може да влезе в сила поетапно – първо за леките автомобили и по-късно за тежкотоварните, предава economic.bg.

„Аз се ангажирам, че специално за тежкотоварните автомобили и автобусите ще бъда проактивен, ще направим среща със съответните асоциации и вярвам, че ще намерим диалог към правилното решение. Възможно е системата „Бонус-малус“ да влезе в сила поетапно, ние сме готови на всякакъв вариант, важното е системата да бъде работеща“, заяви председателят на КФН.

Атанасов напомни, че въвеждането на новата система за изчисляването на премията за задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ е ангажимент на България по националната програма за реформи „Европа 2020“. Държавата ни е вече единствената в ЕС, която няма такава системата.

Между 5 и 7 години ще са необходими за получаването на „бонус“ по новата система и съответно за понижаване на премията за застраховка „Гражданска отговорност“, докато „малусът“, или поскъпването на застраховката, ще се случва веднага. КФН е предложила два варианта за „Бонус-малус“ – с 15 и 20 скали. Ако се приеме тази с 15, „бонусът“ ще идва след 5 години, а ако се приеме тази 20 – след 7 години.

На въпрос справедливо ли е поевтиняването на задължителната застраховка да се случва след толкова години на фона на заложеното незабавно поскъпване в случай на нарушения Атанасов отговори: „Справедливо ли е това, че в момента добросъвестните водачи плащат толкова, колкото и недобросъвестните? Справедливо ли е, ако правим промяна в поведението като цяло за плащане от сегашното положение? Справедливо ли е, ако имаме възможност да спасим човешки живот, да не се опитаме да го направим?“.

„Ние говорим за 5 до 7 години, но всъщност, гледайки скалата, през първите 2 години ще се взимат 20% от бонуса, като след това премията ще се понижава с по 1%“, добави председателят на КФН.

Неговата теза е, че трябва всеки шофьор, независимо дали е собственик или просто водач на превозното средство, да носи персонално своята отговорност. Извън това правило, собственикът на даден автомобил ще носи отговорност единствено, ако позволи водач, който не е вписан в застраховката „Гражданска отговорност“ на колата, да я шофира.

При продажба на автомобила натрупаните „бонус“ или „малус“ точки няма да се унаследяват от новия собственик.

2
Коментара по темата
2.
Дааааа...
06.01.2020 13:06:45
....работата е ясна......ще сменям държавата,при 1 възможност......край на толерантността.......умрете кучета долни....мамка Ви и гробари да иба ФОСТАТЪЪЪЪЪЪ.....
1.
Да
06.01.2020 12:59:37
Точно така е, персонална отговорност.Тоест застраховката трябва да е за водача, а не за автомобила.Я помислете още малко, че тогава предлагайте.
  Добави Коментар
Помните ли тази звезда от "Хелс Китчън", вижте за какво най-много съжалява днес Не успях да спася баща си, проплака Станислав  Изменението на климата засегна сериозно и легендарната българска роза България е един от водещите световни производители на ароматно розово масло, което се използва и в козметичната индустрия
Емблематичен журналист напусна бТВ Васил Христов си тръгва  Бъдещи медици се отправиха на пътешествие по повод 24 май Разходката бе с корабче до остров „Света Анастасия“, който има богата история
Тя е бивша на Димитър Рачков, но бързо го прежали, защото си намери по-млад, по-красив и по-богат мъж Анита живее като принцеса  Поверително от Уиндзор: Кейт Мидълтън бе в кома, защото... Имало сънотворни в чая 
30 секунди, 14-ти пореден нокаут и Боби Велев-Рой е световен шампион НАП събра 1,5 милиарда лева от просрочени задължения за първите 4 месеца на 2023 г. Само за две седмици през май, в приходната агенция са платени близо 20 млн. лв. стари дългове
Мъж живя 10 дни с трупа на починалата си майка в Долна Оряховица Съседи подали сигнал за непоносима миризма Тя мърсува с Ергена в морето, а днес направи неприлично предложение на жена Поиска да проникне в Ивка Бейби 
Сговорни съседи възстановиха разкопаната от археолог ул."Южна" в Созопол Живущите са събрали над 15 хил.лева, с които да положиха няколко слоя стабилна фракция Тази снимка струва 8 бона Кувейтската актриса и фотомодел Рауан Бин Хюсеин качи видео на 6 май тази година, в което за 8 секунди приветства Бурак Йозчивит в офиса на модната марка, която създаде