Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Без е-тротинетки по площите само за пешеходци. Скоростта - до 25 км/ч

Снимка: Димитър Кьосемарлиев
Ключови думи: е-тротинеткаа, електрическа тротинетка, правила за движение, превозно средство, пешеходец

Електрическите тротинетки нямат право да се движат по площите, предназначени само за пешеходци. Това предвиждат промени в Закона за автомобилните превози, качен за обществено обсъждане, с които се регламентира използването на индивидуални електрически превозни средства.

Водачите на такива скутери задължително трябва да носят каска, а в тъмните часове на денонощието – светлоотразителна жилетка и да карат с включени светлини. Те трябва да се движи по велоалеите, а когато няма такива – най-близо до дясната граница на платното за движение, предаде "Труд". Забранява се на шофьорите на тротинетки да се движат със скорост над 25 километра в час и да возят други хора.

Те не могат да карат по улици I клас и пътища, на които максимално разрешената скорост е над 50 километра в час, както и по такива II клас без изградени велоалеи. Не се допуска още тротинетката да се движи успоредно до друга, да се управлява без ръце или да се тегли от автомобил. Въвежда се и задължителна минимална възраст, за да карате електрическа тротинетка – 14 години. От 14 до 16 години можете да се движите само по велоалеите с тротинетката. Задължително трябва да имате 16 години, за да я каратепо улици от II до VI клас и пътища с максимално разрешена скорост до 50 км в час.

Всяка община ще може да приеме свои правила за ползването на електрически тротинетки, предвижда още законът. В него се въвеждат и нови изисквания към такситата. Ако шофьор вози пътници без включен апарат, ще му се отнема удостоверението за срок от една година. Същата санкция ще търпи и ако апаратът не е с оценено съответствие и/или не е преминал метрологичен контрол.

С промяна в закона се забранява превозните средства от категории М2 и М3, които са предназначени за превоз на повече от 8 пътници, да се регистрират на физически лица. Според вносителите автобусите се използват за търговска цел, а в същото време няма пречка да се регистрират на физически лица, което е предпоставка за извършване на нерегламентирани превози в сивия сектор. Законът задължава още шофьорът на автобуса задължително да дава багажна разписка на пътника за всеки отделен багаж, който превозва.

1
Коментара по темата
1.
гражданин
12.11.2019 10:37:39
И кой ще следи за спазването на тези неща....въпроса ми е риторичен !
  Добави Коментар
Незрящият Виктор Асенов пробяга 80 км на Асеновградски баири въпреки дъжда  Несломимият и водачите му започнаха състезанието още в 7.00 сутринта в събота Скандал с Макрон Някои твърдят, че се е дрогирал във влака за Киев! От Франция категорично отрекоха
Взима важно решение Васил има 2 рози, дамите пък са двойно повече Много е болна Кели от "Женени с деца" почти не излиза от къщи
Буря в "Ергенът" Мартин и Даниела с първи скандал, след като заживяха в едно имение Получи огромно признание Надал с разгромна победа в престижна класация
Прави съдбоносен избор Виктор решава за Любомира и Клаудия в утрешния епизод на реалитито Информационният здравен център Ashkan Life чества 10 години и посреща в нов офис Широкият спектър медицински услуги – от диагностика до крайния стадий на лечението и индивидуалният подход са най-важният белег за успеха
Пожар в къщата на Стармър Гъмжи от полиция около дома Проблем с тока и метрото в Лондон Преустановено е било движението по две линии на метрото
Тръмп е готов да отиде в Истанбул, чака се решение на Путин Може да има среща между 4 президенти Шокиращ инцидент в Германия, замесени са деца 14-годишно момче е прободено много тежко от 17-годишен, друг тийнейджър също е ранен