Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

470 жалби са постъпили в КЗП по време на празниците

Ключови думи: димитър маргаритов, покупка, КЗП
470 жалби са постъпили в периода от 22 декември до 1 януари включително в Комисията за защита на потребителите. Това каза председателят на Комисията Димитър Маргаритов. „Това означава, че хората са имали предвид нашата институция, когато са срещнали някакви затруднения във връзка с пазаруването.

Второ – на фона на доста активното присъствие на потребителите на пазара и извършването на сделки, най-вероятно за стотици милиони левове, в тези дни, броят на сигналите не говори за това, че пазарът ни е пълен с нарушения и че едва ли не всеки втори-трети-пети потребител е изпитал някакво затруднение”, обясни Маргаритов пред Нова телевизия.

Около празниците се наблюдава увеличение на сигналите към КЗП с около 10-15% спрямо нормалната динамика. Най-често сигналите са за неадектвани мерки от страна на търговците при рекламация на стоки и проблеми с доставките. По повод на забавянето на доставки Маргаритов обясни, че претенцията на потребителя е към търговеца, независимо, че вината за забавената доставка може да е на куриера.

„В съответния електронен магазин този търговец е поел ангажимента за доставка на стоката в определен срок. Този срок не може да  бъде повече от 30 дни, но по желание на търговеца може да бъде намален само че тогава той е длъжен да спази този ангажимент. Ако това не се случи, това е нарушение. Претенцията обаче трябва да е адресирана към търговеца, за да може след нашата намеса да видим, че на този сайт е бил обявен срок за доставка, поръчката е направена еди-кога-си, а стоката не е получена навреме”,  обясни председателят на КЗК.

Никола Илчев, ръководител на академия за електронна търговия, обясни, че се наблюдава ръст в онлайн продажбите по празниците.

„Потребителите предпочитат да закупят продукти, предвидени за подаръци, именно от онлайн платформи. Наблюдава се и повишаване на онлайн културата на потребителя и хората закупуват подаръците си по-рано, тъй като знаят за съществуващите проблеми с доставките”, обясни той.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
39-годишен мъж нападна група ученици и изпрати в нокдаун едно от момчетата Яростна и груба проява в Лясковец Сърбия преговаря с Русия за изграждането на АЕЦ Сръбският посланик в Москва Момчило Бабич с любопитен коментар
105-годишен мъж не спира да пие и гледа футбол Рон е страстен фен на Цар Футбол, също така далеч не е трезвеник Владимир Путин посочи колко руски войници се бият на фронта в Украйна Броят е огромен 
ЦСКА с нов тежък провал Керкез е на дузпата Кошмарът за футболна България продължава Вече сме 86-ти в света
"Възраждане" протестира в центъра на София Привърженици на партията искат нови избори Алкарас каза дали е гадже с тази красавица Карлитос отрекъл да има връзка с моделката
Никола Барбутов остава в ареста, съветникът му – на свобода срещу гаранция Петър Рафаилов излиза от ареста срещу 10 хил. лв. гаранция Пече ли се нещо велико - тотална сензация на Световното по волейбол, засяга и България Бразилия е аут от шампионата, "лъвовете" се очертава да са фаворити в евентуален полуфинал
Домакиня дрогира и изнасили 13-годишен приятел на децата й 36-годишната Кристъл Лопес от Фармингтън е арестувана на 21 март Лавров: Тръмп разбира необходимостта от справяне с коренните причини за украинския конфликт Европейският съюз не искал уреждане на конфликта в Украйна