Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Tол-системата ни ще е като в Унгария

Ключови думи:

Имаме богат опит, а и конкуренцията е ожесточена, както никога досега. Така Михаел Вебер, изпълнителен директор на "Капш телематик технолоджис България", която ще изгражда тол-системата, обясни пред "Капитал" факта, че фирмата му е предложила цена от 150 млн. лева, при 200 млн. очаквани от държавата.

Той посочи, че Унгария има най-сходната система с тази, която ще се създаде в България.

"Но основната разлика с всички страни са пътищата. България е единствената страна, в която шофьорите плащат за всички пътища чрез винетката. В другите държави не е така - шофьорът плаща за магистралите.

В България тол-системата ще бъде държавна. В други страни е частна - като в Италия и Испания. Сега например общата европейска система дава възможност да се премине през Австрия, Германия, Испания, Италия, Франция само с едно устройство в камиона. В Унгария например това все още не е приложено. В съседна Румъния засега няма тол-система и не знаем какво решение ще вземат в бъдеще. В другите ви съседи - Гърция, Сърбия и Македония, няма да има технически проблеми. Макар те сега да ползват по-стар модел на плащане, това може би ще се промени след време. В България например дебатът започна преди 8 години. В други страни процесът бе по-дълъг", коментира Вебер.

Той призна, че не е сигурен дали системата ще може да бъде готова до края на следващата година, както иска правителството.

"В България ще разчитаме на местни компании заради техните познания за вътрешната среда. Например ще работим с компанията "Ита"", съобщи Вебер.

По думите му нарушителите по пътищата вече ще бъдат разпознавани по друг начин, не чрез камерите. "Ще се изчислява времето им на пробег от един пункт до друг. И на място ще знаем дали има нарушение. Това се прави в Сърбия. Технически е възможно, но отново е законов въпрос", обясни Вебер.
1
Коментара по темата
1.
Layos Kosut
23.10.2017 10:02:31
А магистралата между Пловдив и Стара Загора ще стане ли като унгарската - равна, без дупки и вълни??? Едва ли, с тая скапана основа...
  Добави Коментар
Златка и Дънди: "Хелс Китчън" е истински ад Всеки път имахме таймер, което допълнително увеличаваше стреса, споделя бургазлийката Съпруга се разрови в телефона на мъжа си и животът й се преобърна на 180 градуса  Не мисля, че има някакъв начин да се справим с това, признава съсипаната жена
Галена по бански в скъп хотел Певицата показа и в каква топ форма е Наводнение взе над 100 жертви  Наводнението в Конго е причинено от проливните валежи и силните ветрове, които са довели до преливането на река Касаба
Зеленски към Путин: Украйна е готова за преговори „Целият свят чака това от много дълго време", заяви украинският президент Всяко четвърто дете е с психически проблеми Начинът на живот със стрес и социални медии води до стряскащата статистика
Сгафи жестоко Българският посланик смята, че НАТО остава ключов играч в глобалната сигурност, адаптирайки се към новите геополитически реалности, като същевременно остава последователен в основните си принципи на колективна отбрана За нищо на света не съхранявайте този продукт в хладилник Някои продукти изискват специфични условия за съхранение, за да се запазят в най-доброто си състояние, както по отношение на вкус, така и по отношение на безопасност
Тошко Йорданов: В ИТН няма разнобой, отдавна сме посочили, че сме за еврото Референдумът не е чрезвичайна ситуация, каквато се опитват да я изкарат част от партиите Всеки клиент на тази голяма БГ банка да чете, за да не загуби много пари Потребителите получават в електронните си пощи мейл, в който се алармират клиентите на банката, че трябва да "актуализират" документа си за самоличност
Тиктака бомба: Учени засякоха времето до пълното изчезване на живота на Земята Всъщност, колкото и да не ни се мисли за това, рано или късно всичко на Земята ще приключи 60 лева за килограм череши у нас, дори във Франция са по-евтини Трагична година за овошките, не само в района на Кюстендил, но и в страната