Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Възраждането на „Бургас – Александруполис“ е политическо безочие от страна на БСП

От ГЕРБ категорично няма да допуснем реализацията на проекта, каза водачът на листата в Бургас Ивелина Василева
Ключови думи: бургас, ивелина василева, водач, листа, герб, депутати, бургас, бургас - александруполис

- Г-жо Василева, като човек, който се занимава толкова години с екология, какво е виждането Ви за проекта „Бургас – Александруполис“, който от БСП предизборно обявиха, че ще възраждат?

- Възраждането на подобна идея е знак на политическо безочие. Позицията ни е ясна, както и на всички хора от региона. Помните още през 2008 г., когато бяха организирани три референдума в Бургаско – в общините Бургас, Поморие и Созопол. Тогава повече от 97% от хората казаха „не“ на този проект. Ясно е, че той е икономически неизгоден за държавата ни, защото става въпрос за евентуални приходи от порядъка на 30 млн. долара, и то само ако се използва целият капацитет на тръбата. В същото време ние имаме приходи от туризъм по Южното Черноморие от порядъка на 3,5 млрд. лв. Миналата година имахме ръст на туризма близо 20%, но не е само това.

От екологична гледна точка проектът е изключително рисков и това е анализирано. Евентуални разливи биха могли да причинят екологични щети и буквално катастрофа. В морската част няма гаранция за сигурността на съоръженията. В сухопътната част е предвидено тръбата да преминава през чувствителни зони, през защитени зони, през Странджа. Това също крие рискове за околната среда. Хората бяха пределно ясни, когато изразиха мнението си.
Откриване на ПСОВ в Поморие

Много добре си спомням периода, когато цялата общественост се надигна срещу проекта, защото тогава лично бях натоварена от Общинския съвет – като зам.-кмет, отговорен за околната среда, имах ангажимента да организирам провеждането на референдума в Бургас. Спомняте си, че тогава ГЕРБ заедно с НФСБ, с патриотите, се обявихме против реализацията на този проект. Затова смятам, че всякакви идеи за възраждането на този проект са плод на игнориране на общественото мнение, а може би и на желанието да се обслужат нечии чужди интереси, но не и българският интерес.

- Днес Петър Кънев каза пред нашия колега в София, че проектът отпада от предизборната им програма.

- Ще видим дали е така. Ние чухме заявка и видяхме предизборната програма на БСП, където изрично беше списана реализацията на този проект, както и лидерът на БСП Корнелия Нинова заяви, че той не отпада от програмата им. Нека да видим какви ще бъдат техните нагласи и мнението им. Виждате цялостната концепция в енергийната сфера, възраждането на Големия шлем, един от компонентите на който е „Бургас – Александруполис“. Мисля, че на всички е ясно, че този проект е икономически неизгоден, екологично рисков и със сигурност не обслужва българския интерес.
ПСОВ - Созопол

Правителството на премиера Борисов и в двата мандата положи изключителни усилия, за да инвестираме в района на Българското Черноморие. Повече от 350 млн. лв. бяха вложени за това да се изградят пречиствателни съоръжения, където нямаше такива. Давам за пример Созопол – спомняте си мечтите на хората от 30 години насам да има пречиствателна станция, която да обслужва Созопол и Черноморец. Вложихме много усилия и за рехабилитацията на съоръженията. В Поморие реализирахме много голям проект с цялостно обхващане на отпадъчните води, дълбокоморско заустване. В Несебър направихме много мащабна инвестиция в пречиствателната станция. В Бургас също бяха реализирани инвестиции. Това бяха усилия, насочени към гарантирането на чистотата на морето. То е препитания и за туристическия бранш, и за всички съпътстващи него бизнеси, и за рибарите, чиито семейства разчитат на приходите от тази дейност.

Категорично смятам, че подобна инициатива за възраждането на проекта не може да бъде допусната, ние категорично няма да допуснем реализацията на „Бургас – Александруполис“.

- Може ли да съпоставяме „Бургас – Александруполис“ с туризма като приходи или евентуални ползи, както до някаква степен пропагандираха от БСП?

- Сравнението е много очевадно. Става въпрос за транзитни такси от порядъка на 30 млн. долара годишно, съпоставени с приходи от туризма от порядъка на 3,5 млрд. лв. по Южното Черноморие, в Бургаска област. Нещата са несъпоставими. Рисковете, които подобен проект би създал, по никакъв начин не биха могли да бъдат оправдани и обосновани в икономически план. Рискуват се приходи за държавата, за региона от порядъка на 3,5 млрд. лв.

- В мандата си като министър какво свършихте Вие и екипът Ви за екологията, за по-чисто море?

- Беше инвестирано в шест пречиствателни станции в Бургаско. Подписахме договорите за водните цикли на Айтос и Приморско. Инвестирахме и в задържателния резервоар в Лозенец, за да гарантираме чистотата на морето и сигурността на туристите в региона.

По цялото Черноморие наш приоритет беше да инвестираме, за да изградим необходимата инфраструктура. Това даде пряк резултат в ръста на туризма и спокойствието на хората. Това е инвестиция в здравето на хората. Убедена съм, че нито един човек от морето няма да позволи реализацията на такъв рисков проект. Като морски човек не мога да се съглася с аргументи за възраждането му. Нашата позиция е ясна и твърда.
Типове поведение във връзката, подсказващи депресия Кои са знаците, че сте в депресия и това влияе на отношенията ви Делегация на "Хамас" е в Кайро за преговори за примирие Ще спрат ли кръвопролитията?
Защо Китай продължава да прави повече коли, отколкото има нужда? Въпреки свръхкапацитета политиците продължават да подкрепят производителите на автомобили Крупен обир на паркинг в Кърджали, апаши отмъкнаха 12 000 лв. от автомобил Извършителят е задържан чак в София
Кремъл отново предупреди: Ако бъдат иззети руски активи, ще има ответни действия Надеждността изчезва за една нощ заради едно глупаво, необмислено решение, посочи Песков  БГ шофьорите в Гърция влизат в затвора, ако направят това Присъда до 10 години зад решетките е предвидена в случаите когато при превишаване на скоростта е причинен смъртен случай
От какво е болен този певец Мистериозно заболяване мъчи Галин Първият ми съпруг ме подари на втория, призна тази певица Двамата баджанаци и до днес били близки приятели 
Това е най-големият стратег в "Един за друг" Сияна играе умно  Нещо невероятно се случва с планетите В личен план съвпадът на двете планети ще се отрази най-много на родените в трета декада Телци, Раци, Деви, Козирози и Риби
Комунистически диктатор твърдял, че видял извънземни в България Бившият Първи притежавал строго секретни записи и снимки на НЛО Зрителите да свикват с тази физиономия, ще я гледат дълго от тв екрана Геро ще е водещ на шоуто, което започва веднага след Капките