Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

КЗП забрани на телеком да таксува телевизионни канали, обещани като безплатни

Ключови думи: канал, телевизия, кабелна, телеком, такса,
Забранихме на телеком да таксува телевизионни канали, обещани като безплатни. Това съобщи пред „Фокус” председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) е забранила нелоялна практика на телеком, който е привличал абонатите си с едногодишни договори при промоционални условия с включени безплатни спортни канали, а впоследствие едностранно е променил условията и е изисквал заплащане, за да продължи да ги предоставя, уточни Димитър Маргаритов и допълни, че предстои връчването на заповедта на търговеца.

Маргаритов обясни, че когато търговецът не е в състояние да изпълни поетите от него ангажименти към потребителите за уговорения период, дори промяната във взаимоотношенията с трети страни не би могло да бъде извинително обстоятелство.

„Потребителят има право на това, за което е подписал своя договор, пък ако ще и да е за сметка на търговеца”, категоричен е председателят на КЗП. Той припомни сходен случай от началото на годината.

„Тогава нашата намеса доведе до това, че заложената постановка за непоискана услуга беше променена и хората трябваше да плащат само тогава, когато желаят и изразят воля за това. А тези, които вече бяха по някакъв начин примамени с отправянето на тази оферта, им беше дадена възможност да получат парите си обратно в период около три месеца, което реши този проблем”, обясни Маргаритов. Той добави, че оттогава сигнали за повторни опити за прилагането на тази практика в Комисията не са получавани. Председателят на КЗП коментира и нежеланите SMS абонаменти.

„В такива случаи хората трябва да потърсят най-напред сметка от доставчика на услугата и ако той не реагира в предоставения му от закона едномесечен срок, да отнесат въпроса към Комисията”, разясни той.

Маргаритов потвърди, че през изминалите периоди в Комисията са получени сигнали, по които са извършени проверки.

„Най-големият проблем е, че тези услуги се предлагат по начин, който не дава възможност на потребителя много ясно да се ориентира кога дава съгласие, кога с натискането на определени бутони приема да се абонира за такава услуга. В резултат от нашата намеса един от най-големите доставчици на такава услуга коренно промени своя потребителски интерфейс. В момента, за да се абонирате за подобно нещо, трябва да преминете поне през две-три стъпки, докато преди това можеше да се случи само с едно несъзнателно кликване на бутон. Статистиката, която ние имаме е, че за около 100 сигнала и жалби, които сме проверили, се е оказало, че в 35% от случаите действително потребителите са били подведени и не са се абонирали съзнателно. Но в останалите случаи за съжаление те са предприели някакво активно действие, независимо дали са разбрали или – не”, каза още той.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
"Мелиса" отне живота на 46 души Жестоко бедствие Пребиха жестоко медицинско лице Роднини на нападателите се събраха пред Спешното отделение на болницата във Враца
Карлос Насар взима съдбоносно решение Саботират ли в България Херкулес? Президентът Радев: Задлъжняването е факт Държавният глава с тежки думи за правителството
8 красиви имена празнуват Има много народни вярвания Баща уби сина си с бонбони за Хелоуин Обезумелият мъж искал да вземе пари от застраховка
Гърми огромен скандал с двама от мъжете в "Ергенът" Здравеняк нагруби музикант Слънчево по Черноморието И в цялата страна като цяло
Зеленски с коментар за ситуацията в Покровск Думите му нямат нищо общо с твърденията от Москва Жестока вражда между банди в Брюксел Двама са ранени
Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро Затварянето на рафинерията в Бургас води до тежък недостиг на средства и затруднява изпълнението на заложените цели, коментира икономист Колин Фарел се напи зверски и вбеси Том Крус 46 дубъла за една сцена