Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте най-новата измама в големите хранителни вериги

Ключови думи:
Непрекъснато плащате повече, предимно за стоки на промоция, които се таксуват по-скъпо от обявеното намаление. На касата може да има балтия и за други стоки, които не са на промоция. За това предупреждават от Комисията за защита на потребителите (КЗП), които отчитат бум на жалби от потърпевши клиенти, пише "Марица".

Експертите отчитат, че даже разликата да е една стотинка, клиентът се заблуждава и налита към намалението, което често му излиза по-скъпо. От КЗП дадоха пример точно с бъркане в джоба с една стотинка и със сарказъм коментираха, че на практика това е забогатяване на принципа "Капка по капка вир, а от него язовир".

Наскоро хранителна верига в Пловдив ощетила клиентите си с "вода за уста" и "прясна мая". На касата стоките се таксували на цена с 1 стотинка повече от обявената на етикета на щанда. Водата била с цена 3.99 лв., но маркирана за 4.00 лв. С една стотинка повече е била и маята - вместо 0.39 лв. - 0.40 лв.

При проверката експерти от КЗП са маркирали произволно избрани 19 продукта от три групи стоки, вкл. водата за уста и маята. При прегледа на издадените фискални бонове се установило, че при тези две стоки продължава да има разминаване с 1 стотинка повече в полза на търговеца.

Пред КЗП той се оправдал с фирмата, която поддържа софтуера на обектите. От писменото обяснение, в което се включила и IT фирмата, става ясно, че разликата между обявената и маркираната на каса цена се дължи на разминаване между прилагания софтуер на компютърната система и фискалното устройство.

Софтуерът изчислява сумата на клиентската сметка с пълна точност, след което закръглява получения резултат по математически правила до 2 знака след десетичната точка. Фискалното устройство обаче извършва това закръгляне на всеки ред от клиентската сметка.

Това води, освен до увеличение на обявената стока с 1 стотинка, но понякога може да намали цената със стотинка. От КЗП са категорични, че не е допустимо, заради разминаването между софтуер и касов апарат да страдат клиентите.
1
Коментара по темата
1.
ГРУЙО
08.07.2016 14:47:50
ЯНАК СОФТ
  Добави Коментар
Как Meta се подготви за изборите за Европейски парламент? Компанията залага на проверка на фактите и изкуствен интелект, който да засича дезинформацията Немска монахиня предсказва: Океанът ще потопи САЩ, комета унищожава Земята! Хилдегард от Бинген беше официално канонизирана от папа Бенедикт XVI
Как да премахнете лака, ако нямате лакочистител Нямате ацетон, няма проблем Министерството на отбраната пак повтаря: Няма да пращаме войски в Украйна Правителството отпусна 40 млн. лв. за боеприпаси и гориво за бойна подготовка 
Голямата награда на „Златната липа“ 2024 ще отпътува за Грузия Ели Скорчева спечели наградата „Златна липа“ за най-добра женска роля с филма „Уроците на Блага“ Тези зодии обичат само веднъж в живота Залюбите ли се с тях, дори да се разделите, ще останете завинаги в сърцето им
Шокиращо видео: Тираджия джигит изпреварва като състезател Полицията още го издирва Общината и „Бургасбус“ пускат безплатна нощна линия за прибиращите се членове на СИК
МОН извънредно: 10 юни ще е неучебен за учениците, които... Изпитът по БЕЛ на учениците от 10-и клас остава за идния понеделник, но ще започне по-късно С този метод чистя пералнята за под 1 минута! Бърз и удобен начин да поддържате пералнята си в отлично състояние, задължително го пробвайте! 
Драстична разлика в пенсиите у нас Най-висока е средната пенсия в София Кейт Мидълтън написа бележка със зловещо послание Принцесата на Уелс все още се опитва да се пребори с коварната диагноза