Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно

Ключови думи:
Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че „тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма“.

Това заяви в предаването "Преди всички" Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи. По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означават конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не“.

Новите автобуси от 2008 година насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова, според която "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".

Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге.

"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак „40“ съвсем не решава проблема", смята Милтенова, която даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък. "10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.

Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление.

"Да има участъци в Кресненското дефиле, разрешени за изпреварване, е абсурдно, защото там няма никаква видимост или видимостта е с много малък периметър", отбеляза още Милтенова в анализа си на условията за пътна безопасност в страната.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Шерцингер гледа българско предаване Направи й впечатление пантомима Гери от Игри на волята потъна в скръб (СНИМКА) Инфлуенсърката загуби майка си
Какво се случва с Крисия и Никола Цолов? Гаджета ли са? В Национален парк „Пирин“ откриха мъж, обявен за починал преди години Служители на парковата охрана открили мъжа, който проявил агресия, когато му били поискани  лични документи за да му бъде написан акт за нарушението
Не купувам безобразно скъпата Нутела, а си я приготвям сама у дома от обикновени банани: Здравословна и вкусна! За разлика от класическата Нутела, тя не съдържа палмово масло или рафинирана захар Тази течност може да предотврати редица здравословни неприятности Какаото е много полезно, сочат експерти
Тайна съставка прави перфектни тези палачинки Рецепта без дупки за солен и сладък пълнеж! Масова стрелба до България Има жертви в Гърция
Подарък за учителите в Деня на будителите: Увеличават заплатите им Kонкретните параметри все още се обсъждат със синдикатите и директорите, посочи министърът Сърбин с гръмко изказване за Мони Николов Подчерта, че Симеон е бижу в спорта
Вкусна, топла и ароматна гъбена супа с пиле Идеална за студените есенни дни Наводнение във Варна Получиха се водопади