Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Съдружник на фалиралата печатница в Българово се оказа собственик на тайнствените БМВ-та

Към 25-годишните чисто нови БМВ-та има огромен интерес, но собственикът им ще го пуска на търг чак през 2044 г.
Ключови думи: димитър тадаръков, бмв, благоевград, булгарлизинг, фонд земеделие

В края на миналата година автомобилни фенове, обединени в организация, наречена Център за борба с Ръждата, откриха 11 чисто нови BMW-та, пета серия, произведени през 1994 година, да стоят вече 25 години в склад до Благоевград.
Откритието предизвика огромен интерес сред българската автомобилна общественост. Оказа се, че са купени от Димитър Тадаръков и са стопанисвани от д-р Александър Германов в хале в приватизирания от Тадаръков Завод за механични конструкции (ЗМК), съобщава Fakti.bg .
Според Георги Калинов от сдружението "Център за борба с Ръждата", автомобилите са били купени от фалирал испански дилър на BMW и били 200 на брой. Повечето са разпродадени в България, но на 1 януари 1995 година у нас бяха въведени нови данъчни правила, което автоматично направи колите с 20% по-скъпи за една нощ.

Именно това, според Калинов е затруднило бързото им продаване с добра печалба и те са прибрани във въпросния склад. През първите години са обслужвани от местния дилър на BMW, като са им сменяни масла и течности, но впоследствие тези коли съвсем са забравени. Автомобилите са модели 520i и 525i.

Автомобилите са с ниско ниво на оборудване


Десет от тях са седани, а една е комби. Калинов споделя пред една норвежка телевизия, че интересът към колите е огромен и получават запитвания от цял свят. Документите, които все още могат да се видят на предните стъкла на колите показват, че първоначално BMW-тата са били продавани на испанския пазар и че са със скромни нива на оборудване.
Георги Калинов споделя още, че собственикът проф. Димитър Тадаръков не иска да продава колите сега и се стреми да не се набива на очи.

Тъй като автомобилите са модели от 1994-а, те попадат под новото 20-годишно правило за внос на автомобили в много страни от Европа, което означава, че нямат вносни мита, освен ДДС, което би предизвикало още по-голям интерес при евентуалната им продажба. Първоначалните сведения обаче са, че ако колите бъдат продадени, то цената им съвсем няма да е ниска.
Самият Тадаръков казва пред агенция “Блиц”, че колите са на побег от 3 до 12 км, т.е. само да ги придвижат до автовозите. Той покарал един от тях наскоро и установил, че е в отлично състояние.
Тадаръков твърди, че ще продаде колите на търг през 2044 година. Тогава те ще са на половин век и ще струват много пари.

Проф. Димитър Тадаръков приватизира през 1990 година “Булгарлизинг”. Две години по-късно дружеството участва със средства в купуването на изключително скъпа, но за сметка на това морално остаряла шведска ролна машина, на която дълги години се печатаха бургаските вестници. Тя бе монтирана в хале на кооперация “Черноморка” в Българово. Инвестицията от близо половин милион долара - огромна за началото на 90-те години сума - така и не успя да се изплати. Сега печатницата е затворена и едва ли някога ще заработи отново.

Тадаръков бе шеф и на фонд “Земеделие”, когато страната се управляваше от кабинета на Сергей Станишев.

 

6
Коментара по темата
6.
Gotti
21.02.2019 22:54:37
Кредитният милионер Проф. Тадъръков инвестирал откраднатите/дарени пари в немски колшници и сега гладните българи да седят и цъкат що за бизнесмен е .....
5.
do 4
21.02.2019 16:21:45
Абе, така е, но са 200.
Баси касовия филм дето ще стане.
4.
anal-lizator
21.02.2019 15:18:06
Всеки филм за бг прехода ще има нужда от тези бмв-та за реквизит
3.
Колекционер
21.02.2019 13:36:14
СЛЕД 25 ГОДИНИ ПО НАЧИНА КОЙТО СЕ СЪХРАНЯВАТ В ТОВА МУХЛЯСАЛО ХАЛЕ И БЕЗ ДА СЕ ОБСЛУЖВАТ КУПЕТАТА ЩЕ СА ИДЕАЛНИ ЗА ОТГЛЕЖДАНЕ НА ГЪБИ А ДВИГАТЕЛИТЕ ЩЕ СА ЗА СКРАП! КОЛЕГИТЕ ОТ БРАНША ЗНАЯТ ЗА КАКВО ГОВОРЯ! ПО НАВОДНЕНИ БАРАКИ И ПО УЛИЦИТЕ В БГ ОТЛЕЖАВАТ СТОТИЦИ КЛАСИКИ, КОИТО СА ПРЕД РАЗПАД, НО СОБСТВЕНИЦИТЕ ИМ ИСКАТ ХИЛЯДИ ЗАЩОТО БИЛИ РЕТРО! ДА, САМО ЧЕ ЗА ДА СТАНЕ АВТОМОБИЛ СА НЕОБХОДИМИ ГОДИНИ КЪРТОВСКИ ТРУД ХИЛЯДИ КАТО ВЛОЖЕНИЕ! АМАН ОТ "РАЗБИРАЩИ"!
2.
Eй такива
21.02.2019 13:35:08
"""бизнесмени""""КОМУНИСТИ РАЗСИПАХА БЪЛГАРИЯ –––ТЕ И ОТКРАДНАТОТО ПРОПИЛЯХА!!!!
1.
ссс
21.02.2019 13:26:04
а този кога ще го приберат при другите "приватизатори"?
  Добави Коментар
Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон
Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски
На десния си крак носи бижута за... Ким Кардашиян се глези Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват
Разговор на високо ниво между България и САЩ Външният министър Георгиев беседва с държавния секретар Рубио Млада жена нападна полицаи Във Велико Търново
Спечели чисто нова кола Светлин ликува в Турнирите Каза за българския футбол Буфон все пак е оптимист
Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Мирослав Боршош обсъди задълбочаване на двустранното сътрудничество в туризма с посланика на ОАЕ Посланик Ал Жабер подчерта, че България е сигурна и атрактивна туристическа дестинация