Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте как фалирал рибар стана милиардер

Ключови думи:
Продажбата на артикули от ежедневието на хора, които търсят изгодни покупки, превърна основателя на най-голямата верига от дискаунт магазини в Япония в милиардер, пише profit.bg. Хиротаке Яно, основател и президент на непубличната компания Daiso Sangyo Corp., която се определя като “Японската страна на чудесата за пазаруване”, е един от първите търговци в страната, който налага модела с една цена и използва тази стратегия, за да натрупа състояние, което, според индекса на милиардерите на Bloomberg, възлиза на 1.9 млрд. долара. “Времето, което Яно избира, за да излезе на пазара, е идеално,” казва Паскал Мартин, партньор в OC&C Strategy Consultants.

“Той отваря първия магазин, в който всичко се продава на цена от 100 йени, през 1991 г. - няколко години след спукване на балона в японската икономика, което налага голяма промяна в културата на японските потребители.” Яно, който в момента е на 74 г., е отказал да обсъжда състоянието си, според говорител на Daiso. Пътят на Яно към предприемачеството не е лек. След като се дипломира от университета Чуо в Токио, той се захваща с различни неща. Една от работите му била да ръководи рибарския бизнес на своя тъст, докато той не фалира, според уебсайта на Daiso.

Яно започва да продава различни стоки направо от камион през 1972 г. и така се заражда идеята да предлага всичките си артикули на цена от по 100 йени, за да си спестява време за поставянето на различни таблеки с цените. Той основава Daiso през 1977 г., чието име се превежда от японски като “да създадеш нещо голямо”. В последните десетилетия стагниралите заплати и проблемите в икономиката водят до фундаментална промяна в нагласите на потребителите, карайки ги да търсят по-голяма стойност за парите си. Това се оказва истинска бонанза за индустрията на дискаунт магазините, чиито годишни приходи са в размер на около 600 млрд. йени (5.4 млрд. долара), пише UBS Group AG в уведомление до своите клиенти през 2016 г. Daiso, която е най-голямата компания в тази индустрия, разполага с над 3 150 магазина в Япония и 1 800 извън страната. Приходите на базираната в Хирошима компания възлизат на 420 млрд. йени за финансовата година, приключила през март 2017 г. За сравнение, те са в размер на 81.8 млрд. йени през 1999 г.

Цената на акциите на Seria Co., втората най-голяма верига дискаунт магазини, скача с 39% от началото на годината, което увеличава стойността на 37-процентния дял на Хиромицу Кауай и неговата фамилия до 1.3 млрд. долара. Кауай, който основава своята компания през 1987 г., предаде контрола над нея на своя племенник Ейджи Кауай, който се присъединява към компанията като управляващ директор през 2003 г. През юни 2014 г. той бе избран за президент на Seria. Daiso продава в магазините си около 70 000 артикула от ежедневието - странен асортимент, който включва глави на манекени, фалшиви пари, дрехи за домашни любимци, чорапи за столове и чанти за съхраняване на комикси. Приходите на компанията нарастват с 6.3% за финансовата 2017 г., в сравнение с 11% ръст за Seria. Яна отдава успехите си на проницателното подбиране на доставчици за продуктите си, което позволява на Daiso да предлага висококачествени артикули, заедно с причудливи неща, които хората искат да си купят, като всичко е на цена от 100 долара за стока, или приблизително 1 долар.

От компанията преговарят директно с производителите и поръчват големи количества на ниски цени - стратегия, подобна на най-голямата компания за търговия на дребно в света - щатската Wal-Mart Stores Inc. Въпреки че японската икономика се съживи, отчитайки ръст в пет поредни тримесечия, което е най-дългата печеливша серия от десетилетие насам, желанието за изгодни покупки остава дълбоко вкоренено в съзнанието на потребителите. “Японците искат да спестяват повече в днешно време,” казва Коусуке Нарикьо, анализатор в Nomura Holdings Inc. “Те няма да се откажат от навика си да купуват евтини стоки, който развиват през последните 20 години.”

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Мъж почина при мистериозни обстоятелства във Велико Търново Почернената му съпруга с разтърсващ разказ 55-годишна призна, че е преспала с 800 мъже Андреа не е срамежлива
Бургазлията от "Ергенът" посочи на какво разчита най-много при първа среща с жена Валентин се счита за чаровник Невиждана жестокост - млад баща уби 11-месечното си дете Бруталната агресия е излъчена на живо в социална мрежа, кадрите вече са изтрити, но едно семейство се разпадна за миг
Двама гладни мъже срещнаха питон, съдбата на влечугото бе трагична Змията е убита и изядена Започват яки ремонти на АМ Тракия, вижте къде ще са В следващите дни ще се ремонтира аварийно аутобана
Зловеща находка на брега край Солниците в Бургас Труп на делфин шокира бургазлии Мощна кола фуча с 4 пъти над позволената скорост, няма да повярвате какво уловиха на шофьорското място камерите Създаде се впечатление, че малко кученце шофира с близо 200 километра в час в руската столица
Татяна Султанова: Сливен се е превърнал в национална автоморга! По време на заседание на парламентарната комисия по околна среда и водите миналата седмица Султанова за пореден път повдигна въпроса за инцидента край сливенското село Чинтулово, където в края на юли горя обект, използван за складиране на автомобилни гуми Невиждан разгром! Ще се шашнете колко гола вкара "Несебър" в мач за първенство 9:0
Огромна акула осигури кърваво зрелище близо до брега Хищникът се храни пред публика Айтос посрещна Първия учебен ден (СНИМКИ) Преди да седнат на отрупаните с подаръци и балони чинове, първокласниците получиха Ключа на знанието от кмета Васил Едрев