Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От умора спим в пилотската кабина: Разследване на Libération за Ryanair

Ключови думи:
В последната минута във WhatsApp получаваме адреса, на който ще се срещнем. Скромна квартира в близост до белгийското летище. На звънеца няма име, оглеждат ни внимателно зад прозореца. Срещата с кабинния екипаж на Ryanair изисква твърде много предпазни мерки. Първите им думи са: "Не забравяйте да промените имената ни и не давайте прекалено много подробности на кои полети работим, нито за конкретното място, на което се намираме"

Така започва разследването на френския всекидневник Libération за авиокомпанията Ryanair. В трудовите договори на кабинния екипаж има клауза, която им забранява да контактуват с медиите.

Ако има подозрения, че някой е нарушил тази клауза, го привикват в Дъблин за допълнителни разговори.

Заради изтощителния труд стюардесите и стюардите на Ryanair най-после са решени да се обединят в синдикат, първия в историята на авиокомпанията, който да защитава правата им, пише вестникът.

Работя по 12 часа, но ми плащат само за 8 часа и половина

Ставам в 4 ч. сутринта. За оперативка преди полета трябва да съм на летището в 5:35 ч. Обикновено оперативките се провеждат в специално оборудвана зала, но на летището в Брюксел съвещанието ни е на борда на самолета. Компанията няма офис в белгийската столица, разказва един от стюардите.

В 6 ч. започваме работата си по посрещането на пасажерите на борда. Двигателите на самолета обаче се включват към 6.30 ч. - чак от този момент започва броенето на времето, за което получаваме заплащане. Плащат ни само докато двигателите работят. На практика работя по 12 часа, но ми плащат само за 8 часа и половина, обяснява стюардът.

Изпит по каталога, дори и когато си в отпуска

Авиокомпанията изисква от служителите си и повече продажби на стоки по време на полета.

По информация на Libération, на всеки шест месеца Ryanair изпраща на кабинния екипаж справка какви са продажбите по време на техните полети спрямо средните показатели на компанията. Тези, които не са продали достатъчно, трябва да посещават допълнителни тренинги. Стюардите и стюардесите трябва да знаят наизуст имената на продуктите от каталога и офертите с промоции.

Веднъж ми се обадиха, докато бях в отпуск. Искаха да изброя стоките, които в момента са на промоция, разказва стюардеса в Ryanair.

Членовете на кабинния екипаж могат да достигнат заплащане от 40 000 евро годишно, заявяват от компанията пред френското издание. Това означава около 3 300 евро на месец. По информация на Libération обаче много от стюрдесите и стюардите, даже и при натоварен график, получават около 1 300 евро месечно.

Част от екипажа на Ryanair всъщност работи в друга компания - Crewlink. Централният офис на Crewlink е в Дъблин, а компанията предоставя екипи за Ryanair. Наетите от Crewlink, макар и да работят за Ryanair, получават в пъти по-малко заплащане от кабинните екипажи, подписали договор директно с Ryanair, изчислява френското издание.

Сън в пилотската кабина

Пилотите на авиокомпанията летят около 900 часа годишно, тоест максимално разрешеното по закон време. Техните колеги от Air France, например, рядко надвишават 700 часа годишно.

Към края на работната седмица умората вече се усеща. Затова и заспиваме в пилотската кабина по време на полет, макар и да е забранено при кратки полети, твърди пред вестника пилот, който работи в Ryanair.

По думите му, при такова натоварване пилотите напускат авиокомпанията по собствено желание толкова бързо, че даже не успяват да организират прощално парти за колегите си.

Пилотите на Ryanair получават от 55 до 155 евро на час - в зависимост от техния стаж. Но често им се налага сами да си плащат баджовете, които трябва да носят на летището, за задължителните медицински прегледи и даже за специалната жилетка, която е необходима при проверката на самолета преди полет.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Хакери удариха любимия сайт на възрастните Pornhub е засегнат от огромен пробив в сигурността, след като хакери са откраднали данни и историята на търсенията на 200 милиона премиум потребители Кои ваучери за храна да изберем? Разликите между Наредба 7 и Наредба 11 Как да изберете правилния тип ваучери за храна през 2026 г.: практично ръководство за работодатели
КЗП удря по необоснованите цени и следи търговците под лупа Десетки проверки, актове и изискани обосновки - държавата затяга контрола преди навлизане на еврото от 1 януари 2026 Коледна среща между поколенията в Царево Ученици от СУ „Н. Й. Вапцаров“ донесоха усмивки, песни и топлина в Пенсионерския клуб преди празниците
ГДБОП разкри международна схема за онлайн измами при продажба на автомобили Измамниците примамват с евтини оферти, извеждат комуникацията извън платформите и прибират аванси чрез финансови мулета СГС върна делото срещу Иван Демерджиев на прокуратурата заради неясности в обвинението Бившият вътрешен министър е обвинен в безстопанственост за над 1,48 млн. лева във връзка с договор за лични документи
Всеки десети, обменящ левовете в евро, в последния момент взима златно кюлче Българите са изкупили злато за 1 млрд. лева Парламентът прие удължителния бюджет на първо четене Със 149 гласа „за“ Народното събрание реши България да посрещне 2026 г. без нов редовен бюджет
Умерен ръст на цените на имотите се очаква за 2026, без шокови движения Пазарът на наемите остава доходен, с възвръщаемост между 5% и 7% в големите градове Джебчии дебнат по коледните пазари, предупреждава полицията Струпването на хора и плащанията в брой превръщат празничните базари в удобна среда за джебчии
Хванат в крачка: Бракувана кола с фалшива табела спряна в Кърджали 51-годишният водач е засечен при рутинна проверка, а справка показва сериозни нарушения Кабелите от камерите в училищните тоалетни водели директно към кабинета на директора Около 40 скрити устройства са открити в санитарните помещения на 138. СУ в София, директорът Александър Евтимов е арестуван