Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Терминал 3 ни е необходим повече отвсякога

Ключови думи:

Отдаването на концесия на летище „София” продължава, пише Факти.бг. В края на месец юни т.г. правителството стартира нова процедура. Седмица по-късно вече се появи и първият кандидат – Мanchester Airport Group (MAG), който оперира редица британски летища.

Едно от новите изисквания към бъдещия концесионер е строителството на нов терминал до 10 години след получаване на 35-годишната концесия. На пръв поглед за някои това би звучало странно – защо ни е необходим трети терминал като се има предвид, че имаме един, който е за ремонт (бел. ред. Терминал 1) и втори, който се води нов. А и възможностите за превръщане на летище „София” в трансферно напълно умряха с идването на новото летище в Истанбул, което е с 10 минути път по-въздух по-близо до София.

В действителност Терминал 3 ни е необходим повече от всякога. Причината е, че капацитетът на съществуващите два терминала е надвишен и те буквално се „пукат по шефовете”. Терминал 1, на който оперира нискотарифният авиопревозвач Wizz Air, е с проектен капацитет на обслужване 1.8 милиона пътници. Терминал 2 е предвиден да обслужва 2.8 милиона пътници годишно, но с навлизането на втората нискотарифна авиокомпания Ryanair, на него също годишно се обслужват повече пътници. Така сумарно двата терминала могат да обслужват 4.6 млн. пътници. Статистиката на летище „София” за миналата година показва, че през него са преминали 6.5 милиона пътници, или с близо 2 милиона повече от предвидените.

„Вариантът да се затвори Терминал 1 и на негово място да се построи по-голям Терминал 1 не работи, тъй като затварянето на Терминал 1, означава моментално, че близо 2 милиона капацитет падат. Единственото възможно решение е да се започне със строителството на Терминал 3, който евентуално да бъде поне равен на капацитетът на двата терминала в момента – около 6 милиона пътници и след като бъде приключен той, тогава да се вземе решение за модернизиране и разширяване на Терминал 1 или преизграждането му. Това е единственото възможно и това е логично”, каза финансистът Златин Съръстов, бивш изпълнителен директор на България Ер, най-големия ползвател на аеропорта.

През последните години ръстът на пътниците е устойчив, голям от близо 30% и той ще продължи за в бъдеще.

„Основният фактор, който движи целия пазар е търсенето на полети първо в резултат повишаването на покупателната способност на българина. Българинът започва да харчи по-голям дял от своя доход за пътувания и то такива зад граница, което е нормално по принцип за страна член на ЕС. Второ заради утвърждаването на София като дестинация за градски и трето аутсорсингът, софтуеърната, и финтех индустриите генерират голям бинес трафик, който расте“, допълва експертът. Близостта до Виена и Истанбул и размерите на локалния пазар не предполагат развитието на София като хъб.

Местоположението на новия терминал може да бъде между сега съществуващия Терминал 1 и сградата на правителствения VIP. Другият вариант е срещу Терминал 1 от страната на Ботевградско шосе. Това е по-доброто решение, тъй като ще има по-бърза връзка с центъра на София.

При решение за терминал откъм северната част на летището, трябва да се има предвид необходимостта от изграждане и на съпътстващата инфраструктура – съоръжения за рулиране, които да обслужват този терминал, тунел под пистата за връзка с Терминал 2. Всичко това ще увеличи значително функционалността и пропускливостта на летището”, е мнението на Съръстов.

И не на последно място трябва да се помисли за удобна и функционална връзка между отделните терминали. Съществуващата сега автобусна връзка на половин час между Терминал 1 и 2 не е оптимална.

Заложените параметри на новата концесия на столичното летище определено са насочени в посока модернизиране на наземната част от авиационния транспорт. Не трябва да се забравя, че освен трети терминал, бъдещият концесионер ще трябва да инвестира и значителна част в модернизирането и на съществуващите два.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Истината за връзката между Киара и Краси след финала на "Ергенът: Любов в рая" След романтичните сцени пред камерите, риалити двойката разкри какво се случи между тях в реалния живот Грипът удари Европа по-рано от обичайното с нов щам СЗО предупреждава за по-ранна и агресивна грипна вълна в Европа с високи нива на зараза в 27 държави
Дженифър Анистън разкри тайната си срещу остаряването Холивудската звезда впечатлява с дисциплина и постоянство, като залага на силови тренировки вместо на краткосрочни диети Форбс отличи младия рефер и финансист Геро Писков в престижната класация "30 под 30" Елитният съдия от родната лига намира признание не само на терена, но и в света на високите финанси и технологиите
Скандал в Барселона: Играч издал тайна информация на журналисти Разкритията идват в ключов момент за тима на Флик, който е начело в класирането, но се изправя пред вътрешно напрежение Благомир Коцев обвини системата в репресии срещу опозицията след ареста си Той твърди, че действията срещу него са част от политически сценарий, целящ сплашване на неудобните кметове и овладяване на местната власт
5 често срещани родителски грешки по празниците и как да ги избегнем Претоварената програма и високите очаквания често развалят магията на празниците за децата Мали кипи: Мустафа Сангаре от Левски не е повикан за Купата на Африка Въпреки отличната си форма с екипа на Левски, таранът не попадна в състава на Мали за турнира в Мароко и това разпали полемики в страната му
Може ли да печем замразени пържоли на скара: какво да знаем преди да опитаме Поставянето на замразено месо директно на грила не е табу, но изисква точна температура, търпение и техника, за да избегнете разочарования Последното Новолуние на 2025 носи неочаквано чудо за тези 5 зодии Астрологичният феномен в края на годината отключва силни емоции, съдбовни знаци и ново усещане за посока при пет знака от зодиака
Орлин Колев: Президентът няма срок за третия мандат, изборите остават неясни Конституционният съдия подчерта, че липсата на ясни срокове в Конституцията оставя широко поле за политически маневри и отлага предсрочните избори Директорът на 138-мо училище: Не съм слагал камерите в тоалетните Задържаният директор отрича да има връзка със скандалните записи, докато разследващите представят доказателства за прехвърляне на файлове към личния му телефон