Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

470 жалби са постъпили в КЗП по време на празниците

Ключови думи: димитър маргаритов, покупка, КЗП
470 жалби са постъпили в периода от 22 декември до 1 януари включително в Комисията за защита на потребителите. Това каза председателят на Комисията Димитър Маргаритов. „Това означава, че хората са имали предвид нашата институция, когато са срещнали някакви затруднения във връзка с пазаруването.

Второ – на фона на доста активното присъствие на потребителите на пазара и извършването на сделки, най-вероятно за стотици милиони левове, в тези дни, броят на сигналите не говори за това, че пазарът ни е пълен с нарушения и че едва ли не всеки втори-трети-пети потребител е изпитал някакво затруднение”, обясни Маргаритов пред Нова телевизия.

Около празниците се наблюдава увеличение на сигналите към КЗП с около 10-15% спрямо нормалната динамика. Най-често сигналите са за неадектвани мерки от страна на търговците при рекламация на стоки и проблеми с доставките. По повод на забавянето на доставки Маргаритов обясни, че претенцията на потребителя е към търговеца, независимо, че вината за забавената доставка може да е на куриера.

„В съответния електронен магазин този търговец е поел ангажимента за доставка на стоката в определен срок. Този срок не може да  бъде повече от 30 дни, но по желание на търговеца може да бъде намален само че тогава той е длъжен да спази този ангажимент. Ако това не се случи, това е нарушение. Претенцията обаче трябва да е адресирана към търговеца, за да може след нашата намеса да видим, че на този сайт е бил обявен срок за доставка, поръчката е направена еди-кога-си, а стоката не е получена навреме”,  обясни председателят на КЗК.

Никола Илчев, ръководител на академия за електронна търговия, обясни, че се наблюдава ръст в онлайн продажбите по празниците.

„Потребителите предпочитат да закупят продукти, предвидени за подаръци, именно от онлайн платформи. Наблюдава се и повишаване на онлайн културата на потребителя и хората закупуват подаръците си по-рано, тъй като знаят за съществуващите проблеми с доставките”, обясни той.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Подпалиха колата на водещ политик Инцидентът се случи на германска земя Фатална катастрофа в България Отиде си 36-годишен мъж
Какво се случва с Покровск? Битката се ожесточава Обявиха Идеалния футболен отбор Впечатлява
Кой подаде българско знаме на Цеца в РСМ? Флаг по време на концерт разбуни духовете Венци Стефанов с тежък коментар за мениджъра на Насар "Същото направи и с един мой футболист", заяви босът на Славия
Пребиха български кмет Нападението стана в село Нова дръзка кражба в Париж Обраха магазин за бижута
Разтърсваща информация за верижната катастрофа в София Бивш шеф в "Автомагистрали" помел колите Ето кога се очакват геомагнитна буря да достигне Земята На 6-7 ноември изригванията могат да окажат влияние върху чувствителни и по-възрастни хора
Последната звезда от „Записки по българските въстания“ си отиде Илия Илиев оставя след себе си богато творческо наследство и десетки роли в театъра и киното Зуека продава своите картини по 800 евро Това е сравнително ниска сума за авторски живописни произведения, особено когато зад тях стои човек с име и биография като неговата