Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

До три години ще е готов коридорът от Бургас до Александруполис (ВИДЕО)

Железопътно трасе ще свързва пристанищата Русе и Солун и ще струва милиард и 70 милиона лева и вероятно ще е готово до десет години.
Ключови думи: влакове, коридор, Бургас- Александруполис, пристанища,

Участъкът Александруполис-Бургас, който ще е част от новия транспортен коридор между България и Гърция, ще е готов до 2-3 години. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектът в първата си фаза включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие придобил развитие и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна, за да има възможност стоки, хора и товари да бъдат прехвърляни от един на друг вид транспорт.
По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.
„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, добавя министърът.
Според него, изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време. Може би до около 10 години транспортният коридор ще бъде факт, каза още транспортният министър Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектната скорост на влаковете е 120 км, а в момента те могат да се движат до 100 км/час.

Вицепремиерът Томислав Дончев пък каза в "Денят започва" по БНТ, че когато един проект е икономически витален, т.е. има ясна стопанска логика и построяването му носи икономически ползи, финансирането не е такъв проблем. Участъци от него могат да се финансират и от структурните фондове, и от оперативните програми във всяка от страните, които засяга по трасето, поясни той.
„Може да се финансира и от Европейския фонд за стратегически инвестиции (т.н. План Юнкер), на база европейски проекти с Европейска инвестиционна банка, както и с другите международни финансови институции. Всеки подобен мащабен проект е политика. Той открива нови възможности, свързвайки двата големи водни басейна, отваряйки го към река Дунав, която пронизва Европа, като дава шанс пряко или опосредствено в тази инициатива да участват и други държави-членки, това безспорно разкрива нови възможности", коментира вицепремиерът.

11
Коментара по темата
11.
uzo rusali
07.09.2017 23:51:09
Kwi pristanishta kwi 5leva.COSCO nai golemia kitaiski operator na contineineri e sklu4il za 5 MILIARDA dogovor s PIREA Greece
10.
Тири ри рам
07.09.2017 19:34:22
А курниците на БДЖ, къде ги включиха в този проект.
9.
ВЪПРОС
07.09.2017 14:31:30
А БУРГАС - СЛЪНЧЕВ БРЯГ, КОГА ????
8.
Xxxx
07.09.2017 11:57:05
Накратко казано: доброволно затваряме и 3-те си пристанища. Класика made by Б.Б !
7.
Ъхъ
07.09.2017 11:15:26
Финансирането ЩЕ се договаря от сега нататък...От ЕС "веднага" ще отпуснат парите! С тоя "авторитет " на Боко, сделката е вързана в кърпа...! Отврат!
6.
Driver
07.09.2017 11:07:28
Ало, Флагман, дума дупка не прави, та и този проект-ПР акция. Защо забравяте да проследите обещанието на ББ догодина да има обходен четирилентов път на Ахелой до Слънчака? Нищо не се прави, идва зимата и пак ще слушаме оправдания.
5.
Дернев
07.09.2017 10:52:38
Забравете Русе. Правете Видин и връзката до Сф. Те също трябва да са готови до 2-3 години. И инициативата за Дурас трябва да е наша този път. Няма какво да се чака. Товс ще помогне за обединението на Европа.
4.
бай чеп
07.09.2017 10:13:26
До 10 години -я камилата,я камиларя...
Като знам как подскачат прогнозните цени у нас,може иди 4-5 милиарда да ги докарат.Справка:оградата по границата,санирането,строежа на километър магистрала...
3.
Бай Божо Докера
07.09.2017 09:24:35
По-тъпо правителство и по-тъп премиер не сме имали.

Това е бай-пас на черноморските ни пристанища и облагодетелства Германия и Гърция. Вместо да развиваме коридор №8, развиваме "гръцкия" №4.

Само като пример, преди кризата Гърция беше готова за нейна сметка да прокара два тунела през Стара планина като част от този коридoр...
2.
Nikandro
07.09.2017 08:45:33
Свиленград - Димитровград е наскоро пуснат в есксплоатация, Михайлово - Стара Загора - Бургас - какво още ще правят? Само късият участък Димитровград - Михайлово е за пълен ремонт!.. За какво са тези 1,7 милиарда??
1.
Димов
07.09.2017 08:41:13
Защо не направихте трасето през Симеоновград - Раднево - Нова Загора? То много скъсява разстоянието и времето!
  Добави Коментар
Магнитни бури връхлитат Земята Най-чувствителните хора трябва да са внимателни След победите над Германия и Словения, трети повод волейболна България да се усмихне Възможно е да срещнем аутсайдер в осминафиналите
Никола Цолов предизвика фурор край морето Пилотът се срещна с много фенове Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба За 5 години той не получи документи за пребиваване в РФ, сега е зад решетките
Млад моторист се заби в крава и загина Трагедията се случи отвъд океана Мечка се разхожда из голям роден град Изненадваща ситуация в Ловеч
Толкова пиян шофьор скоро не е хващан в Бургас Дрегерът едва не се счупи Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора Драма отвъд океана
Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална Защо не трябва да държим волана с една ръка? Българи юнаци! "Лъвовете" доминират в индивидуалните класации на Световното България е на осминафинал на Мондиала
Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия Макар да се отказа от политическата сцена, той обеща да продължи да работи за доброто на страната 1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП Нашенец изкара 70 млн. лв. от продажба на акции