Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

До три години ще е готов коридорът от Бургас до Александруполис (ВИДЕО)

Железопътно трасе ще свързва пристанищата Русе и Солун и ще струва милиард и 70 милиона лева и вероятно ще е готово до десет години.
Ключови думи: влакове, коридор, Бургас- Александруполис, пристанища,

Участъкът Александруполис-Бургас, който ще е част от новия транспортен коридор между България и Гърция, ще е готов до 2-3 години. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектът в първата си фаза включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие придобил развитие и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна, за да има възможност стоки, хора и товари да бъдат прехвърляни от един на друг вид транспорт.
По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.
„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, добавя министърът.
Според него, изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време. Може би до около 10 години транспортният коридор ще бъде факт, каза още транспортният министър Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектната скорост на влаковете е 120 км, а в момента те могат да се движат до 100 км/час.

Вицепремиерът Томислав Дончев пък каза в "Денят започва" по БНТ, че когато един проект е икономически витален, т.е. има ясна стопанска логика и построяването му носи икономически ползи, финансирането не е такъв проблем. Участъци от него могат да се финансират и от структурните фондове, и от оперативните програми във всяка от страните, които засяга по трасето, поясни той.
„Може да се финансира и от Европейския фонд за стратегически инвестиции (т.н. План Юнкер), на база европейски проекти с Европейска инвестиционна банка, както и с другите международни финансови институции. Всеки подобен мащабен проект е политика. Той открива нови възможности, свързвайки двата големи водни басейна, отваряйки го към река Дунав, която пронизва Европа, като дава шанс пряко или опосредствено в тази инициатива да участват и други държави-членки, това безспорно разкрива нови възможности", коментира вицепремиерът.

11
Коментара по темата
11.
uzo rusali
07.09.2017 23:51:09
Kwi pristanishta kwi 5leva.COSCO nai golemia kitaiski operator na contineineri e sklu4il za 5 MILIARDA dogovor s PIREA Greece
10.
Тири ри рам
07.09.2017 19:34:22
А курниците на БДЖ, къде ги включиха в този проект.
9.
ВЪПРОС
07.09.2017 14:31:30
А БУРГАС - СЛЪНЧЕВ БРЯГ, КОГА ????
8.
Xxxx
07.09.2017 11:57:05
Накратко казано: доброволно затваряме и 3-те си пристанища. Класика made by Б.Б !
7.
Ъхъ
07.09.2017 11:15:26
Финансирането ЩЕ се договаря от сега нататък...От ЕС "веднага" ще отпуснат парите! С тоя "авторитет " на Боко, сделката е вързана в кърпа...! Отврат!
6.
Driver
07.09.2017 11:07:28
Ало, Флагман, дума дупка не прави, та и този проект-ПР акция. Защо забравяте да проследите обещанието на ББ догодина да има обходен четирилентов път на Ахелой до Слънчака? Нищо не се прави, идва зимата и пак ще слушаме оправдания.
5.
Дернев
07.09.2017 10:52:38
Забравете Русе. Правете Видин и връзката до Сф. Те също трябва да са готови до 2-3 години. И инициативата за Дурас трябва да е наша този път. Няма какво да се чака. Товс ще помогне за обединението на Европа.
4.
бай чеп
07.09.2017 10:13:26
До 10 години -я камилата,я камиларя...
Като знам как подскачат прогнозните цени у нас,може иди 4-5 милиарда да ги докарат.Справка:оградата по границата,санирането,строежа на километър магистрала...
3.
Бай Божо Докера
07.09.2017 09:24:35
По-тъпо правителство и по-тъп премиер не сме имали.

Това е бай-пас на черноморските ни пристанища и облагодетелства Германия и Гърция. Вместо да развиваме коридор №8, развиваме "гръцкия" №4.

Само като пример, преди кризата Гърция беше готова за нейна сметка да прокара два тунела през Стара планина като част от този коридoр...
2.
Nikandro
07.09.2017 08:45:33
Свиленград - Димитровград е наскоро пуснат в есксплоатация, Михайлово - Стара Загора - Бургас - какво още ще правят? Само късият участък Димитровград - Михайлово е за пълен ремонт!.. За какво са тези 1,7 милиарда??
1.
Димов
07.09.2017 08:41:13
Защо не направихте трасето през Симеоновград - Раднево - Нова Загора? То много скъсява разстоянието и времето!
  Добави Коментар
10 съвета за щастлив брак от специалисти по връзките Вижте кои са 20 малки неща във връзката, които значат много Малките неща означават много повече за отношенията
6 грешки по време на душ Не овлажнявате кожата Рецепта за паниран праз Просто и вкусно есенно-зимно предястие
3 зодии, за които октомври ще бъде любов Забавления за Козирозите Поколението Z не знае какво е тапа и тирбушон за вино The Guardian иронично съобщава за смъртта на тирбушона 
Норвегия помага с още 5 млрд. крони на Украйна "Последиците от войната са огромни", каза премиерът Йонас Гар Стьоре Шефът на ДАНС призна: С намерения край Пловдив америций се правят бомби Двама са задържани за продажбата на опасния метал, търгували го за 5 000 евро на парче
Тръмп си намери виновни, ако загуби изборите - Израел Американците от еврейски произход предпочитат Харис пред Тръмп  Олимпиецът Тихомир Иванов проведе час по лека атлетика с децата на Ахелой По-късно кметът на Поморие Иван Алексиев, Аделина Чолева – главен експерт „Младежки дейности и спорт“ и гостите обмениха опит по значими въпроси, свързани със спорта
Ужас! Това са новите очила-чудовища на "Прада" Дизайнерите Миуча Прада и Раф Симънс откриха ревюто, наречено "Безкрайно настояще", с рокля с презрамки с флорални мотиви Бременна е Ирина Карабаджак, която във втория сезон на "Ергенът" достигна почти до финала, се омъжи през август