Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Колко сме зависими от софтуера

Ключови думи: софтуер, грешки, зависимост
На 26 октомври 1992 г. софтуерна грешка предизвиква проблем у току-що инсталираната система за компютърно разпращане на линейки в Лондон. Резултатът е – между 30 и 45 смъртни случая. Програмата CAD е трябвало да замести диспечерите в London Ambulance Services, които през годините са вършили ефективно своята работа, макар и малко по-бавно.

Новата система е трябвало да намали времето за реакция с 3 минути, както постановявал и скорошен правителствен закон. Това било отвъд възможностите на диспечерите, които трябвало да работят с много документи, да търсят местата по картата и т.н. Съответно – повечето от изпратените от тях линейки пристигали за повече от 3 минути.

Проблемите с CAD настъпват няколко часа, след като става онлайн. Нещо повече – системата въобще не е била тествана преди това, имала е поне 81 софтуерни проблеми.

Фактът, че компютърното обучение на персонала било проведено преди цели 10 месеца, също оказал ефект. Нямало и резервен план в случай на проблем. CAD не функционирал добре още от самото начало, давал непълна информация, имал проблемен потребителски интерфейс и дори се наблюдавало изтичане на памет в част от кода му.

Софтуерът обаче бил само част от проблема. В последвалото разследване става ясно, че London Ambulance Services са искали да инсталират система, която струва колкото се може по-евтино.

Освен това те използвали доста стар хардуер, а не нова и по-съвременна апаратура. В първите часове настъпил истински хаос по улиците.

След като системата забила, диспечерите не могли да изпратят линейки до някои места. Същевременно пратили множество на други. Нещата се влошили допълнително, когато хората, които не получавали линейки, започвали да звънят повторно и затрупали допълнително London Ambulance Services.

В един от случаите линейка пристигнала на съответното място, след като човекът, нуждаещ се от нея, вече бил починал и поет от погребалното бюро. Софтуерен ъпгрейд през 2006 г. кара системата отново да забие.

Впоследствие обаче диспечерите се върнали към стария и добре изпитан метод, който, въпреки че бил бавен, все пак работел.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Ето защо кафето е полезно: Ново проучване разкрива изненадващи ползи за здравето Пиенето на до три чаши кафе на ден може да помогне за защитата на сърцето и да намали риска от инсулт Изпомпват вода от Струма за квартали с режим в Кюстендил Така ограничението на водоподаването на практика е отпаднало, казаха живеещи в най- засегнатия квартал „Герена“ в областния град
Всички с климатици трябва да знаят: Това е срокът за допълване на фреона Важно е да се избере оптимална температура за комфорт, като се съобразяват индивидуалните нужди и външните условия Сърна търси малкото си в опожарения Пирин (ВИДЕО) Данните на Държавните горски предприятия показват, че са изпепелени повече от 60 хиляди декара гори
Обявиха извънредно положение в 39 гръцки общини Причината е сушата Правете тази процедура при разширени вени и ниско кръвно Процедурата има благоприятен ефект върху цялото тяло, релаксира организма и нормализира съня
Изловиха Силвия Кацарова зад волана да... Гласовитата звезда на родната популярна музика прикова вниманието с това, което направи Рязък обрат с времето до часове, гръмотевични бури удрят тези части на България Най-голяма е вероятността за по-сериозни явления в понеделник, предимно в крайните западни райони
Асен Блатечки я остави сама да гледа детето им Блатечки, който и на 54 години продължава да бъде магнетичен за камерата, очевидно не намира толкова време за сина си Този десерт ухае на лято - и се прави за минути! Ще бъдете готови само с 4 стъпки
Мъж почина при присаждане на коса в Турция Клиниката съобщи, че всички необходими медицински изследвания и прегледи преди операцията – включително кръвни тестове, рентгенова снимка на гърдите и ЕКГ Майка помислила детето си за мъртво, хвърлила го на плажа в Гърция, където то починало Вижте как се е развила драматичната история, разгадана от охранителните камери