Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Корабостроителницата в Бургас извърши уникално за България преустройство на товарен кораб, вижте как

Плавателният съд е разрязан на две, а в празното пространство е добавена 30-метрова секция
Ключови думи: бургас, корабостроителница, донмастър прайд, кораб
Непубликуваната досега история на кораба „Донмастър Прайд“, който в края на миналата година претърпя единствена по рода си реконструкция в Корабостроителницата на Бургас, днес излиза на яве. Репортер на Флагман.бг разговаря с прокуриста на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД – Димитър Кимрянов, който разказа подробности за това как е извършен ремонтът.

Всички започва след договор с руска фирма за преустройство и удължаване на техен кораб. Към него е трябвало да се добави 320-тонна секция, дълга 30 мета. „Донмастър Прайд“ обаче не е допуснат в Украйна и по линията на необходимостта на собственика му той влиза в контакт с варненската „Булярд Варна“. Там обаче се оказва, че крановото оборудване не е в изправност и започва търсенето на алтернатива.

Невиждано! Удължиха кораб с 30 метра в Бургас (СНИМКИ)

Такава намират в Бургас. „Вместо да се провали проектът им, ние му вдъхнахме нов живот, разработихме технология за преустройството на кораба и спасихме проекта. Удължаването продължи около 3 месеца и половина, а плавателният съд в момента все още се намира на кея при нас, където се извършват довършителни работи от страна на корабособственика“, уточни пред Флагман.БГ прокуристът на „Корабостроителница Бургас“ ЕООД.



Процесът на удължаването въобще не е лесен, но в опитните ръце на специалистите от Бургаската корабостроителница той минава по вода. След приемането на кораба „Донмастът Прайд“ и докуването му на стапел на корабостроителницата, паралелно се приема на кей и специално изработената 320-тонна секция, предварително построена по проекта за удължаването на кораба. След докуването на втория стапел на секцията се пристъпва към рязането на плавателния съд по зададени преди това параметри и на точно определено място.

Новата секция постепенно се приближава към кърмата на "Донмастър Прайд"

„Всичко се прави по технология, съгласувана с корабния регистър – разчертава се по специален начин линия, по която ще се реже корпусът на две части. Те се разделят, като кърмата се дърпа назад на подемно-спусковия комплекс и посредством хидравлични платформи в празното място се вмъква удължаващата секция. Работи е изключително прецизно. До такава степен, че когато приключи стиковането на заварките, установихме, че по делителната линия на кораба имаме разлика от само 2 милиметра, която за новата дължина от 129 метра на плавателния съд е в допустимите норми“, коментира още Димитър Кимрянов.

Тук все още си личи заварката - вдясно е старият корпус, вляво е новият, който предстои да бъде боядисан

Той обясни, че годишно през управляваното от него дружество минават около 30 кораба, които се нуждаят от ремонт. В момента в корабостроителницата са приети 7 кораба, от които 3 са докувани на стапела, а 4 изчакват на кея и се ремонтират на вода, включително и „Донмастър Прайд“.

„Екипът ни е съставен от 85 работници, но за обема на работа те не са достатъчно. Нуждаем се от професионалисти, които искат и могат да работят в тази сфера. Но като почти всеки други сектор в България и тук се усеща сериозната им липса. Младите изглежда предпочитат да работят в офиси, пред компютъра, вместо да се учат на реален бизнес на корабите. А това е индустрия, която няма да замре, защото винаги ще има нужда от плавателни съдове, които следва да се ремонтират“, коментира с уловима нотка на тъга в гласа си Кимрянов.

Фактът обаче остава – в Корабостроителницата на Бургас има предостатъчно работа, напук на всеобщото мнение, че там нищо не се прави. И изглежда занапред тя ще става все повече.
12
Коментара по темата
12.
Няма значение
19.04.2020 23:12:15
Пълни глупости. КЗ-то не вкарва никакви кораби, това го правят други.
Кораба който правеха няма да го коментирам понеже мисля, че им отне доста повече време, но както и да е. Важното е че е на вода и го няма.
Колкото до това, че младите не искат да работят тази "така добре заплатена работа" сами си направете извода за мизерията в която ще работят за студа през зимата, жегата през лятото, мръсотията и много други неща и накрая 540лв основна заплата в най добрия случай... Тук там някой ваучер и така...
За професионалистите, който търсите едва ли ще намерите някой, освен някой изкукал дядка на който му остават 1 или 2 годинки до пенсия(когото ще съкратите малко преди нея по всеясни причини)
Живи и здрави да сте! Весели празници :)
11.
Стоян
27.01.2019 17:43:19
През 1997г напуснах корабостроителницата защото заплатата ми беше $20 за месец-7ми разряд шлосер!Сега сигурно дават на специалистите си по $3-4000!!!!
10.
Todor
27.01.2019 11:32:51
В корабостроителния завод останаха най-големите професионалисти(знаещи и можещи)
ЕВАЛА пичове.Допирал съм до техните услуги и съм доста доволен!
9.
Доброжелател
27.01.2019 10:50:11
Тази година половин кораб,догодина-цял.Това го пожелавам на корабостроителницата съвсем искрено и вярвам,че може да се върне в мача.Кимрянов,Ти можеш!
8.
Ха ха ха
27.01.2019 10:48:35
Не само младите няма да искат да работят тежка физическа работа,а и всички останали докато тъй наречените работодатели и техните ятаци($индикали$ти) не проумеят че трябва да вложат средства,модерна техника и акъл,а оттам и да започнат да плащат както се полага-всеки петък на седмицата и минимум 20-40€на час+over time.Чаааак тогава може и да стане нещо.В целият бял свят тежката и мръсна работа е най-заплатена,взима се дори повече от зъболекар.До 10 максимум 15 години ще разберете за что иде реч,ама ще е късно.Късмет в живота.
7.
ВЕФИОК
27.01.2019 00:48:00
Тази допотопна гемия е обречена да плава в наши води. Пилатлъка няма начин да излезе извън фекалиите на Тиквата и Путлер.
6.
СПТУ по Корабостроене
27.01.2019 00:18:54
"Илия Бояджиев" е номер едно
5.
Джон Силвър
26.01.2019 22:30:57
Защо не закарате кораба на разходка в либийски води?
4.
запознат
26.01.2019 22:17:45
http://www.shipyard-bourgas.com/На сайта на корабостройтелницата може да се запознаете с факта дали работи или неработи. Истината е ,че се работи 80% с руски кораби.Досега от натовски кораби никой не е ял хляб.Така,че всеки да си гони интереса и да си храни с труд семейството.Няма проблеми и между екипажите на украински и руски кораби в завода.Хората се разбират и си помагат,за разлика от политиците.
3.
ИСТИНАТА
26.01.2019 21:57:02
Димитър Кипрянов - силен човек на Р. Петков и Георги Първанов, член на АБВ партията в Бургас, изключително зависим политически човек, назначен със силен лобизъм по времето на знаете кои управляващи :) Има ли нужда да допълвам ?
2.
Иван
26.01.2019 21:42:10
От давна не работи корабостроителницата в Бургас за ко лъжете.
1.
Ко
26.01.2019 21:03:23
Ко
  Добави Коментар
100-километров разлом заплашва Югоизточна Турция със земетресение от 7-а степен Според учените по тази разломна линия от дълго време не са ставали земетресения и няма регистрирани данни за такива в миналото, но... Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват Какво ги провокира да избягат въпреки интереса си
10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката 10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето
Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети
НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт
70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол "Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май
Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв. Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси