Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Колко сме зависими от софтуера

Ключови думи: софтуер, грешки, зависимост
На 26 октомври 1992 г. софтуерна грешка предизвиква проблем у току-що инсталираната система за компютърно разпращане на линейки в Лондон. Резултатът е – между 30 и 45 смъртни случая. Програмата CAD е трябвало да замести диспечерите в London Ambulance Services, които през годините са вършили ефективно своята работа, макар и малко по-бавно.

Новата система е трябвало да намали времето за реакция с 3 минути, както постановявал и скорошен правителствен закон. Това било отвъд възможностите на диспечерите, които трябвало да работят с много документи, да търсят местата по картата и т.н. Съответно – повечето от изпратените от тях линейки пристигали за повече от 3 минути.

Проблемите с CAD настъпват няколко часа, след като става онлайн. Нещо повече – системата въобще не е била тествана преди това, имала е поне 81 софтуерни проблеми.

Фактът, че компютърното обучение на персонала било проведено преди цели 10 месеца, също оказал ефект. Нямало и резервен план в случай на проблем. CAD не функционирал добре още от самото начало, давал непълна информация, имал проблемен потребителски интерфейс и дори се наблюдавало изтичане на памет в част от кода му.

Софтуерът обаче бил само част от проблема. В последвалото разследване става ясно, че London Ambulance Services са искали да инсталират система, която струва колкото се може по-евтино.

Освен това те използвали доста стар хардуер, а не нова и по-съвременна апаратура. В първите часове настъпил истински хаос по улиците.

След като системата забила, диспечерите не могли да изпратят линейки до някои места. Същевременно пратили множество на други. Нещата се влошили допълнително, когато хората, които не получавали линейки, започвали да звънят повторно и затрупали допълнително London Ambulance Services.

В един от случаите линейка пристигнала на съответното място, след като човекът, нуждаещ се от нея, вече бил починал и поет от погребалното бюро. Софтуерен ъпгрейд през 2006 г. кара системата отново да забие.

Впоследствие обаче диспечерите се върнали към стария и добре изпитан метод, който, въпреки че бил бавен, все пак работел.


0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Спа с 53-години по-голям мъж и сподели, че... "Когато бяхме само аз и той, нещата бяха много по-нормални, отколкото хората предполагат", казва Холи Мадисън за връзката й с Хю Хефнър Осъществяват спешен ход Милов и Новиков свикват извънреден брифинг
Забърка се в скандал Напи се жестоко, може би заради изпадането 86-годишен милионер е обвинен в изнасилване на 4 жени Проблеми за Смоуки Робинсън
Бивш държавен секретар на САЩ в бургаска компания на "Стамфорд Бридж" Кирил Евтимов и Кери с интересен диалог Брат й реализира за крайното 7:6 между Интер и Барса, а тя е... Киара е звезда в Инстаграм
Каза големи думи след драмата в Шампионска лига Ямал вижда бъдещето си в Барса, сигурен е, че ще ликува с тима в ШЛ един ден Градушка изпочупи стъкла на коли в... Село в Асеновградска област побеля
Тръмп с коментар за ескалацията на напрежение между Индия и Пакистан От САЩ искат конфликтът да спре Сблъсък между тийнейджърски банди в София Те най-вероятно са част от така наречените "локали"
Ключов момент в "Ергенът" Един от мъжете ще говори с майките на дамите, които го вълнуват МВнР отговори на Путин "Присъединяването на Република България към Организацията на Северноатлантическия договор (НАТО) е суверенно решение"