Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Извънредно: Пълна и официална версия за катастрофата с руския Ан-148

Ключови думи:
Катастрофата с руския Ан-148, при която загинаха всичките 71 души на борда в неделя, може да е причинена от неверни данни са скоростта на полета, които са резултат от обледеняване на датчик. Това съобщи разследващата комисия след разчитането на полетните данни от черна кутия, цитирана от ТАСС.

Предварителният анализ на регистрираната информация, а и анализът на аналогични случаи в миналото, позволява да се предположи, че фактор за развитието особена ситуация в полета може да са били неверните данни за скоростта на полета на индикаторите на пилотите, което от своя страна, видимо е било свързано с обледеняването на тръбите на Пито при изключено състояние на системата за подгряването им, се посочва в съобщение на Междудържавния авиационен комитет (МАК).

Разчетените полетни данни в черната кутия (за още 15 полета) показвали, че при тях подгряването на датчиците се включвало преди излитането. Самолетът се ударил в земята 6 минути след излитането. МАК посочва, че на височина 130-150 м екипажът включил автопилота, а извънредната ситуация започнала около 2 мин и 30 сек след излитането на височина около 1300 м и приборна скорост 465-470 км/ч. В този момент записаните данни показали разминаване между показанията на датчиците за скорост. За 30-ина секунди разминаването достигнало 30 км/ч, последвала команда от екипажа за изравняване на приборите, тя била повторена на височина 2000 м, когато разминаването се увеличило. А след нея бил изключен автопилотът.

Показанията за скорост от различни датчици силно се разминавали - един показвал 0 км/ч, друг - 540-560 км/ч. След което показанията на втория започнали бързо да падат (до 200 км/ч и по-малко), самолетът интензивно се снижавал с ъгъл на пикиране 30-35 градуса. Преди сблъсъка със земята показанията от единия модул били 0, а вторият показвал 800 км/ч. Освен това 4-5 секунди преди сблъсъка самолетът се накренил надясно, като показателят достигнал 25 градуса. Пътническият самолет Ан-148 на „Саратовски авиолинии“, изпълняващ полет от Москва за Орск, се разби на 11 февруари минути след излитането от летище „Домодедово“ в Раменски район на Подмосковието. Анализът на причините за катастрофата продължава, посочва МАК.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Стефан Цанев: Политическият елит се изроди и деградира От небесна гледна точка светът изглежда по-точно. От голямо разстояние нещата се виждат по-добре. Страшно е, защото се вижда безсмислието от живуркането – живот, равностоен на живота на животните Паника в Швеция заради Евровизия Полиция от половин Европа пази израелската певица
Радост за България! Боряна Калейн и Стиляна Николова със златни медали Родните гимнастички разбиха конкуренцията в Баку навръх Великден 19 000 младежи у нас са безработни 2 600 000 са без работа в ЕС
Мразят ли се Валери Григоров и Папи Ханс? Изпълнителят на хита „Кекс“, заплаши на шега, че ще има убийство на дансинга Европа - пазар номер едно на кокаин в света благодарение на балкански престъпници Изяснява се за къде е бил предназначен кокаинът
Кой да почерпи днес Ирина била дъщеря на езичник, но тя призовавала за правата вяра Верижна катастрофа затвори Прохода на Републиката За щастие, няма пострадали
Нашенци пазаруват агнешко от Румъния Русенци традиционно си пазаруват от северната ни съседка Спират пети блок на АЕЦ „Козлодуй” до средата на юни В рамките на всяко годишно презареждане ще се подменят по една четвърт от касетите в реактора
Русия обяви за издирване Петро Порошенко Не е ясно защо Путин е разпоредил търсенето на бившия украински президент Шофьор загина, след като се вряза с колата си в един от порталите на Белия дом Самоличността на водача на колата засега е неизвестна