Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Диян Димов: Зоната за свободен достъп на пристанището в Бургас е въплъщение на синята икономика

Изпълнителният директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД откри обновената Кула на фаропазача навръх Никулден
Ключови думи: пристанище бургас, кула на фаропазача, диян димов, откриване, никулден

Изпълнителният директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД Диян Димов днес официално откри Кулата на фаропазача – най-новата придобивка в зоната за свободен достъп на порта в Бургас. Навръх Никулден – празника на града – той изказа благодарността си за това, че в последните години зоната е придобила модерен и функционален вид.

„Само допреди няколко години пристанището, градено в края на 19 и началото на 20 век, се свързваше само с кораби, докери, кранисти, прах и запрашеност, днес вече то е преобразено – превърнато майсторски в прекрасна зона за свободен достъп, която не само е център на круизния и яхтен туризъм, но и въплъщение на синята идея – на синята икономика“, каза Диян Димов. Той допълни, че от 2014 г. досега районът на Бургаското пристанище се е превърнал в притегателен център за млади и стари, като дори и на негова територия вече функционира първият филиал на Националната художествена академия.

Там учат 100 студенти, които са обещали стената до Кулата на фаропазача да бъде превърната от тях в произведение на изкуството. Димов напомни още, че Бургаският фар е открит през далечната 1899 г. – преди точно 120 години. Той е първото такова съоръжение на територията на България.

„През последните 30-години Кулата на фаропазача бе занемарена, мизерстваща бих казал – без покрив, без тавани, без прозорци. В началото на втория етап от вертикалната планировка на зоната за обществен достъп край пристанището предложих на кмета Димитър Николов да я обновим. За моя радост и радост на бургазлии, тази идея бе много бързо възприета от администрацията и днес виждаме резултата. Днес вече имаме един прекрасен посетителски център, в който са представени моментите от развитието на пристанището в началото на миналия век“, каза още изпълнителният директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД Диян Димов.
 

13
Коментара по темата
13.
*********
07.12.2019 14:27:34
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
12.
Marinero
07.12.2019 13:43:03
Едно е ясно, бавно, но сигурно ликвидираха държавния порт, за да направят един концесионер и придворен бизнесмен монополист.
11.
?
07.12.2019 13:18:10
И какво излиза,за пристанището на Домусчиев има товари и работа,там не важат еко норми ,а за държавното,не!?
10.
На къде
07.12.2019 11:53:51
От позицията на обикновения човек старото пристанище става красиво следователно прекрасно място за разходка...От гледната позиция на пристанищен работник -унищожава се цялото пристанище "Изток" поради липса на товари от внос и износ-тютюн,зеленчуци,разно вкл.на палети и в торби,,,,От гледна точка на съвременния морски мениджър-старото пристанище няма бъдеще като товарно поради ограничения в газенето,близост до туристичеки обекти,еко-норми,промяна в укрупнените товарни единици.....От гледна точка на скептиците - как ще се изплаща инвестицията ....Дай боже мир и демилитаризация на Черно море....
9.
До Христов
07.12.2019 09:58:40
Не е нужно да си червен,за да видиш какво се унищожи. Откритата кула пари не носи,нито икономика гради.Всичко наоколо се облагородява заради определени хора.Защо не го направиха това преди години?! Но закритите работни и корабни места не са в полза на Бургас,изобщо даже.
8.
Това е много показателно
07.12.2019 09:57:13
"Пристанището, градено в края на 19 и началото на 20 век, се свързваше само с кораби, докери, кранисти, прах и запрашеност, днес вече то е преобразено – превърнато майсторски в прекрасна зона за свободен достъп"
...........................
А това е така, защото няма дейност, няма кораби, няма нищо...
7.
Бс
07.12.2019 09:33:56
Точно така.Само до преди години пристанището се свързваше с кораби, докери,кранисти,приходи от милиони левове и хиляди работни места. А сега....с кръчми,магазини,предстоят строежи и на други такива включително и на хотел. Не му прави чест да говори такива глупости при условие,че е в това пристанище от десетки години и помни какво беше и колко даваше на града ни.
6.
Ба, притегателен център
07.12.2019 09:25:32
Ходят с колите си нощно врвме.да.се.е*ат там. Притегател център, дръжки. Е*алника на Бургас е.
5.
Гочето
07.12.2019 09:12:40
Бургас е умиращ град. Нема инвестиции, няма работа. Всичките тези приказки за яхтен и круйзен туризъм са фантасмагории в главата на болните управници -килипирджии.
4.
Христов
07.12.2019 07:49:41
Червените вместо да мрънкат, един път да кажат, че една идея е направена за доброто на града. Нали преди Димов имаше друг директор, защо и те не направиха нещо което да остане и за следващите поколения.
3.
Реп
07.12.2019 06:24:53
А защо питаш все кмета бе дидко....
2.
*********
06.12.2019 20:46:58
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
1.
....
06.12.2019 20:30:12
"център на круизния и яхтен туризъм,но и въплащение на синята идея-на синята икономика"??!?!За кой град говори този г-н изпълнителен директор?
  Добави Коментар
Мирослав Боршош очерта стабилна рамка за развитието на туризма през 2026 година НСТ  запозна обществеността в детайли с последователната държавна политика в сектора  Опасна схема с фалшиви обяви за коли удря български купувачи в мрежата ГДБОП предупреждава: организирана международна група примамва с евтини автомобили и източва пари чрез фалшиви продавачи
Защо не бива да мием пода в петък - традицията, която крие мъдрост, а не суеверие Психолози и етнографи обясняват защо тази народна забрана е актуална и днес Вселената се усмихва на Рак и Скорпион: съдбата им се обръща от 18 декември Ново начало и дълбоко вътрешно пречистване за два знака, които излизат от сянката на ретроградния Меркурий
Как се съставят годишни финансови отчети за 2025 г. следното въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г. След въвеждането на еврото в България на 1 януари 2026 г. счетоводството на предприятията ще се извършва в евро Кореспондентът на „Таймс” на Балканите който се пренесе за постоянно в София - Джеймс Баучер Статиите на „ирландецът с българското сърце“ са възможност английската общественост да се запознае със събитията в България
НС реши: Родителите на деца до 12 години - на гъвкаво работно време целогодишно „За" промените в Кодекса на труда гласуваха 166 народни представители Какво да правим с дребните пари при еврото - съвети от Л. Хампарцумян Преходният период, ограниченията за плащане с монети и най-сигурните варианти за хората след 1 януари
Почина легендарният военен кореспондент Питър Арнет Името му става световноизвестно през 1991 г., по време на първата война в Персийския залив Първи случай в България: Живи корали са задържани на „Капитан Андреево“ Екзотичните морски видове са открити в автобус от Турция за Северна Македония и са предадени за съхранение в музей
Най-голямата изненада в края на годината ще преживее тази зодия Ако сте родени под нея, очаквайте безобразен късмет! Лесна питка с късмети за Бъдни вечер Парчетата и скритите „късмети“ се тълкуват като знак за щастие през идващата година