Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Най-много се жалваме от мобилните оператори - кофти услуга и дефектни устройства

Ключови думи:
Българският потребител най-много страда от неразбиране от страна на търговците какви са истинските му проблеми. Това каза в предаването „Лице в лице” председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

„Най-много жалби получаваме за удовлетворяване на рекламации на дефектни стоки или за това, че са предоставени некачествени услуги и хората търсят своите права, а не срещат адекватен отклик. Има и известен емоционален елемент, но това е най-същественото нещо, което мъчи българският гражданин в битността му на потребител”, каза Маргаритов.

Традиционно, като проценти най-голям дял заема секторът на телекомуникациите – както качеството на услугите, така и проблеми с дефектни устройства, поясни той.

По думите му над 38 000 проверки са направени през миналата година, около 3000 акта за констатирани нарушения, около 200 нелоялни търговски практики, които са забранили на пазара, 150 опасни стоки са забранени, а част от тях са изтеглени от пазара, друга част са задържани още на границата.

"По туризма има около 9000 проверки, има над 800 акта, 100 заведения са затворени заради липса на категоризация. Това са все мерки, които предпазват най-широк кръг потребители от различен вид нарушения".

Относно опасните стоки на българския пазар, той коментира, че основният дял са дрехи, облекла, стоки свързани с отглеждането и възпитанието на децата. Дадени стоки, напр. детски играчки, или съоръжения свързани с отглеждането – детски колички – могат да доведат до нараняване.

„Впечатлението ми обаче не само като човек, който се занимава с това като институция, но и като гражданин е, че нашите производители все повече имат съзнанието, че трябва да предлагат на пазара качествени продукти. Особено сега, когато стана много чувствителна темата за т.нар. двойни стандарти при храните се оказва, че като че ли на нашия пазар се предлагат по-скоро некачествени неща с чуждестранен произход, а нашите производители и търговци искат да държат едно добро, едно високо ниво и да задоволяват потребностите на потребителите без да правят разлика между това в коя държава живеят те”.
Стандартите са доброволни, спазва ги този, който желае, но когато постави на стоката си обозначение, че тя отговаря на този стандарт, тогава е длъжен да го прави и нашите наблюдения са, че това се спазва.

Производителите в България си изграждат съзнание, това е валидно и за потребителите, тъй като това е взаимен процес. Когато потребителите са по-взискателни и по-активни, тогава и търговците стават по-коректни и по-лоялни.

В последните 3 години трайно се запазва тенденцията ние да получаваме над 20 000 жалби и сигнали от потребители. През миналата година те са над 23 000, каза още той.
1
Коментара по темата
1.
dsf
15.03.2018 19:17:43
На този въобще не му вервайте - пускал съм 2 жалби против мобилен оператор още от 2015г. и... от умрял , писмо !
Този е поредната "калинка" - само "думи" без покритие, демагог и наглец!!!
  Добави Коментар
Чували ли сте за тази измама, която тече в WhatsApp В началото разговорът изглежда безобиден – говори се за пътувания, забележителности и съвети за града, но след няколко дни тонът става по-личен и приятелски Здравко стана поредната жертва на пътя, загина при зверска катастрофа с мотора си Трагедията се е разиграла в късния следобед на 1 ноември по Карловско шосе
Новата седмица започва със застудяване и дъжд, но и малко слънце Прогноза за времето през следващите дни на ноември Почти половината от хванатите с превишена средна скорост са чужденци Над 13 000 автомобили с чужда регистрация са заснети от тол камерите да нарушават правилата само за месец
Нова година у нас или в чужбина? Офертите не се различават много Велинград не е най-скъпия курорт нито в България, нито в света Какво направи този ненормалник в столично заведение (ВИДЕО) Луд потроши инвентара 
Гъмзата сподели стара семейна рецепта за греяна ракия Тромпетистът шеговито нарече приготовлението "противогрипна ваксина" Bceĸи тpeти бългapин e гyбил пapи зapaди финaнcoви cъвeти oт интepнeт Жeнитe ce oĸaзвaт пo-пpeдпaзливи
Трима мотористи са в болница след челна катастрофа Катастрофата е станала около 15:28 часа на път II-16 след тунела на село Елисейна, в посока Лъкатник Опасни хапчета за отслабване, рекламирани в ТикТок, погубват инфлуенсърки "Вземи Molecule и забрави, че храната съществува“, гласи лозунгът в социалните мрежи
Време е: Марая Кери официално откри коледния сезон Кралицата на Коледа обяви началото на празничния сезон в типично неин стил Пребиха майка пред 3-годишното й дете Писъци, скубани коси, удари и драскотини по лицето на потърпевшата Елена Василева белязаха безпрецедентния скандал в града.