Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Не може да има забрана за внос на стари дизели, вижте защо

За мен ограничението ще дойде от това, когато кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение, подчерта Димов
Ключови думи: внос на стари дизели, забрана за дизелови коли, отпадък, трошка, стара кола, нено димов

Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.

По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

Той обясни, че още миналата година е имало сериозна коалиция от една трета от европейските държави, които "възложихме на ЕК да реши този проблем на европейско ниво, защото не можем да нарушаваме основни принципи за свободно движение, ако това бъде решение на европейско ниво, принципът няма да бъде нарушен".

"За мен ограничението ще дойде от това, когато кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение. Тази мярка е само при положение, че не сработят основните мерки, тъй като ние говорим за основни мерки, свързани най-вече с икономиката, с енергетика, със земеделие, промишленост. А това е един резервен вариант”, каза Димов.

Министърът коментира и документа, насочен към ограничаването на фините прахови частици във въздуха - това е мащабен документ, говорещ средносрочно до 2030 г.

"Успяхме да договорим с ЕК едни 400 млн. лв., които са вече на разположение на общините. Повече от 6 месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни“, допълни той. Според него е необходимо да се работи за въвеждането на електромобили у нас.

"На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока”, каза министърът.

По повод на ветото на президента срещу закона за дивото къмпингуване, министърът коментира: "Там, където има диво къмпингуване, след това има много отпадъци и кметовете са изключително притеснени. Всъщност те взимат ресурс от хората, които плащат, за да покриват щетите от тези, които не плащат. Самите хора са различни групи. Законът регламентира точно това кои са онези минимални изисквания, за да може от една страна да се опазва, а друга страна да се къмпингува. Законът възлага на четири министерства за 6 месеца след влизането му в сила да разработят условията за къмпингуване. Естествено трябва да има тоалетна, вода и ток и място, на което да събирате отпадъците си. Това трябва да бъде регламентирано”.

4
Коментара по темата
4.
Дивак
04.07.2019 09:12:14
Може да се спре вноса на всякакви дизели ако не са товарни,или ако са руски.За европейските които са китайски не може да се спира вноса дори и ако са на 100 години.Да се спре покупката на корабни дизели ,ако има други и на керосинови газ турбини . Да се мине на собствен ход и двигатели с алкохолно гориво
3.
Ха ха ха ха
03.07.2019 09:55:56
Европа ги забранява, а в България не може.... Смешници
2.
мислещ
02.07.2019 15:14:16
Ще има забрана,но само за дизели ЕВРО 2 и 3 които така или иначе никой нормален човек не иска да си купи понеже са дърти на библия !
1.
XX
02.07.2019 12:50:40
разбира се, че може...
фолксваген като разработят електричките и трябва да покрият загубите по това, брюксел веднага ще приеме едно законче... с преходен период, докато им свършат запасите на стари двигатели.
  Добави Коментар
Карлос Насар: Асен Златев ми даде смисъл да остана и да се състезавам за България Олимпийският шампион подкрепи новото ръководство на федерацията и предупреди за риск от нови обжалвания Даниела Тренчева - журналистката, която накара Али Агджа да проговори Тя се представя за 17-годишната танцьорка, за да разкрие схемата
Откраднаха над 3 млн. лева от голяма болница На този етап се проверяват всички възможни версии, каза говорителят на прокуратурата  Мадона и Гай Ричи с първа публична среща от 2008 г. Бившите съпрузи загърбиха миналото и се събраха в името на изкуството и сина си Роко
Седем обвинени за организирана престъпна група, сред тях началник на столично РПУ ГДБОП и „Вътрешна сигурност“ с мащабна акция в София и Ловеч, разследването продължава  Слави Трифонов атакува „Маркет линкс“: Или са некадърници, или манипулират Лидерът на ИТН обвини социологическата агенция в некадърност или манипулация и припомни как партията е надскачала прогнозите на предишни избори
Алекс Раева разказа как лъжата ѝ помогнала да оцелее в детството Забавни истории за порастването без филтър Любимец на жените празнува днес Актьор, инфлуенсър и активен гражданин - зад екранния образ стои човек с кауза 
Консултациите при президента продължават утре с „Възраждане“ и ДПС-Ново начало През днешната среща с ГЕРБ и ПП-ДБ поставиха въпроса за евентуален политически проект на Румен Радев и датата за избори Тръмп атакува Байдън, но все по-често прилича на него Възрастта, икономиката и умората от властта превръщат президентската надпревара в огледален образ
На днешната дата почина човекът, който превърна мечтите в индустрия Създателят на Мики Маус и Дисниленд остава най-награждаваният човек в историята на киното Сузанита си сложи нов силикон Щерката на Орхан Мурад отново се е подложила на корекция на бюста в Турция