Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте най-новата измама в големите хранителни вериги

Ключови думи:
Непрекъснато плащате повече, предимно за стоки на промоция, които се таксуват по-скъпо от обявеното намаление. На касата може да има балтия и за други стоки, които не са на промоция. За това предупреждават от Комисията за защита на потребителите (КЗП), които отчитат бум на жалби от потърпевши клиенти, пише "Марица".

Експертите отчитат, че даже разликата да е една стотинка, клиентът се заблуждава и налита към намалението, което често му излиза по-скъпо. От КЗП дадоха пример точно с бъркане в джоба с една стотинка и със сарказъм коментираха, че на практика това е забогатяване на принципа "Капка по капка вир, а от него язовир".

Наскоро хранителна верига в Пловдив ощетила клиентите си с "вода за уста" и "прясна мая". На касата стоките се таксували на цена с 1 стотинка повече от обявената на етикета на щанда. Водата била с цена 3.99 лв., но маркирана за 4.00 лв. С една стотинка повече е била и маята - вместо 0.39 лв. - 0.40 лв.

При проверката експерти от КЗП са маркирали произволно избрани 19 продукта от три групи стоки, вкл. водата за уста и маята. При прегледа на издадените фискални бонове се установило, че при тези две стоки продължава да има разминаване с 1 стотинка повече в полза на търговеца.

Пред КЗП той се оправдал с фирмата, която поддържа софтуера на обектите. От писменото обяснение, в което се включила и IT фирмата, става ясно, че разликата между обявената и маркираната на каса цена се дължи на разминаване между прилагания софтуер на компютърната система и фискалното устройство.

Софтуерът изчислява сумата на клиентската сметка с пълна точност, след което закръглява получения резултат по математически правила до 2 знака след десетичната точка. Фискалното устройство обаче извършва това закръгляне на всеки ред от клиентската сметка.

Това води, освен до увеличение на обявената стока с 1 стотинка, но понякога може да намали цената със стотинка. От КЗП са категорични, че не е допустимо, заради разминаването между софтуер и касов апарат да страдат клиентите.
1
Коментара по темата
1.
ГРУЙО
08.07.2016 14:47:50
ЯНАК СОФТ
  Добави Коментар
Заплатите на сестрите стават 3 хил. лева Това е стартовото възнаграждение Албена, която пострада на ралито край Варна, е спасена Добрата новина съобщи Николай Попов
Чували ли сте за тази измама, която тече в WhatsApp В началото разговорът изглежда безобиден – говори се за пътувания, забележителности и съвети за града, но след няколко дни тонът става по-личен и приятелски Здравко стана поредната жертва на пътя, загина при зверска катастрофа с мотора си Трагедията се е разиграла в късния следобед на 1 ноември по Карловско шосе
Новата седмица започва със застудяване и дъжд, но и малко слънце Прогноза за времето през следващите дни на ноември Почти половината от хванатите с превишена средна скорост са чужденци Над 13 000 автомобили с чужда регистрация са заснети от тол камерите да нарушават правилата само за месец
Нова година у нас или в чужбина? Офертите не се различават много Велинград не е най-скъпия курорт нито в България, нито в света Какво направи този ненормалник в столично заведение (ВИДЕО) Луд потроши инвентара 
Гъмзата сподели стара семейна рецепта за греяна ракия Тромпетистът шеговито нарече приготовлението "противогрипна ваксина" Bceĸи тpeти бългapин e гyбил пapи зapaди финaнcoви cъвeти oт интepнeт Жeнитe ce oĸaзвaт пo-пpeдпaзливи
Трима мотористи са в болница след челна катастрофа Катастрофата е станала около 15:28 часа на път II-16 след тунела на село Елисейна, в посока Лъкатник Опасни хапчета за отслабване, рекламирани в ТикТок, погубват инфлуенсърки "Вземи Molecule и забрави, че храната съществува“, гласи лозунгът в социалните мрежи