Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 груби грешки на шофьорите, които убиват скоростните кутии

Ключови думи:
Срокът на експлоатация на системите и агрегатите на колата зависи не само от качеството на използваните материали, производствените технологии и ръцете на фабричните работници, но и от стила на шофиране на самия водач. За грешките при шофирането и обслужването, които водят до преждевременната смърт на скоростната кутия - както автоматична, така и механична - е темата на този обзор.

Извършвайки едни и същи манипулации всеки ден, отработени през годините, шофьорите дори не замислят как да го направят правилно, а как не е нужно. Това, което инструкторът е вкарва в главата на бъдещия водач по време на шофьорския курс, той го използва през цялата си кариера зад волана. Но някои навици са разрушителни за колата - например, преместването на лоста на АСК от позиция D на N при задръствания и на всеки светофар.

АВТОМАТ

И откъде се появил този мит за необходимостта от превключване от D на N в момента на кратки спирки? Всъщност, ако не искате да сменяте скоростната кутия преди да ѝ е изтекло времето, не правете това по никакъв начин. Нека обясним: в положение "драйв" в хидравличния блок на скоростната кутия се достига оптимално налягане, готово за движение. И натискайки селектора назад и напред, шофьорът ту напомпва, ту  освобождава напрежението, в резултат на което животът на агрегата значително намалява.

Автоматичната скоростна кутия често трябва да работи при изключително високи температури и ако модерните трансмисии са готови за такива условия, то за по-старите модели може да е фатално. За прегряване на скоростната кутия е достатъчно да се пробуксува излишно много - разбира се, самото устройство няма да умре от това, но пружинните съединители ще изгорят с голяма вероятност. И в един ужасен ден, колата просто ще откаже да тръгне, без значение как ще я уговаряте.

Друга грешка на шофьорите, водеща до смъртта на "автоматика" са - закъснялото обслужване и пренебрегването на препоръките на производителя. В наръчника за експлоатация е написано, например, че маслото трябва да се сменя на всеки 60 000 километра, което означава да го смените. Не бива също така да се забравя филтъра и прочистването на хидравличния агрегат. Не трябва да икономисвате от текущо сервизно обслужване, защото смяната или ремонтът ще ви излязат много по-скъпо.

Много "бързаци" пък местят лоста на скоростната кутия от позиция D в положение P или R, когато автомобилът още не е спрял. И защо го правят и те не знаят? В края на краищата, спестяването на 2-3 секунди може да доведе до огромни разходи, които ще трябва да бъдат направени в резултат на повреда на същите съединители и хидравликата. Запомнете веднъж завинаги: първо спрете напълно и само след това сменяйте позицията.

МЕХАНИКА

Същото, между другото, важи и за механичните скоростни кутии. Не само за "автоматиката" преждевременните придърпвания са опасни: заради на нервното поведение на шофьора лостът на скоростите може да се скърши по-рано от срока. Но тази грешка допускат много шофьори, особено ако се налага да завият пъргаво, за да не пречат на останалите участници в движението. в крайна сметка много румънци са виновни за това - особено в онези моменти, когато например трябва да се обърнете интелигентно, за да не се намесвате с другите участници в движението.

Ръчната скоростна кутия, или по скоро съединителят, не обичат тези шофьори, които натискат левия педал до дупка при всяка една неясна ситуация. С левия крак трябва да се работи само когато трябва да смените скоростта или да стартирате двигателя - това се преподава още по време на шофьорския курс. Останалата част от времето кракът не трябва да бъде на педала. И освен това на светофар трябва да поставяте лоста в неутрално положение.

За да удължите живота на трансмисията, трябва да бъдете много внимателни при процеса на теглене - дори и когато не вие дърпате. Внимателно спазвайте инструкциите на производителя: внимателно натиснете съединителя, като меко и бавно превключвайте скоростите./auto.blitz.bg
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шерцингер гледа българско предаване Направи й впечатление пантомима Гери от Игри на волята потъна в скръб (СНИМКА) Инфлуенсърката загуби майка си
Какво се случва с Крисия и Никола Цолов? Гаджета ли са? В Национален парк „Пирин“ откриха мъж, обявен за починал преди години Служители на парковата охрана открили мъжа, който проявил агресия, когато му били поискани  лични документи за да му бъде написан акт за нарушението
Не купувам безобразно скъпата Нутела, а си я приготвям сама у дома от обикновени банани: Здравословна и вкусна! За разлика от класическата Нутела, тя не съдържа палмово масло или рафинирана захар Тази течност може да предотврати редица здравословни неприятности Какаото е много полезно, сочат експерти
Тайна съставка прави перфектни тези палачинки Рецепта без дупки за солен и сладък пълнеж! Масова стрелба до България Има жертви в Гърция
Подарък за учителите в Деня на будителите: Увеличават заплатите им Kонкретните параметри все още се обсъждат със синдикатите и директорите, посочи министърът Сърбин с гръмко изказване за Мони Николов Подчерта, че Симеон е бижу в спорта
Вкусна, топла и ароматна гъбена супа с пиле Идеална за студените есенни дни Наводнение във Варна Получиха се водопади