Дали да спрем "Фрапорт" за концесията на летище "София"? Ще гарантираме равен достъп на всички участници
-Г-н Московски, съобщихте, че в Пристанище Бургас ще се инвестират 30 млн.лв., но бихте ли пояснили какво ще се направи с тези средства?
-Инвестицията е от страна на ДП „ Пристанищна инфраструктура”. По Закон те са длъжни да поддържат акваторията в залива, налага се да се извършва удълбочаване, което да бъде в полза на всички оператори. Това вложение, плюс Конгресния център, е на обща стойност 30 млн.лева.
-Какво се случва с концесията на летище „София”?
-Ще стартираме отново процедурата. Изключително нелогично ми се струва това, което направи служебният кабинет. Нашият основен приоритет е концесионната политика – абсолютно нормален икономически инструмент, използван в цял свят. Това е начинът, по който се съвместяват интересите на държавата и на частните оператори. А индустрията е нещото, което може да даде икономически растеж, както и високата добавена стойност. Длъжни сме да подкрепяме тези инициативи. За летище „София” основно имахме две цели. Първата бе да намерим вътрешен ресурс за системата на транспорта и да покрием дълговете в БДЖ, тъй като заемите, които са теглени от тези, които спряха концесията. Не забравяйте, че същите те, правителствата на БСП, оставиха БДЖ с 800 млн.лева дългове. Те не са държавно гарантиране и нямаме моралното основание да вземем от данъците на хората, за да ги платим. На второ място – частните оператори на летищата, ако вземете за пример Варна или Бургас, се справят много по-добре от държавата.
-Ще потърсите ли процедури, за да ограничите от участие „Фрапорт” в концесията, за да не се окажат стопани на трите най-големи български летища?
-Има си закони, има си принципи за конкуренция. Всичко ще бъде прозрачно и ще гарантираме равен достъп на всички участници.
-Готов ли е екипът, с който ще работите, както и ръководителите на агенции?
-Още седмица и ще бъде окончателно готов.
-Да очакваме ли бившият бургаски депутат Иван Вълков в екипа ви – като зам.-министър или директор на агенция, защото засега, той изглежда неглижиран?
-Да, аз бих работил с Иван Вълков. Той беше един от най-активните членове в транспортната комисия в парламента. Оказвал ми е изключително голяма помощ, съвместно сме работили, но все още не съм преценил къде бих могъл да използвам неговите качества. Моето мнение е, че е нормално да намери място в екипа ми.
11
					Коментара по темата
					
				
									11.
								
								
										Калин									
									
										12.05.2017 11:20:42
									
								
																	Не е важно толкова на кога а да се даде на концесия това летище за да се спре източването на държавното летище!
															
							
						
									10.
								
								
										До 1									
									
										12.05.2017 10:12:48
									
								
																	Шуробаджинащина в частна фирма? Едва ли. Но не се оплаквахте от шуробаджинащината, когато беше държавно летището, защото аз много добре помня какво беше преди това и ако сте работили там тогава няма как да отречете. Нормално е концесионера да дава на нископлатената работна ръка по-малко пари, защото е нископлатена! Квалифицираната обаче взима добри пари, защото е квалифицирана! Както се казва кой за каквото е учил. Ако си учил за зидар, няма как да очакваш да взимаш пари като за архитект. Но реално, когато беше държавно така беше, което си е чист комунизъм. 
А за флагман изобщо не искам да коментирам колко поръчкова изглежда статията. Интересно ми е турците колко пари са ви платили, за да ги защитавате и да прокарвате протурската, проердогановата и прототалитарната си пропаганда?
							
						А за флагман изобщо не искам да коментирам колко поръчкова изглежда статията. Интересно ми е турците колко пари са ви платили, за да ги защитавате и да прокарвате протурската, проердогановата и прототалитарната си пропаганда?
									9.
								
								
										Дернев									
									
										12.05.2017 09:38:13
									
								
																	"концесионната политика – абсолютно нормален икономически инструмент, използван в цял свят." Така е, но в нормални държави. Ако сравните резултатите от концесиите тами и тук, ще лъсне нашата ненормалност. 
" ... частните оператори на летищата,.... се справят много по-добре от държавата." Но за това не е виновна държавата, а безнаказаността на чиновника, който я представлява, като се почне още от концесионирането тип БГ, последващ контрол и т.н. И явно ще продължава в този дух,щом се оказа,че този министър е несменяем, а резултати никакви, освен послушание. Това което става в транспорта е неизгодно и губещо за всички.
							
						" ... частните оператори на летищата,.... се справят много по-добре от държавата." Но за това не е виновна държавата, а безнаказаността на чиновника, който я представлява, като се почне още от концесионирането тип БГ, последващ контрол и т.н. И явно ще продължава в този дух,щом се оказа,че този министър е несменяем, а резултати никакви, освен послушание. Това което става в транспорта е неизгодно и губещо за всички.
									8.
								
								
										Hristo									
									
										12.05.2017 07:01:29
									
								
																	Направете разследване за фиктивните конкурси в НАП Бургас. Всички са рода вътре ,конфликт на интереси!
															
							
						
									7.
								
								
										До 1 и 6									
									
										11.05.2017 23:57:41
									
								
																	Точно пък шурелъка беше преди да дойдат от Варна мога да ви кажа! Имаше си карго, бяха си едни и същи, имаше си бонуси, имаше си "Стаматка" имаше си кражби от всякъде и когато предприятието се разви и попадна в частни ръце, хората си взеха нещата както трябва и си работят бизнеса а тези дето бяха свикнали да взимат редовна заплата+бонуси+кражби+карго(абе бащинийка) започна да не им харесва! По три поколения хора се уредиха да работят и други не се допускаха точно преди, сега ако имаш качества......отиди кандидатствай и ще те вземат!
Ама вие сте поредните наредени мързеливи мишки!
							
						Ама вие сте поредните наредени мързеливи мишки!
									6.
								
								
										do 1									
									
										11.05.2017 22:13:53
									
								
																	Наистина - пълни боклуци, но всяко начало си има и край!
															
							
						
									5.
								
								
										Софиянци									
									
										11.05.2017 20:51:09
									
								
																	Друго си е на държавна работа - опъват по 2 хилки в "летище софия" и по цял ден си драпат макарите. На софиянци лошо ще им стане като ги вземат фрапорт. Ще разберат истинското значение на думата работа!
															
							
						
									4.
								
								
										Samo TIM									
									
										11.05.2017 20:49:18
									
								
																	Tim forever - целият транспорт и транспортна инфраструктура харизано на ТИМ
															
							
						
									3.
								
								
										Платени псевдожурналя									
									
										11.05.2017 20:07:29
									
								
																	Флегман платени писачи! Ща пишете платени глупости за Бургасмед?! И Бургасмед и Лайфхоспитал са еднакви боклуци-крадат та се насират да точат здравната каса! Да ги скъсат от проверки институциите! На гърба ни пари правят от нищото!
															
							
						
									2.
								
								
										5678									
									
										11.05.2017 20:01:17
									
								
																	Dolni cigani
															
							
						
									1.
								
								
										мошеници									
									
										11.05.2017 19:48:03
									
								
																	Питайте някой от летище Бургас.Намалиха заплати, премахнаха придобивки, прогониха хорицата и създодоха невъзможна шуробаджанашка обстановка за работа.  БОКЛУЦИ!