Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От умора спим в пилотската кабина: Разследване на Libération за Ryanair

Ключови думи:
В последната минута във WhatsApp получаваме адреса, на който ще се срещнем. Скромна квартира в близост до белгийското летище. На звънеца няма име, оглеждат ни внимателно зад прозореца. Срещата с кабинния екипаж на Ryanair изисква твърде много предпазни мерки. Първите им думи са: "Не забравяйте да промените имената ни и не давайте прекалено много подробности на кои полети работим, нито за конкретното място, на което се намираме"

Така започва разследването на френския всекидневник Libération за авиокомпанията Ryanair. В трудовите договори на кабинния екипаж има клауза, която им забранява да контактуват с медиите.

Ако има подозрения, че някой е нарушил тази клауза, го привикват в Дъблин за допълнителни разговори.

Заради изтощителния труд стюардесите и стюардите на Ryanair най-после са решени да се обединят в синдикат, първия в историята на авиокомпанията, който да защитава правата им, пише вестникът.

Работя по 12 часа, но ми плащат само за 8 часа и половина

Ставам в 4 ч. сутринта. За оперативка преди полета трябва да съм на летището в 5:35 ч. Обикновено оперативките се провеждат в специално оборудвана зала, но на летището в Брюксел съвещанието ни е на борда на самолета. Компанията няма офис в белгийската столица, разказва един от стюардите.

В 6 ч. започваме работата си по посрещането на пасажерите на борда. Двигателите на самолета обаче се включват към 6.30 ч. - чак от този момент започва броенето на времето, за което получаваме заплащане. Плащат ни само докато двигателите работят. На практика работя по 12 часа, но ми плащат само за 8 часа и половина, обяснява стюардът.

Изпит по каталога, дори и когато си в отпуска

Авиокомпанията изисква от служителите си и повече продажби на стоки по време на полета.

По информация на Libération, на всеки шест месеца Ryanair изпраща на кабинния екипаж справка какви са продажбите по време на техните полети спрямо средните показатели на компанията. Тези, които не са продали достатъчно, трябва да посещават допълнителни тренинги. Стюардите и стюардесите трябва да знаят наизуст имената на продуктите от каталога и офертите с промоции.

Веднъж ми се обадиха, докато бях в отпуск. Искаха да изброя стоките, които в момента са на промоция, разказва стюардеса в Ryanair.

Членовете на кабинния екипаж могат да достигнат заплащане от 40 000 евро годишно, заявяват от компанията пред френското издание. Това означава около 3 300 евро на месец. По информация на Libération обаче много от стюрдесите и стюардите, даже и при натоварен график, получават около 1 300 евро месечно.

Част от екипажа на Ryanair всъщност работи в друга компания - Crewlink. Централният офис на Crewlink е в Дъблин, а компанията предоставя екипи за Ryanair. Наетите от Crewlink, макар и да работят за Ryanair, получават в пъти по-малко заплащане от кабинните екипажи, подписали договор директно с Ryanair, изчислява френското издание.

Сън в пилотската кабина

Пилотите на авиокомпанията летят около 900 часа годишно, тоест максимално разрешеното по закон време. Техните колеги от Air France, например, рядко надвишават 700 часа годишно.

Към края на работната седмица умората вече се усеща. Затова и заспиваме в пилотската кабина по време на полет, макар и да е забранено при кратки полети, твърди пред вестника пилот, който работи в Ryanair.

По думите му, при такова натоварване пилотите напускат авиокомпанията по собствено желание толкова бързо, че даже не успяват да организират прощално парти за колегите си.

Пилотите на Ryanair получават от 55 до 155 евро на час - в зависимост от техния стаж. Но често им се налага сами да си плащат баджовете, които трябва да носят на летището, за задължителните медицински прегледи и даже за специалната жилетка, която е необходима при проверката на самолета преди полет.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Мъж почина при мистериозни обстоятелства във Велико Търново Почернената му съпруга с разтърсващ разказ 55-годишна призна, че е преспала с 800 мъже Андреа не е срамежлива
Бургазлията от "Ергенът" посочи на какво разчита най-много при първа среща с жена Валентин се счита за чаровник Невиждана жестокост - млад баща уби 11-месечното си дете Бруталната агресия е излъчена на живо в социална мрежа, кадрите вече са изтрити, но едно семейство се разпадна за миг
Двама гладни мъже срещнаха питон, съдбата на влечугото бе трагична Змията е убита и изядена Започват яки ремонти на АМ Тракия, вижте къде ще са В следващите дни ще се ремонтира аварийно аутобана
Зловеща находка на брега край Солниците в Бургас Труп на делфин шокира бургазлии Мощна кола фуча с 4 пъти над позволената скорост, няма да повярвате какво уловиха на шофьорското място камерите Създаде се впечатление, че малко кученце шофира с близо 200 километра в час в руската столица
Татяна Султанова: Сливен се е превърнал в национална автоморга! По време на заседание на парламентарната комисия по околна среда и водите миналата седмица Султанова за пореден път повдигна въпроса за инцидента край сливенското село Чинтулово, където в края на юли горя обект, използван за складиране на автомобилни гуми Невиждан разгром! Ще се шашнете колко гола вкара "Несебър" в мач за първенство 9:0
Огромна акула осигури кърваво зрелище близо до брега Хищникът се храни пред публика Айтос посрещна Първия учебен ден (СНИМКИ) Преди да седнат на отрупаните с подаръци и балони чинове, първокласниците получиха Ключа на знанието от кмета Васил Едрев