Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Разкрити! Тактики, с които магазините стимулират импулсивните покупки, ето кои са те

Ключови думи: тактики, търговци, стимул, покупка

Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато клиентите не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?

Авторите в Business Insider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска "златна мина" за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:

Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоу румите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и  човекът се замисля "Не е ли време да освежа банята си?".

Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът "Мир!" на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.

"Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки". Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.

Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка на уста, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.

Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.

Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа "Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.

Страйк зони. Те са "в лицето ти", "невъзможни за избягване" екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.

1
Коментара по темата
1.
Asas
27.02.2019 15:38:46
И като нямаш 2 лева в джоба кво става
  Добави Коментар
Кола се вряза в пълен с хора басейн във Франция след объркване на педалите Майка и дъщеря ѝ оцеляха, след като автомобилът им потъна в басейн пред очите на плувци и спасители Три зодии ще имат пробив през 2026 година Планетарните влияния ще подкрепят личностното им развитие и професионалния им напредък
Тостът "Скаген" - как един сандвич се превърна в символ на шведската кухня Рецептата със скариди и майонеза е обичана традиция в Швеция и отвъд Станка Златева: На следващата олимпиада искаме българи, а не натурализирани състезатели Легендата в борбата зове за единство и дисциплина преди началото на подготовката за новия олимпийски цикъл
Агресивен нов вариант на грип А се разпространява по света: лекарите предупреждават за тежки симптоми Щамът H3N2 (подклад K) причинява по-тежко протичане, а по-ниската ваксинация увеличава риска от сериозен грипен сезон Китайската полиция тества смарт очила с изкуствен интелект и преводач Новата технология ще помага на служителите на реда при проверки, комуникация с чужденци и наблюдение в зони с ограничен достъп
Съдът остави в ареста Росен Кръстев - Стъкларя, обвинен за лидер на престъпна група Сред задържаните са полицаи, включително началник от Пето РПУ, а още едно лице се издирва от прокуратурата Нови научни данни поставят под съмнение представата за вейповете като "по-безопасна алтернатива" Пушенето им увеличава риска от инфаркт и инсулт, сочи последно проучване
Русия обяви Deutsche Welle за „нежелана“ и фактически забрани дейността ѝ Решението идва на фона на напрежението между Москва и Берлин заради войната в Украйна Все повече сигнали за хлебарки в жилищните сгради: експерт предупреждава за ръст на заразяванията Дезинфекционни фирми отчитат скок на заразяванията в големите градове, а експерт предупреждава: проблемът рядко е само в един апартамент
78 млн. лв. дупка в социалния бюджет: защо хората с ТЕЛК растат лавинообразно Данните на социалното министерство показват системен ръст на разходите за лични асистенти и помощи, който поставя под въпрос устойчивостта на социалния модел Коледа и Нова година са най-рисковият период за изневерите Алкохолът, прибрали се приятели от близко и далеч, и силни емоции превръщат празниците в капан за неверните