Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Наш тираджия: Ние сме най-търсената „стока” в Европа.

Ключови думи: тираджия, работа, стока, заплата, европа
Шофьори на камиони се оказват най-търсената „стока” в Европа към момента. Собственици на транспортни компании в Холандия, Германия, Белгия, Испания дори дават „бонуси” от 200 до 500 евро на родни водачи, ако докарат опитен нов шофьор във фирмата. Това разкриват за 24rodopi.com ангажирани в бранша родопчани.

„Получаваме по около 2500 евро чисто на месец. Изпълняваме курсове в цяла Западна Европа. Много момчета от България идват, за да станат шофьори. Езиковата бариера обаче отказва някои. Други пък просто нямат необходимата квалификация и опит. Трети са с криминално минало. Имаше също така бивши полицаи, военни”, разкриват нашенци. Твърдят обаче, че има както некоректни колеги, така и шефове.

„Общо взето като навсякъде-всеки гледа да прецака другия. А в същото време стресът е много голям-засилен трафик, катастрофи, откровено малоумни шофьори. Всички си мислят, че като караш ТИР и имаш много пари. Не си дават сметка обаче какво е напрежението и натоварването. Няма квартири и много ползват кабината на камиона като „гарсониерка”. Никаква толерантност на пътя, никаква колегиалност. И въпреки добрите пари за стандарта на България, ние тук сме евтина работа ръка. Чувстваме се изпъдени от държавата.

Разделени сме със семействата, много колеги дори са пред развод. Мъчнотия в името на по-доброто бъдеще за децата ни”, коментират нашенци. Глобите на пътя също са сериозни-300 евро за говорене по телефон, по 10 евро за всеки километър над ограничението.

Първият им сблъсък е с отношението на местните превозвачи. „Гледат отвисоко, ставаш обект на подигравки, държат се отвратително, докато влезеш в час и ги поставиш на мястото им”, коментират водачи.

Работата им е една от най-добре заплатените в ресор „гурбетчии” в „ниската земя”. В строителството заплащането достига до 25 евро на час. Най-големите „баровци” обаче са кранистите на големи съоръжения, където възнаграждението е около 100 евро на час, достигайки дори 150 евро в зависимост от големината на крана.

„Да си с две леви ръце, винаги можеш да започнеш работа в оранжерии или цветарски магазини. Дори най-големият некадърник получава между 8 и 12 евро на час”, коментират нашенци в тази част на Европа.
2
Коментара по темата
2.
RE-1
23.12.2018 20:58:18
Учителката пита децата как живеят семействата им.
Петърчо: Татко е катаджия.Добре сме.
Марийка: Майка ми е магистралка. Добре си живеем.
Иванчо: Татко е тирджия. Умряхме от глад заради катаджии и магистралки.
1.
Али Баба
23.12.2018 18:44:03
Тъп коментар не откривате топлата вода Българските шофьори отдавна не са ефтини получават нормално заплащане с нищо не са по ефтини ако са професионалисти това за зблъсаци с местни превозвачи го е измислил някои тъп журналист какво значи местни къде са тия местни и от къде са в Белгия работи всякаква сволач каквато се сетите на Полските и Литвански регистрации са Украинци и Белоруси в Испания сме Българи и Румънци взематни за едно цяло и сме мярка за професонализам какви месни като самите сабственици на фирми предпочитат просто опитни хора бес значение от националност че те повече от половината шеф Трафик са Българи или Румънци
  Добави Коментар
Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика
Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана За нищо на света не съхранявайте този продукт в хладилник Някои продукти изискват специфични условия за съхранение, за да се запазят в най-доброто си състояние, както по отношение на вкус, така и по отношение на безопасност
Тошко Йорданов: В ИТН няма разнобой, отдавна сме посочили, че сме за еврото Референдумът не е чрезвичайна ситуация, каквато се опитват да я изкарат част от партиите Всеки клиент на тази голяма БГ банка да чете, за да не загуби много пари Потребителите получават в електронните си пощи мейл, в който се алармират клиентите на банката, че трябва да "актуализират" документа си за самоличност
Тиктака бомба: Учени засякоха времето до пълното изчезване на живота на Земята Всъщност, колкото и да не ни се мисли за това, рано или късно всичко на Земята ще приключи 60 лева за килограм череши у нас, дори във Франция са по-евтини Трагична година за овошките, не само в района на Кюстендил, но и в страната
Мръсна игра за книжки: Как спират новия контрол над шофьорските курсове Приложение трябва да ги следи, но е пълно с дефекти, заяви шефът на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев Галена плаща 11 бона за училището на големия си син! Фолкпевицата е първият потвърден член в състава на журито в предстоящия сезон на „България търси талант“
Ердоган: Турция е готова да бъде домакин на преговори между Русия и Украйна Предложението за преки преговори между Русия и Украйна на 15 май в Истанбул направи рано в неделя руският президент Владимир Путин Без риск за здравето: Точното количество алкохол на ден Стандартната порция се изчислява по конкретен начин и е различна за мъжете и жените