Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Удивителна история: Този мъж остана без работа, продаде колата си и...изгради бизнес за милиони(СНИМКИ)

Ключови думи:
На 22 години Кими Такура напуска интензивната си работа като куриер, след като е хоспитализиран за месец поради изтощение. Останал без работа, той продава своя обичан автомобил Jaguar, купува автобус втора ръка и започва да развежда тайвански туристи из Япония. С пътя на японския предприемач към успеха ни запознава Bloomberg в свой материал.

През следващата година Такура работи всеки ден, в който има възможност, превозвайки пътници между Токио и Осака, и до туристически дестинации в Япония. Така един ден туристически агент му предлага да му заеме пари, с които да закупи още три автобуса.

Впоследствие бизнесът на Такура процъфтява дотолкова, че предприемачът разбира, че се нуждае от още повече превозни средства.

Днес Heisei Enterprise – компанията, която Такура основава през 1992 г., разполага с 400 автобуса за туристически обиколки, нощни пътувания и превоз на ученици. Компанията получава 60% от резервациите си по електронен път, като по думите на Такура, този процент при конкурентни фирми е 30%. Heisei регистрира печалба вече 20 поредни години и има персонал от около 800 души.

За страна, която е родина на мултимилиардни компании, като Sony и Toyota, в Япония има сравнително по-малко хора, които са склонни да заменят сигурността на редовната работа с по-рисковата, но потенциално по-печеливша, кариера на предприемач, отбелязва Bloomberg.

Всъщност едва една четвърт от дребните компании в страната са стартирали преди по-малко от десетилетие, в сравнение с над 50% в повечето развити държави.

Това, което тласка Такура към нетрадиционния за японците път на предприемачеството, е неговата любов към шофирането.

„Обичах да шофирам,“ споделя в интервю за Bloomberg предприемачът, който напуска гимназия, когато бизнесът на баща му фалира и се хваща на работа, за да спечели пари за собствен автомобил.

В един момент някой му подхвърля идеята да взима пътници срещу заплащане и Такура я намира за чудесна. „Така щях да шофирам и едновременно с това да припечелвам,“ спомня си той.

При все досегашния си успех, 51-годишният бизнесмен не се задоволява с постигнатото. През следващото година той планира да проведе първично публично предлагане на стойност 10 млрд. йени (87 млн. долара), за да гарантира бъдещето на Heisei, дори и след като се пенсионира.

Макар и да признава, че за автобусните компании не е характерно да излизат на борсата, Такура изтъква, че Heisei е възприемана като „технологична автобусна компания“, защото реализира такава голяма част от продажбите си по интернет.

По-малкият брой на стартъпи в Япония отчасти се дължи на по-ограничените възможности за финансиране с рисков капитал, които съществуват в страната. Такура и неговият стартиращ бизнес изваждат късмет в това отношение, когато собственикът на тайвански тур оператор иска от него да прави повече обиколки, но прохождащият предприемач отговаря, че няма възможност да купи повече автобуси.

Двамата дискутират въпроса в Тайван и няколко дни по-късно собственикът на туристическата агенция му заема необходимите средства.

„Мъжът постави на бюрото книжна кесия, в която имаше 20 милиона йени и каза „сега ще можеш да купиш автобуси,“ спомня си Такура. „Бях поразен.“

Отчасти успеха на Heisei се дължи това, че компанията се насочва към туристи с по-скромен бюджет. ВИП превозите на компанията между Токио и Осака струват по 3000 йени в едната посока, което представлява по-малко от 25% от цената на билета във влаковете стрела, пътуващи между двата града.

През последните години обаче Такура среща затруднения да наема автобусни шофьори поради застаряващото и намаляващо население на Япония. Bloomberg отбелязва, че средната възраст на всички около 130 000 автобусни шофьори в страната е 48 години, сравнено с 42 години за другите отрасли. В опит да привлече повече квалифицирани кадри, Такура повишава годишните заплати с 15% за последните две години, но този ход не постига особен ефект.

Затова и компанията диверсифицира своята дейност. Понастоящем Heisei притежава пет къщи за гости по маршрута Токио-Осака и смята да купи още. Освен това тя купува и малки резиденции в близост до къщите за гости, които отдава на ниски цени.

Според Такура хората, които стават предприемачи, трябва да следват своята страст, както е направил той, когато е купил своя Jaguar, който впоследствие продава, за да купи автобус. Днес той също притежава луксозна кола -  този път Mercedes Benz, която използва в бизнеса, пише Bloomberg.

Източник: profit.bg

1
Коментара по темата
1.
Якудза
19.01.2017 14:57:20
Ако бе срещнал Б. Б. сега щеше да се реди на Тр. Борса за помощи.
  Добави Коментар
Потресаващо! Княгиня Калина ще е патрон на „Бизнесдама на годината“  Принцесата се облече с цветовете на българското знаме и шокира всички с изключение на Евгени Минчев Руски спец военни слагат "невидими" наметала? На бойното поле е като във филм на ужасите
Голяма мечка реши да се разходи до мола, ръководството настръхна Сериозен проблем в Япония Мъж оцеля при катастрофа с 241 загинали, какво се случва с него днес Не може да преодолее шока
Хулиган изпочупи коли във Варна и си изпати Престъплението му е разкрито, осъден е Рекорд в парламента, приеха законопроекта за „Лукойл“ за 26 секунди Щеше да е наистина смешно, ако не ставаше дума за най-голямата компания в България, коментира Даниел Лорер 
"Всеки трети български мъж е извънземен" Сочи прелюбопитна теория Край на драма с избягали затворници Единият се предаде, другият бе заловен
Куче уби 9-месечно бебе Голяма трагедия в Уелс, животното е от порода, която сега е забранена в държавата Не правете тази шофьорска грешка, пагубна е за скоростната кутия Проста маневра е способна да нанесе сериозни щети
Окончателно: Обособеният управител ще може да се разпорежда с имуществото на "Лукойл" Държавата с повече правомощия в компанията Няма да повярвате, но това е Натали Трифонова с майка си Нейната майка Ванина Трифонова с нищо не отстъпва на своята дъщеря – и изглежда настина изумително