Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

470 жалби са постъпили в КЗП по време на празниците

Ключови думи: димитър маргаритов, покупка, КЗП
470 жалби са постъпили в периода от 22 декември до 1 януари включително в Комисията за защита на потребителите. Това каза председателят на Комисията Димитър Маргаритов. „Това означава, че хората са имали предвид нашата институция, когато са срещнали някакви затруднения във връзка с пазаруването.

Второ – на фона на доста активното присъствие на потребителите на пазара и извършването на сделки, най-вероятно за стотици милиони левове, в тези дни, броят на сигналите не говори за това, че пазарът ни е пълен с нарушения и че едва ли не всеки втори-трети-пети потребител е изпитал някакво затруднение”, обясни Маргаритов пред Нова телевизия.

Около празниците се наблюдава увеличение на сигналите към КЗП с около 10-15% спрямо нормалната динамика. Най-често сигналите са за неадектвани мерки от страна на търговците при рекламация на стоки и проблеми с доставките. По повод на забавянето на доставки Маргаритов обясни, че претенцията на потребителя е към търговеца, независимо, че вината за забавената доставка може да е на куриера.

„В съответния електронен магазин този търговец е поел ангажимента за доставка на стоката в определен срок. Този срок не може да  бъде повече от 30 дни, но по желание на търговеца може да бъде намален само че тогава той е длъжен да спази този ангажимент. Ако това не се случи, това е нарушение. Претенцията обаче трябва да е адресирана към търговеца, за да може след нашата намеса да видим, че на този сайт е бил обявен срок за доставка, поръчката е направена еди-кога-си, а стоката не е получена навреме”,  обясни председателят на КЗК.

Никола Илчев, ръководител на академия за електронна търговия, обясни, че се наблюдава ръст в онлайн продажбите по празниците.

„Потребителите предпочитат да закупят продукти, предвидени за подаръци, именно от онлайн платформи. Наблюдава се и повишаване на онлайн културата на потребителя и хората закупуват подаръците си по-рано, тъй като знаят за съществуващите проблеми с доставките”, обясни той.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Пакистан започна военна операция срещу Индия Съседните страни водят боеве помежду си от три десетилетия насам 10 знаменитости, за които се говори, че не са добри в леглото Понякога сексът с актриси е като… буквално да спиш с диван
Направи гръмко изказване за Русия От Кремъл отдавна искат мир, твърди Лукашенко Новият папа е голям фен на... Лъв Четиринадесети е привърженик на италианския Рома
Много се харесват Памела Андерсън и Лиъм Нийсън - това ли е новата звездна двойка? Преследва я маниак Мъж тормози Анистън
Продават на загуба Бившата двойка иска да се отърве от имение Спират им парите? Скандал със Семен Новиков и Кирил Милов
Притеснителна информация за Варна Наркотици отведоха трима в арестите Извънредно: Крум Зарков се оттегля като секретар на президента Причината е идеята за референдум за еврото
Задава ли се потоп в областите Бургас и Ямбол  BG-ALERT с предупреждение за опасност Див екшън в Перник Четирима младежи са задържани