Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Премахването на татуировки – по-опасно от поставянето им

Ключови думи: татус, татуировка, игла, кожа

От заплетени форми и загадъчни фигури, до спортни, сексуални и фолклорни мотиви – татуировките са разнообразни и привлекателни за мнозина. Всеки 3-ти американец и всеки 7-ти европеец имат поне по една татуировка.

Малцина обаче знаят, че мастилото използвано за направата на почти всички татуировки не е създадено за приложение върху човешката кожа, а за нуждите на автомобилната и печатарската индустрии. Нито една държавна агенция не е издала официално одобрен списък с пигменти за подкожно приложение, а кожните усложнения след татуиране са чест кожен проблем.

Иглата на стандартните уреди за татуиране пробива кожата близо 100 пъти в секунда и доставя мастилото на дълбочина от 1,5-2 милиметра, под епидермиса. Епидермисът непрекъснато се обновява и отлющва остарелите и ненужни повърхностни клетки. Ако мастилото попадне в епидермиса, то ще бъде напълно отделено от тялото за около 3 седмици. За това иглата преминава през епидермиса до подлежащия дермис.

Болката от увреждане на тъканната цялост и засягане на повърхностните нерви активизира имунната система. Макрофагите, едни от защитните ѝ клетки, разпознават мастилото като чуждо тяло и се опитват да го погълнат, обезвредят и изведат от тялото.

Повечето макрофаги, погълнали мастилото остават в дермиса и не могат да го напуснат, а непоетото от тях мастило се поема от фибробластите или засяда между колагеновите нишки в кожата.

Според германско изследване от 2009 г. (Experimental dermatology, 23.08.2009), 42 дни след поставяне на татуировка, едва 68% от използваното мастило все още се намирало в татуировката.
2
Коментара по темата
2.
:)
26.07.2017 14:44:08
Колко тъп трябва да си че да си плащаш за да те боли и за да се загрозяваш? Ама нищо нали мнението на околните е по важно - важно е да си модерен/а хахах
1.
.
24.07.2017 12:07:49
Заглавието нищо общо със статията.
  Добави Коментар
Постна шоколадова торта – пухкав, сочен блат, целият пропит с много крем! Без сложни пластове, но с максимален вкус – десерт, който ви печели от първата хапка Рим въвежда платен достъп за туристи до фонтана "Треви" Бароковият шедьовър е едно от най-популярните места
В тази страна не се плаща кеш Изглежда практично, но си има и недостатъци Еврото и Португалия: Ефектите от единната валута 25 години по-късно Списание The Economist определи португалската икономика като най-добре развиваща се през 2025 година
Тръмп не изключва възможността за война с Венецуела Американският президент отказа да отговори директно на въпроса дали целта му е свалянето на венецуелския президент Николас Мадуро Гастроентеролог: Малко парче сланина подобрява имунитета и либидото Кивито, тиквата, киселото зеле, което не при всеки се отразява добре, но то е супер храна, е добре да присъстват, дори по един път на две седмици в нашето меню
„Билков“ пилинг обезобрази млада майка Процедурата е извършена в хол на апартамент от човек, който не фигурира в лекарския регистър Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка Военният хибрид залага на скорост и изненада, а не на броня
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара Легендарният футболист бе изненадан с един от най-редките модели на Richard Mille по време на обиколката си в Индия Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км Покривна кутия, спаднало налягане в гумите и излишен багаж - зимни грешки, които струват скъпо
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли Новата система обещава по-бърз трафик и по-малко емисии, но крие и рискове от киберзаплахи ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия Производителите предупреждават: новите правила на ЕС за хибриди и емисии след 2035 са икономически неприложими