Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Консумацията на риба два пъти седмично намалява риска от сърдечни болести

Ключови думи:
Много са причините рибата да заеме важно място в хранителния режим, оповести Американската асоциация за сърдечни заболявания, цитирана от ЮПИ.

Препоръчително е риба да се консумира най-малко един-два пъти седмично. Най-добрият избор е риба, съдържаща голямо количество омега-3 мастни киселини. Опциите включват сьомга, риба тон, скумрия, езерна пъстърва, херинга, сардини. Но какъвто и да е изборът, рибата не трябва да е пържена, предупреждават експерти от асоциацията.

Изследвания показаха, че любителите на пържена риба са с увеличен риск от сърдечна недостатъчност. "Омега-3 мастните киселини имат противовъзпалителен ефект, който позволява да се избегне втвърдяването на артериите - заяви Соня Ангелоне от Американската академия по хранене и диетология. - Освен това те затрудняват образуването на кръвни съсиреци и допринасят за намаляване нивото на триглицеридите в кръвта."

"Изследвания установиха благотворния ефект от консумацията на богата на омега-3 мастни киселини риба, особено когато с нея са заменени съдържащи наситени мазнини нездравословни храни, като месото", отбеляза експертът Ерик Рим от Харвард. Широкомащабни изследвания заключиха, че хората, които най-малко веднъж седмично консумират риба, са с понижен риск от инфаркт, инсулт, сърдечна недостатъчност и внезапна сърдечна смърт.

Резултатите от две изследвания сочат, че заменянето на едва 3 процента от калориите от протеини от обработено месо с протеини от риба води до 31-процентно намаляване на риска от смърт вследствие на сърдечни проблеми или инсулт. Следователно от съществено значение е червеното месо и други по-малко здравословни храни да бъдат заменени с риба, но не и пържена.

Изследвания, обхванали 90 000 американци, показаха, че хората, които консумират пържена риба поне веднъж седмично, са с 48 на сто по-голям риск от сърдечна недостатъчност в сравнение с онези, които по-рядко ядат пържена риба. Рибата има благотворен ефект и за хората, които са с болни сърца.

Преживелите инфаркт хора, които два пъти седмично ядат риба, са с 27 на сто по-малък риск да умрат през следващите две години в сравнение с онези, които не консумират риба.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Мощно слънчево затъмнение в Лъв на 12 август: Четири зодии влизат в съдбоносен период Явлението съвпада с Новолуние, а според астрологичните тълкувания поставя началото на месеци на освобождаване от стари връзки, роли и модели Сините вече спечелиха 9,6 млн. евро от УЕФА До този момент българският шампион отстрани Борац Баня Лука, Университатя Крайова и Кайрат Алмати по пътя си в Шампионската лига
Левски го направи! На прага е на Шампионска лига Сините се класираха за плейофа  Жените са „кифли“, а мъжете? Архивно видео показа колко се е променил Галин Сравнението между старите и новите кадри е впечатляващо
Бабините локумки с мас, които се топят в устата: Вкусът, който помним от детството Крехко тесто, ароматен локум, орехи и много пудра захар - простичка рецепта с незабравим домашен вкус Гръцката полиция издирва българин - шофирал в насрещното и опитал да блъсне патрулка Полицаите стреляли по гумите му
Мислим си, че в България е скъпо: Една пица в Хърватия струва 32 евро Касова бележка от Хвар отвори нов спор за сметките в курортите, а властите вече предупреждават бизнеса да не губи туристи Слънчевото затъмнение на 12 август разтърсва Зодиака: Какво се променя за всеки знак От любовта и парите до кариерата и семейството - астрологичните тълкувания очертават различна точка на рестарт за всяка зодия
310 340 българи са на максимални осигуровки - вижте къде работят Търговията, финансите и енергетиката също събират десетки хиляди работещи с максимални осигуровки, а в държавното управление те са едва 652 Само във Флагман.бг! Избраха лидера на "Прогресивна България" за Бургас Малко по-рано днес се е провело учредителното събрание на управляващата партия, на която е избран освен общинският лидер, така и организационния секретар
Шоколадов чийзкейк без печене: Кремообразно изкушение за горещите летни дни Хрупкава какаова основа, пухкав крем с маскарпоне и фин шоколадов ганаш - десертът изглежда впечатляващо, а се приготвя изненадващо лесно Над 120 таланти превръщат „Обичам Бургас“ в празник на музиката, танца и бургаския дух „Обичам Бургас“ е специален концерт, създаден от бургазлии за бургазлии, който всяка година обединява различни поколения и изкуства в една емоционална среща с таланта на града