Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Tол-системата ни ще е като в Унгария

Ключови думи:

Имаме богат опит, а и конкуренцията е ожесточена, както никога досега. Така Михаел Вебер, изпълнителен директор на "Капш телематик технолоджис България", която ще изгражда тол-системата, обясни пред "Капитал" факта, че фирмата му е предложила цена от 150 млн. лева, при 200 млн. очаквани от държавата.

Той посочи, че Унгария има най-сходната система с тази, която ще се създаде в България.

"Но основната разлика с всички страни са пътищата. България е единствената страна, в която шофьорите плащат за всички пътища чрез винетката. В другите държави не е така - шофьорът плаща за магистралите.

В България тол-системата ще бъде държавна. В други страни е частна - като в Италия и Испания. Сега например общата европейска система дава възможност да се премине през Австрия, Германия, Испания, Италия, Франция само с едно устройство в камиона. В Унгария например това все още не е приложено. В съседна Румъния засега няма тол-система и не знаем какво решение ще вземат в бъдеще. В другите ви съседи - Гърция, Сърбия и Македония, няма да има технически проблеми. Макар те сега да ползват по-стар модел на плащане, това може би ще се промени след време. В България например дебатът започна преди 8 години. В други страни процесът бе по-дълъг", коментира Вебер.

Той призна, че не е сигурен дали системата ще може да бъде готова до края на следващата година, както иска правителството.

"В България ще разчитаме на местни компании заради техните познания за вътрешната среда. Например ще работим с компанията "Ита"", съобщи Вебер.

По думите му нарушителите по пътищата вече ще бъдат разпознавани по друг начин, не чрез камерите. "Ще се изчислява времето им на пробег от един пункт до друг. И на място ще знаем дали има нарушение. Това се прави в Сърбия. Технически е възможно, но отново е законов въпрос", обясни Вебер.
1
Коментара по темата
1.
Layos Kosut
23.10.2017 10:02:31
А магистралата между Пловдив и Стара Загора ще стане ли като унгарската - равна, без дупки и вълни??? Едва ли, с тая скапана основа...
  Добави Коментар
Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват Какво ги провокира да избягат въпреки интереса си 10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката
10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика
Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи
Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт 70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол
"Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв.
Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове