Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ще стане ли ТИМ монополист на въздушния транспорт в България

Фрапорт, заедно с компании от орбитата на "Химимпорт", взе на концесия бургаското летище през 2006 година. Сега консорциумът е на път да поеме и столичната аерогара
Ключови думи: Летище София, Летище Бургас, Химимпорт, Ивайло Московски
Концесионерът на летищата в Бургас и Варна - „Фрапорт“ е фаворит за поемането и най-голямата аерогара в страната – летище „София“. Това твърдят няколко независими един от друг източници, до които Флагман.бг днес се допита. Думите им се потвърждават и от лидера на ДСБ Радан Кънев, който при свое посещение във Варна провъзгласи „Фрапорт“(с ТИМ) за почти сигурен нов концесионер на летище „София“.

Припомняме, че Министерски съвет вчера одобри откриването на процедурата, но допълнителни подробности по условията и изискванията за кандидати така и не бяха одобрени. Транспортният министър Ивайло Московски така и не отговори на въпрос на Флагман.бг: Ще има ли ограничение за участието на „Фрапорт“ в процедурата, за да не превърне компанията в монополист?

„Ще видите всичко до десетина дни”
, лаконичен бе Московски, визирайки, че това е срокът, в който концесията ще бъде обнародвана в Държавен вестник, и в официалния вестник на Европейската комисия.(ВИЖ ПОДРОБНОСТИ)

Източници, пожелали анонимност, обаче припомнят, че Московски преди няколко дни съобщи, че интерес към концесията на летище „София“ има от страна на „Фрапорт“. В случая той визираше компанията-майка в Германия, която в България, както е известно, си партнира с фирми от орбитата на „Химимпорт“.

В процедурата се очаква да участват и още няколко изключително интересни компании. По информация на „Капитал дейли“ сред по-сигурните кандидати е Ferrovial Airports, която оперира 4 летища в Обединеното кралство, сред които и летище Heathrow. Траен интерес има и от турската Limak, която е в обединението, изграждащо новото мегалетище на Истанбул. Първоначален интерес е деклариран и от операторът на сегашното летище Ataturk - TAV, но той не е потвърден. С голяма вероятност може да участва и операторът на летището в Дъблин. С по-малък шанс са операторите на летище Мюнхен и френската Vinci Airports. Интересът от страна на Цюрих е непостоянен, а по думите на министър Московски имат още от летището в Лион, катарци, китайци, турци.

Припомняме, че по време на управлението на Тройната коалиция, „Фрапорт“ в партньорството с “БМ Стар”, фирма, която е част от „Химимпорт“, нае за 35 години летищата във Варна и Бургас срещу сумата от едва 3 млн.евро.

Концесионерът се ангажира и да внася в държавния бюджет годишни отчисления от летищните такси. Договорът обаче изглежда заробващ. В радиус от 150 км се забранява да има друго летище, ако то не е с прякото участие на „Фрапорт“. Заради това и най-вероятно ще пропадне идеята за карготерминал в Равнец, който да обслужва бъдещата индустриално-логистична зона.

Очакваните приходи от летище "София" са много по-добри - 1,2 млрд.лв. за 35 години. Половината от сумата трябва да бъде внесена авансово при подписването на договора, като парите ще отидат за оздравяването на БДЖ.

Любопитна подробност е, че сред най-големите длъжници на летище „София“ е авиопревозвачът „България еър“(също част от "Химимпорт"), който дължи, според твърдения на конкурентни компании над 30 млн.лв.на летището. Ирландският нискотарифен авиопревозвач "Райънеър" дори се закани, че ще сезира Европейската комисия заради нелоялната конкуренция.
16
Коментара по темата
16.
Лилия
24.05.2016 14:15:34
Монополисти няма как да станат по ред причини. Като започнем, че се явява Фрапорт, а не Химимпорт. Като продължим, че това не са единствените летища в България. И като се стигне до фактит, че става въпрос за концесия, а не продажба.
15.
хвърчилан
23.05.2016 08:35:28
Аз пък харесвам новите летища, колкото и злоба да се лее. Да не забравяме, че българското участие е минимално, тоест родните баровци са безгласна буква. Фрапорт са си немци, работят с немски стандарти и се вижда.
14.
Паркинг
19.05.2016 11:29:46
Не може да се влезе в летището нито с кола нито с автобус-вижте си таксите за паркинг-в света няма толкова скъп паркинг както в бургас
13.
Пътник
19.05.2016 11:24:19
Посочете ми една нова услуга в новия терминал на летище Бургас-никаква! дори няма ръкави...само един хамбар направиха-голяма инвестиция няма що
12.
Да
19.05.2016 11:21:06
Браво на Иван Колев и на Флагман! Това е истината!
11.
Гадове такива
19.05.2016 11:19:53
Огромни инвестиции?!-чисто кожудерство!!! Варна и Бургас вече са най-скъпите летища- и като такси и като наеми и като услуги паркинг таксита и какво ли не-цените дори във фришопа са надути до повръщане ГАДОВЕ
10.
Бояна Димитрова
19.05.2016 11:01:25
Не разбирам, докога родните ни "ЖУРНАЛИСТИ" ще продължават са си пишат без да си направят труда да проверят истината. Г-н Колев, информацията за условията концесията на Варна и Бургас, както и приходите, които държавата получава от концесионера Фрапорт Туин Стар са публични.
9.
Стефан Цонев
19.05.2016 10:50:57
Г-н Колев, вие сте пълен олигофрен. Поне да си бяхте направили труда да прочетете ГФО на Фрапорт ТСЕМ АД за да не пишете подобни платени глупости.
8.
Ивелин
19.05.2016 09:46:45
Откакто Фрапорт е концесионер на летищата във Варна и Бургас, са направени огромни инвестиции и е отбелязан сериозен ръст на пътници.

Дали са фаворити не е сигурно. Спекулациите са много. Ще видим след 4 месеца кой е дал най-добрата оферта.
7.
до тим
19.05.2016 09:26:41
Ти си толкова не на ясно с задълженията и тяхното погасяване, че дано не си вземал заеми!
6.
Атанас
18.05.2016 21:11:58
Струва ми се, че в желанието си да заинтригувате читателите с гръмко заглавие прибързвате доста. Все още не са известни подробностите около процедурата, както и изискванията за кандидатите, а вие вече правите сметка дали някой няма да стане монополист. Много прибързано, а и като гледам източниците Ви - няколко анонимни източника и Радан Кънев, които е готов да каже и направи всичко само да е в светлината на прожекторите, съм леко раздвоен по отношение на достоверността им. Реално погледнато Московски си го е казал най-точно, че до десетина дни ще стане ясно всичко, а предположенията преди това са си просто безпочвени съчинения. По отношение на работата на Фрапорт в двете морски летища, няма как да не се отрази, че летищата са коренно променени и то към добро. Направиха много инвестиции, като и резултатите им не закъсняха и всяка година отчитат ръст на пътниците. Виждам, че сте обърнали внимание и на нападките на Райънеър към националния превозвач по отношение на дълга им към летищото. За него има разбирателство между летището и превозвача, за това как и на какви части да бъде погасяван, но и не виждам нищо нередно в това при едни сериозни бизнес отношения, понякога да има забавяне от една страна и разбиране от другата.
Относно очакваните приходи от въпросната концеси и идеята на правителството да спасява обреченото според мен БДЖ, никак не одобрявам идеята, тъй като смятам, че това е наливане на пари в кофа без дъно.
5.
тим
18.05.2016 20:53:27
Закривай!!! не става държава от това, ще вземат летище София и ще са напред 60 милиона които дължaт досега за обслужване. Ебаси абурдистана
4.
Илиев
18.05.2016 17:38:02
Аз си мислех, че имате някаква по-сериозна информация, а то Радан пак е изцепил поредната глупост. Не знам този човек, не се ли усеща, че вече никой не го взима на сериозно и на следващите избори още по-малко проценти ще събере. Колкото до концесията, нека да я вземе, който е по-достоен. Все пак морските летища под тяхно управление са си много добре, но не смятам, че имат интерес към софийското, защото цената е главоломна.
3.
Джон и Иван
18.05.2016 15:24:08
Бягайте от България !
2.
Препатил
18.05.2016 14:55:14
Освен ниски заплати-и бачкане до припадък.
Каква е тази пазарна БГ икономика,когато гарантира частни монополи?!?
Булгаристан-абсурдистан.
1.
....
18.05.2016 13:59:44
Софиянци да се готвят за ниски заплати. Освен ако специално за тях не им оставят привилегийки.
  Добави Коментар
Откриха издирван възрастен мъж в хотел, дал над 10 000 лв. на измамници Намерени са и няколко нотариални акта на имоти, собственост на 78-годишния мъж Две украинки се изгубиха в гора край Смолян Операцията по спасяването е била усложнена заради скалиста и труднодостъпна гориста местност
Подгответе се за спортен празник в Царево Веднага изхвърлете това от дома си! Заради тях обзавеждането в къщата ни ще изглежда евтино, предупреди Юлия Тичино
Общинските съветници в София взеха решение за заплатите на медицинските сестри Ето какво решиха за доклада за актуализация на бюджета Община Варна погна заведенията заради боклука Започва проверки на обектите къде изхвърлят боклука
Нинова към членовете на БСП: Приемете оставката ми и не давайте партията на търговците Откритото писмо на Нинова бе разпространето от пресцентъра на партията, след като стана ясно, че има подписка за свикване на Националния съвет на 15 юни и тя е заведена в деловодството на "Позитано" 20 Проф. Христо Бозов отчете много успешна първа мандатна година За едногодишния мандат приходите на университета са се увеличили с 42% спрямо миналата година, което прави над 7 млн. лв.
“ТикТок” полудя по тези палачинки на фурна, стават за минути Не е за вярване каква сочна вкусотия може да се получи, без да пръскате купища пари Циклене на паркет – особености и предимства
Символ на злото ли е Дама Пика? Според една версия този мистериозен и мистичен образ ще помогне да ни се изпълни всяко желание Кирил Петков: Гответе се за реванш! Ръководството на ПП се оттегли в родопското село Гела за три дни, за да осмисли бъдещата си стратегия