Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Tол-системата ни ще е като в Унгария

Ключови думи:

Имаме богат опит, а и конкуренцията е ожесточена, както никога досега. Така Михаел Вебер, изпълнителен директор на "Капш телематик технолоджис България", която ще изгражда тол-системата, обясни пред "Капитал" факта, че фирмата му е предложила цена от 150 млн. лева, при 200 млн. очаквани от държавата.

Той посочи, че Унгария има най-сходната система с тази, която ще се създаде в България.

"Но основната разлика с всички страни са пътищата. България е единствената страна, в която шофьорите плащат за всички пътища чрез винетката. В другите държави не е така - шофьорът плаща за магистралите.

В България тол-системата ще бъде държавна. В други страни е частна - като в Италия и Испания. Сега например общата европейска система дава възможност да се премине през Австрия, Германия, Испания, Италия, Франция само с едно устройство в камиона. В Унгария например това все още не е приложено. В съседна Румъния засега няма тол-система и не знаем какво решение ще вземат в бъдеще. В другите ви съседи - Гърция, Сърбия и Македония, няма да има технически проблеми. Макар те сега да ползват по-стар модел на плащане, това може би ще се промени след време. В България например дебатът започна преди 8 години. В други страни процесът бе по-дълъг", коментира Вебер.

Той призна, че не е сигурен дали системата ще може да бъде готова до края на следващата година, както иска правителството.

"В България ще разчитаме на местни компании заради техните познания за вътрешната среда. Например ще работим с компанията "Ита"", съобщи Вебер.

По думите му нарушителите по пътищата вече ще бъдат разпознавани по друг начин, не чрез камерите. "Ще се изчислява времето им на пробег от един пункт до друг. И на място ще знаем дали има нарушение. Това се прави в Сърбия. Технически е възможно, но отново е законов въпрос", обясни Вебер.
1
Коментара по темата
1.
Layos Kosut
23.10.2017 10:02:31
А магистралата между Пловдив и Стара Загора ще стане ли като унгарската - равна, без дупки и вълни??? Едва ли, с тая скапана основа...
  Добави Коментар
Подпалиха колата на водещ политик Инцидентът се случи на германска земя Фатална катастрофа в България Отиде си 36-годишен мъж
Какво се случва с Покровск? Битката се ожесточава Обявиха Идеалния футболен отбор Впечатлява
Кой подаде българско знаме на Цеца в РСМ? Флаг по време на концерт разбуни духовете Венци Стефанов с тежък коментар за мениджъра на Насар "Същото направи и с един мой футболист", заяви босът на Славия
Пребиха български кмет Нападението стана в село Нова дръзка кражба в Париж Обраха магазин за бижута
Разтърсваща информация за верижната катастрофа в София Бивш шеф в "Автомагистрали" помел колите Ето кога се очакват геомагнитна буря да достигне Земята На 6-7 ноември изригванията могат да окажат влияние върху чувствителни и по-възрастни хора
Последната звезда от „Записки по българските въстания“ си отиде Илия Илиев оставя след себе си богато творческо наследство и десетки роли в театъра и киното Зуека продава своите картини по 800 евро Това е сравнително ниска сума за авторски живописни произведения, особено когато зад тях стои човек с име и биография като неговата