Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

6 груби грешки на шофьорите, които убиват скоростните кутии

Ключови думи:
Срокът на експлоатация на системите и агрегатите на колата зависи не само от качеството на използваните материали, производствените технологии и ръцете на фабричните работници, но и от стила на шофиране на самия водач. За грешките при шофирането и обслужването, които водят до преждевременната смърт на скоростната кутия - както автоматична, така и механична - е темата на този обзор.

Извършвайки едни и същи манипулации всеки ден, отработени през годините, шофьорите дори не замислят как да го направят правилно, а как не е нужно. Това, което инструкторът е вкарва в главата на бъдещия водач по време на шофьорския курс, той го използва през цялата си кариера зад волана. Но някои навици са разрушителни за колата - например, преместването на лоста на АСК от позиция D на N при задръствания и на всеки светофар.

АВТОМАТ

И откъде се появил този мит за необходимостта от превключване от D на N в момента на кратки спирки? Всъщност, ако не искате да сменяте скоростната кутия преди да ѝ е изтекло времето, не правете това по никакъв начин. Нека обясним: в положение "драйв" в хидравличния блок на скоростната кутия се достига оптимално налягане, готово за движение. И натискайки селектора назад и напред, шофьорът ту напомпва, ту  освобождава напрежението, в резултат на което животът на агрегата значително намалява.

Автоматичната скоростна кутия често трябва да работи при изключително високи температури и ако модерните трансмисии са готови за такива условия, то за по-старите модели може да е фатално. За прегряване на скоростната кутия е достатъчно да се пробуксува излишно много - разбира се, самото устройство няма да умре от това, но пружинните съединители ще изгорят с голяма вероятност. И в един ужасен ден, колата просто ще откаже да тръгне, без значение как ще я уговаряте.

Друга грешка на шофьорите, водеща до смъртта на "автоматика" са - закъснялото обслужване и пренебрегването на препоръките на производителя. В наръчника за експлоатация е написано, например, че маслото трябва да се сменя на всеки 60 000 километра, което означава да го смените. Не бива също така да се забравя филтъра и прочистването на хидравличния агрегат. Не трябва да икономисвате от текущо сервизно обслужване, защото смяната или ремонтът ще ви излязат много по-скъпо.

Много "бързаци" пък местят лоста на скоростната кутия от позиция D в положение P или R, когато автомобилът още не е спрял. И защо го правят и те не знаят? В края на краищата, спестяването на 2-3 секунди може да доведе до огромни разходи, които ще трябва да бъдат направени в резултат на повреда на същите съединители и хидравликата. Запомнете веднъж завинаги: първо спрете напълно и само след това сменяйте позицията.

МЕХАНИКА

Същото, между другото, важи и за механичните скоростни кутии. Не само за "автоматиката" преждевременните придърпвания са опасни: заради на нервното поведение на шофьора лостът на скоростите може да се скърши по-рано от срока. Но тази грешка допускат много шофьори, особено ако се налага да завият пъргаво, за да не пречат на останалите участници в движението. в крайна сметка много румънци са виновни за това - особено в онези моменти, когато например трябва да се обърнете интелигентно, за да не се намесвате с другите участници в движението.

Ръчната скоростна кутия, или по скоро съединителят, не обичат тези шофьори, които натискат левия педал до дупка при всяка една неясна ситуация. С левия крак трябва да се работи само когато трябва да смените скоростта или да стартирате двигателя - това се преподава още по време на шофьорския курс. Останалата част от времето кракът не трябва да бъде на педала. И освен това на светофар трябва да поставяте лоста в неутрално положение.

За да удължите живота на трансмисията, трябва да бъдете много внимателни при процеса на теглене - дори и когато не вие дърпате. Внимателно спазвайте инструкциите на производителя: внимателно натиснете съединителя, като меко и бавно превключвайте скоростите./auto.blitz.bg
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Пролетно надиграване на учители в Айтос Педагозите станаха хоротропци, учениците – зрители Самоубийство в Стара Загора Жена се хвърли от блок
Носталгия ли? Ето с какъв безумен хонорар върнаха Зуека Сумата бързо е накарала актьора да размисли Русия подкрепя 30-дневно прекратяване на огъня в Украйна, но с "отчитане на нюансите" Русия няколко пъти заяви, че въвеждането на продължително примирие зависи от създаването на механизми за наблюдение
Експерт със смразяващи данни за доходите на българите Проучването на ИПИ показва нарастване на процента бедни на годишна база спрямо 2023 г. Баба Ванга вдъхнови румънски хит  „Очите ѝ затворени, но вижда всичко“
Такси блъсна и уби мъж на пешеходна пътека Тежкият инцидент е станал тази сутрин в Русе Варненци на протест с искане за зоополиция Те настояват за по-строг контрол и ефективни наказания
Какво пропусна Путин в речта си за Деня на победата? Той се нуждае от този култ към победата, който създаде Най-богатите са виновни за 2/3 от глобалното затопляне 10% от милионерите на планетата причиняват най-големите щети на околната среда
Европейски лидери заминават за Киев на безпрецедентно посещение Ще продължим да увеличаваме подкрепата си за Украйна, единни са няколко държави в ЕС Пакистан започна военна операция срещу Индия Съседните страни водят боеве помежду си от три десетилетия насам