Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Какво е рекламация и кога имате право да замените некачествена стока?

Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия
Ключови думи: бургас, българия, рекламация, стоки, съвети, адвокат, лина, георгиева
Флагман.бг продължава рубриката с юридическите съвети на адвокат Лина Георгиева. Този път тя ще ви обясни какви са правата ви за рекламация за даден продукт, който сте закупили.

Всеки път, когато е налице несъответствие на стоката с договореното, независимо дали това несъответствие е открито при първоначален преглед, при монтаж на стоката или през времето, докато я ползваме, за нас възниква правото на рекламация.  Единственото условие е несъответствието да не е несъществено.

Важно е да се знае, че ние винаги имаме право на рекламация и това право възниква за нас по силата на закона, а не защото търговецът ни е предоставил т.нар. търговска гаранция.

Ние можем да искаме от търговеца:

1. Замяна на стоката с друга.
2. Отбив от цената – обикновено когато недостатъкът е такъв, че не прави вещта негодна за употреба.
3. Ремонт на стоката за сметка на търговеца.
4. В случай, че замяна или ремонт ще причинят значителни разходи, или вече веднъж сме се ползвали от правото си на ремонт, то за нас е налице възможност да искаме възстановяване на платената от нас сума


Тук е момента да се направи разлика с правото да получим парите си обратно при дистанционните продажби. / най-вече он-лайн продажбите/

В случай, когато сме закупили дадена стока от интернет магазин, ние имаме право в 14 дневен срок от получаването да я върнем и да получим обратно своите пари. В този случай не става въпрос за дефект – дори не сме длъжни да обясняваме причината,  поради която връщаме стоката. В този случай говорим за отказ от сделката, който самият законодател ни е дал право да направим при този вид продажби.

Естествено има стоки, които дори и в този случай не подлежат на връщане, поради естеството си – когато да речем хранителни добавки, закупени от интернет магазин от здравни и хигиенни съображения, веднъж отворени не могат да бъдат обратно върнати в своята опаковка.

Правото на рекламация

Ние, като потребители имаме право да предявим рекламация на стоката/ услугата независимо от това независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката /услугата/. Търговската гаранция не подменя, предоставената ни от закона гаранция и правото на рекламация. Единствено и само, в случай, че търговецът ни е предоставил гаранция с по-голям срок и при по-добри условия тя може да бъде използвана вместо законовата гаранция.

Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия.

Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.

Как да предявим рекламацията си

1. Рекламацията се предявява устно или писмено пред търговеца или пред упълномощено от него лице, като търговецът е длъжен да приеме рекламацията. Нещо повече – всеки търговец е длъжен да има регистър на рекламациите, където да опишат и нашата претенция.
2. Посочваме какъв е дефектът на стоката, както и начинът по който искаме да бъдем удовлетворени
3. Прилагаме документи, които доказват сделката – касова бележа, фактура, както и всички други документи, които могат да ни помогнат да докажем претенциите си. URL
4. Важно е да запомним, че когато правим рекламация на стоки, срокът е до две години от получаване на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното.
5. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
6. Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката, на адреса на управление на търговеца или на друго място, посочено от търговеца. Рекламацията може да бъде предявена и във всеки от търговските обекти на търговеца на територията на страната, в които се осъществява подобна търговска дейност като тази в обекта, откъдето е закупена стоката.


Ако рекламацията ни е удовлетворена търговецът е длъжен да издаде акт за това, като задължително ни предостави един екземпляр от акта.

Предявяването на рекламация пред търговеца не е пречка за предявяване на иск, ако претенцията ни не бъде удовлетворена.
2
Коментара по темата
2.
*********
01.04.2022 21:30:03
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
1.
мери
09.10.2017 21:10:32
14 дневният срок за предявяване на претенция за рекламация важи ли при покупка в магазин или е в сила само за Интернет магазин?
  Добави Коментар
Нова драма в Испания: 160 000 души бяха предупредени да не напускат домовете си Спрени са влакове, блокирани са пътища и са отменени събития Земетресение с магнитуд 5,5 по Рихтер удари... Крайбрежието на Еквадор
Направи световен рекорд Жоро Вратарчето сякаш не остарява, той е най-възрастният действащ футболист Малко след обявеното примирие: Експлозии в индийски град Напрегната ситуация
Макрон, Мерц, Стармър и Туск посетиха Киев Те искат 30-дневно спиране на огъня между Украйна и Русия Пакистан и Индия потвърдиха примирието Огънят спира веднага
Германия затегна граничния контрол Засилени са проверките по границите с Люксембург и Белгия Джеки Чан: Никога няма да спра да правя сам каскадите си 71-годишният aктьор все още не мисли за пенсиониране
Сашка съжалява, че се е снимала гола Дупнишката Мадона не губи надежда, че ще прогледне Професор от Сеул: Медицината в България е на световно ниво Той е впечатлен от нивото на науката, медицината и хирургията в България
Ким Чен-ун: Безкрайна чест е да имам за свой най-близък приятел Путин Той е опитен лидер на силна държава, смята севернокорейският диктатор Близо 15 тротинетки бяха извадени от водата на Морската гара във Варна Находката е открита при почистване на дъното