Вашият сигнал Връзка с Флагман
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Приключенията на един бургазлия. Мореплавателят Атанас Добрев разказва за тримарана с едно платно

С този тримаран бургазлията е посетил някои от девствените и невероятно красиви плажове по Черноморието ни
Ключови думи: тримаран, атанас добрев, пътешествие, море, сафрид

Вълнуващото писмо на млад приключенец от Бургас пристигна в редакционната поща на Флагман.бг. Атанас Добрев си е водил дневник, в който подробно е разказал за премеждията си по време на плаването до Румъния с тримаран.

Мореплавателят се занимава с ветроходство от 2 години, но страстта му към морето се заражда още докато е на 20. Мечтата му винаги е била да потегли с лодка към някоя непозната точка и да се впусне в морските вълни без да знае какво да очаква.

Така на 12-и октомври Атанас решава да поеме към Румъния със своя тримаран. По пътя обаче за негов лош късмет му се случват доста неприятни моменти , които ще му останат спомен и урок за цял живот.

Публикувам разказите от Дневника на  Атанас Добрев с лека редакторска корекция.

Ден 1ви 12.10.2019г.

Тръгване от плажа на Аспарухово - Варна в 11:30. Имаше лек вятър и правих скорост от 4 възела. Два часа плавах редом с една ветроходна яхта по курс нос Калиакра, но след това тя продължи покрай брега, а аз директно към носа. Точно в 15:00 осъзнах, че пред мен носът е на около 15км, а брегът вляво от мен, също е на толкова.Трябваше да избирам на къде да тръгна, защото и в двете посоки ми беше около 2 часа пътя, само дето на Калиакра няма хубав плаж за спане. За това играх на сигурно и точно в 17:00  часа излязох на брега на с.Топола.Точно 45км изминати за деня със средна скорост от около 4 възвла. А плажът тук е прекрасен! Утре се надявам да успея да стигна границата с Румъния и в понеделник да съм в Констанца! Поздрави!

Ден 2ри 13.10.2019г.

С. Топола- Шабла. Нямам обхват. До обяд, докато не минах нос Калиакра нямаше почти никакъв вятър. След 12:00 часа лек южен вятър ме застигна попътно, но с недостатъчна скорост. В 16:00 часа подминах Тюленово и точно в 17:30 бях пред Шабла...точно тогава и беше екшъна - една сърф вълна почти на брега ме хвана и заби носа на тримарана право надолу. Помислих, че ще се случи най - лошото, но успях да удържа тримарана в позиция , в която няма как да се обърне странично. След адреналина успях да се съвзема и да оправя лагера за през нощта. По живо и по здраво утре съм в Румъния!

Ден 3ти 14.10.2019

В 9 и 30 тръгнах от плажа на Шабла. Три вълни ме заляха отгоре на прибоя. В 16:00 бях точно преди Мангалия и една гранична лодка дойде при мен. Казаха ми да вляза в голямото пристанище за граничен контрол. Беше голям майтап. Питат ме дали лодката ми има име - тя няма. Питат ме дали има регистрация - тя няма. В 17:40 вече бях минал контролата успешно и тъй като се стъмняваше се насочих до близката марина. Само дето там нямаше никой, който да ми каже къде е хелинга за да извадя тримарана на брега. Намерих един рибар на лодката му и го разпитах. Човека беше на 65 години и знаеше английски! Оказа се, че марината няма хелинг и трябва да се вържа за някой понтон и да оставя тримарана във водата за вечерта, само дето кой ти носи въжета да се връзвам за понтони де... Човека ми даде две въжета от неговите и ми помогна да се вържа стабилно. След това ме заведе до най- близкия хотел, изчака ме да се преоблека и си поговорихме от вън за риболов... Добър човек беше! Вече съм ресторантче да вечерям днес топла и вкусна храна и след това лягам в удобно легло с покрив. Утре съм в Констанца!

Ден 4ти 15.10.2019г. Най лошият ден. Тръгнах в 10:00 посока Констанца. Пред Мангалия видях рибарите да хващат сафрид един след друг,но ги подминах. Когато вече виждах хотелите на Констанца, реших да тръгна на обратно и да си хвана малко сафрид и аз за вечеря. За 20 минути хванах един килограм сафрид и продължих към България. В 14:30 някъде на еидн2от поворотите когато си помагах с педалите изведнъж левия педал се изкърти буквално...все още нямам обяснение защо. Така останах само на едно платно и вятър. В 17:30 спрях на плажа на Крапец в България и започна поредното приключение. На брега ме чакаха трима гранични полицаи и се започна с филмите. Защо съм напуснал България нелегално и защо съм се върнал днес пак нелегално. Накараха ме да пиша обяснение за цялото ми пътуване по дни и часове. Дадоха ми разпореждане утре да съм в пристанище Балчик за да мина контрола. Оказа се че тук се снима филм в момента с някакви каравани и т.н. и част от екипа им спи тук. Вече сме на маса...пържи се сафрид и зарган и се започва вечерта... Поздрави!

Ден 5ти 16.10.2019г. Останах целия ден в къмпинга на снимачната площадка. В 12 на обяд ме закараха до Балчик за да мина гранична контрола. Около 2 - 3 часа стоях там и давах подробни обяснения за всичко, като на края ми дадоха документ, с който официално вече съм легално в България. Ура! Утре поправям аварията от вчера и продължавам пътешествието си към Бургас! Поздрави от снимачната площадка на филма - Рибена кост!

Ден 6ти 17.10.2019г. Аварията е отстранена! Тъй като почти нямаше вятър а беше вече обяд, реших да остана и днес тук. Влязох за 3 часа с тримарана за тестове, а също така и за риба. Хванах около 2 - 3 кг сафрид, които ще споделя вечерта с компанията от филма, при които още съм отседнал. А, да...забравих да кажа...вече и аз и тримарана ми сме част от сцена във филма! Така, че да го гледате когато излезе! Утре около 8 сутринта отплавам на юг! Поздрави!

Ден 7ми 18.10.2019г. Страхотен ден! Около 10 сутринта си казах довиждане с прекрасните хора от снимачната площадка, на които ще съм им винаги благодарен за всичко и потеглих на юг. Вятърът не беше особено силен, но поддържах скорост, с която бях сигурен, че ще стигна Болата до края на деня. Малко след Тюленово, пред Камен бряг до мен се зададоха няколко малки делфина. Единия се мушна странично под тримарана и след няколко секунди 4 - 5 делфина бяха на сантиметри от тримарана ми и плуваха заедно с мен. Беше невероятно! Имам клип на всичко това на екшън камерата, но ще го кача когато пристигна в Бургас. Не мога да опиша емоциите от днешната ми среща с тях. В 16:00 в дясно от мен видях много красив плаж ограден с високи скали...беше преди Болата...Но взех решение да спя на този плаж...оказа се, че е плаж Русалка...никога не съм бил тук, а е невероятно красиво! Утре продължавам към Варна с пълна сила и енергия...а сега ще хапна някое друго сафридче, което хванах през деня

Ден 8ми 19.10.2019г. Нула вятър. Тръгнах в 9 от плаж Русалка посока Варна. Беше пълно безветрие...с помощта на педалите се придвижвах малко по малко и около 14:00 подухна лек вятър, но не достатъчно за каквото и да е било. В крайна сметка в 17:00 излязох на плажа на Балчик...за жалост не е толкова красив като предните плажове, но поне имаше магазинче да взема цигари и кафе. Също така на брега имаше семейство украинци дето пък ми дадоха някакво тяхно мезе...сланина с чесън...и една биричка....направо чудно се получи!Хванах и около кило сафрид...половината ще го изпека сега...а другата я сложих в сол и утре ще го вея малко да го духне вятъра... Утре минавам Варна ! Послепис: скарата си я правих аз от една тел дето намерих...за това изглежда така.

Ден 9ти 20.10.2019г. Малко преди финала... Отново вятъра беше почти нулев...чак около 16:00 потръгна леко и стигнах едва до плажа на Галата във Варна...Запасите ми са вече към края си. Очертава се утре да е писледния ми ден плаване...до където и да стигна...После ще идва подкрепление с кола и се прибирам вече в къщи. Поздрави! Ден 10ти 21.10.2019г. Краят на едно невероятно за мен приключение! Отново беше пълно безветрие и платното не ми помагаше въобще. Веех сафрида от предния ден на вятъра от скоростта, която правих с педалите... Наложи се в 15:00 да изляза на Камчия, тъй като до пристанище Бяла ми оставаше още доста, а нямаше другаде къде да натоваря тримарана на кола. Така, по живо, по здраво вече съм в къщи и всичко е наред. Общото ми изминато разстояние през цялото ми пътешествие е 300км.

Коментара по темата
  Добави Коментар
Петте малки тайни на щастливата връзка Никога не изневерявайте на себе си 5 неща, които карат мъжете да се отдръпват Мъжете следят за това дали имате общи интереси и хобита
Май ще е прекрасен за 4 зодии Вижте кои са късметлиите Рецепта за печено халуми с боровинково сладко Изключително лесна, но толкова вкусна и ефектна рецепта
Кой ви каза, че тези храни са вредни - всъщност са здравословни Ето кои са те  Рецепта мечта за козунак! Мек, пухкав, на конци и без месене! Няма никаква разлика с рeзултата от традиционнитe козуначeни рeцeпти, които отнемат часове
Лоша прогноза за времето премества на друга дата откриването на островния сезон, обявено за 4 май Събитието с миди на тенекия и музика на плажа се измества за 6 май Внимание! Мощна магнитна буря ни връхлита по празниците Астрономите предупреждават, че въпросното изригване ще окаже влияние на навигационната система в някой райони по света
Хиляди ще изпълнят площада пред храм "Св. св. Кирил и Методий" за пасхалната служба, ето програмата Църковният ритуал за възвестяване на Христовото Възкресение започва в 23:30 часа Държавната хазна излиза от релсите Приходите от корпоративни данъци намаляват
Хапвайте тази здравословна шоколадова торта без никакви угризения Ще се влюбите във вкуса й Внимание, кърлежи: Вижте съветите на здравните власти Ето как да използвате репелент