Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Разкрити! Тактики, с които магазините стимулират импулсивните покупки, ето кои са те

Ключови думи: тактики, търговци, стимул, покупка

Опитните търговци по света разполагат с набор от тактики, с които успяват да накарат хората да купуват стоки, дори когато клиентите не ги желаят или пък не се нуждаят от тях. С тези техники те често успяват да накарат 9 от 10 потенциални купувачи да платят на касата. Как го правят?

Авторите в Business Insider припомнят, че импулсивните купувачи са същинска "златна мина" за магазините. И че хората решават да закупят нещо внезапно не само когато вадят парите си за пакет желирани бонбони или друга дреболия. Импулсът работи и когато става дума за по-големи покупки. Техниките са следните:

Привлекателен аранжимент на цветовете на витрината. Магазините подреждат стоки с координирани цветове, които си съответстват. Поставят допълнителни нюанси. Всичко това е част от тематична аранжировка, която не е случайна. Доказано, тя създава мотивация и импулс за покупка в хората, които минават покрай витрината. Както и множество продажби. Такъв пример са витрините на Benetton, които традиционно хващат окото с комбинацията си от цветове. Същото правило се отнася и до аранжирането на цветове в шоу румите за обзавеждане за баня. Когато се сложи синьо, жълто и зелено обикновено гледката за купувача, дошъл да си вземе само нов душ, се оказва твърде изкушаваща и  човекът се замисля "Не е ли време да освежа банята си?".

Мотивът на момента. Тотално необвързани с модерните знаци и символи продукти често се украсяват с тях и така се създава търсене. Например, когато се поставят картинки на палмови дръвчета или знакът "Мир!" на хипитата върху всевъзможни потребителски стоки. В един момент или друг определен мотив на деня идват на мода и хващат вниманието на голяма група купувачи в дадена страна. Някои от магазините бързо и печелившо се възползват от тази мода.

"Ще изпуснете промоциите на най-стилните стоки". Чрез наказателни призиви в отстъпките и намаленията. Тези закани провокират импулс, който прави продажба.

Продуктови демонстрации. Да кажем, магазинът кани добре познат, известен и признат експерт, който демонстрира продукта с усмивка на уста, разговаря с потенциалните купувачи и обръщайки внимание на всеки един от тях ги убеждава в качеството на продукта. И ето! Хората са изкушени.

Ново и подобрено. Нека остарялото незабавно да напусне! Няма живеем в миналото. Да влезе в живота ни всичко ново! Магазините отправят това съобщение към купувачите. Често, за да ги убедят, се заиграват с мърчандайзинга. Дори по-новото да е съмнително, те излагат презентираната като нова стока в различна обстановка. Поставят я в невиждана светлина. Пренареждат витрините и така успяват да мотивират непланирана покупка.

Продажба на съпътстващи материали. Освен всичко това големите магазини често опитват да примамят клиентите да закупят непланирана стока от съпътстващо естество. Правят го най-вече големите вериги за техника. Става дума за офертите от типа "Купи на по-ниска цена специалния кабел за телевизор XXX с HD екран“. В много магазини за електроника ако закупиш голяма аудио-визуална стока, например HDTV, система за домашно кино или друго, тактика на продавача е да ти предложи намалени аудиовизуални компоненти, които да склониш да закупиш сега. Например кабели, HDMI, USB адаптери, накрайници.

Страйк зони. Те са "в лицето ти", "невъзможни за избягване" екрани и зони в магазините, на които влезлият вътре клиент не може да не обърне внимание. Вградени са в пода, разположени са централно и крещят: Купи сега! Подсъзнателното съобщение е: Това е нещо ново, специално е и трябва да го провериш и, да се надяваме, да ги закупиш.

1
Коментара по темата
1.
Asas
27.02.2019 15:38:46
И като нямаш 2 лева в джоба кво става
  Добави Коментар
Дует от Бургас оглави „Ново 10+2“, тяхната „Хлебарка“ е на крачка от хит на месеца Втори в музикалната класация на БНТ2 са Мартина Табакова от морския град и Коцето Калки с „Търсехме щастие“ Странен въпрос втрещи мрежата: Изневяра ли е сексът с проститутка?  Не, бе - утринна зарядка е, коментира един от възмутените и съветва жертвата да потърси утеха в прегръдките на жиголо 
Разсъблече се и запали пожар Водещата на "Островът на 100-те гривни" Диляна Попова сподели, че имала едно и също гадже със сестра си няколко месеца Вкараха Андреа спешно в болница Феновете й са в потрес, надяват се да не е пипнала коронавирус
Гамени крадат гайки от джантите в Пловдив, стотици животи са застрашени Има опасност гумите да изхвърчат в движение Златка и Дънди: "Хелс Китчън" е истински ад Всеки път имахме таймер, което допълнително увеличаваше стреса, споделя бургазлийката
Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е
Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент
Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана