×
Бизнес ЮГ София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Роберт Фицо дойде в съзнание след тежката операция
  • Ето какво време ни очаква днес
  • Откриват мащабен форум на Google в София
  • Радев ще удостои с Почетния знак на президента изявени български дейци
  • Путин пристигна в Китай на държавно посещение
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо камерите на тол системата няма да могат да измерват средната скорост


Защо камерите на тол системата няма да могат да измерват средната скорост
Идеята за засичане на средна скорост с тези камери звучи добре, но трудно ще се реализира
23 Ноември 2023, Четвъртък, 17:01 ч.
Автор: Флагман

Трябва да се промени философията и да не се използват регистрационните номера, а RFID чиповете от екостикерите, смятат от Института за транспортна политика 

Преди няколко дни правителството анонсира идеята си камерите на тол системата да измерват средната скорост на автомобилите и да налагат глоби, когато се установи, че има нарушения. Мнозина възприеха идеята като много добра, но Европейският център по транспортна политика смята нещо друго.

Ето и тяхната позиция:

„Много шум за нищо“

Миналата седмица шумно беше обявена новината, че вече чрез камерите на Националното ТОЛ управление (НЦТОЛУ) ще се следи за средна скорост и нарушителите ще бъдат санкционирани. На пръв поглед това е идея и възможност, която би могла да допринесе за превенция над нарушителите по републиканската пътна мрежа.

Какво представлява системата

Между две камери на ТОЛ-а се изчислява средната скорост на дадено МПС, като в първата точка и в следващата се засича регистрационният номер на автомобила. Ако се установи превишаване на скоростта, то метаданните и снимката, доказващи нарушението, ще се изпращат към МВР от националното ТОЛ управление за съставяне на електронен фиш и изпращането му към потенциалния нарушител.

Налице са няколко особено интересни факта.

На първо място тази система далеч няма да заработи скоро, както се очаква от всички ни. В момента националното ТОЛ управление, Министерството на вътрешните работи (МВР) и Българският институт по метрология (БИМ) тепърва започват да работят съвместно по идеята за измерване на средна скорост посредством камерите на ТОЛ-а.

На второ място към момента НЦТОЛУ са изпратили за сертифициране системата за средна скорост към БИМ, но тепърва ще трябва да се прави доработка на софтуера. Например защото сегашният е пригоден да работи за нуждите на ТОЛ системата. Изниква и въпросът кой ще плати доработката на софтуера. Най-вероятно добавянето на новата функция ще бъде платена от страна на националното ТОЛ управление на фирмата КАПШ, която продължава да е собственик на софтуера за нуждите на ТОЛ-а.

На трето място никой не говори и съответно нищо не се прави за възможностите, които дава една друга система, която вече е изградена и доказано работи много добре. Става дума за RFID чиповете, които всички автомобили в България вече имат на предното си обзорно стъкло. Тези чипове или както ги наричаме „еко-стикерите“ бяха въведени с цел превенция над връщането на километражите на автомобилите. Но същественото при тях е, че камерите, които могат да ги прочетат, са в пъти по-евтини от камерите, необходими за прочитането на регистрационния номер, и не се влияят от това дали времето навън е топло или студено, дали е тъмно или светло и дали рег. номер на МПС-то се вижда достатъчно добре.

Не четвърто място камерите, които четат регистрационните номера, включително и тези, които се използват от НЦТОЛУ, са много скъпи поради това, че се изисква много висока резолюция, за да може да бъде прочетен номера. В същото време, ако два автомобила се движат на малка дистанция един зад друг или лек автомобил е закриван от по-голямо превозно средство, то тогава системата на ТОЛ-а вероятно изобщо няма да отчете кога точно е минало дадено превозно средство през рамката с камерите. Това прави системата доста неефективна. Също така ако предният регистрационен номер е зацапан от кал или покрит със сняг отново няма да може ефективно да се използва системата.

Така например като много ефективни могат да бъдат посочени системите за следене на средната скорост в Сърбия и в Турция, но и на двете места не се използват снимките от регистрационните номера, а се използва именно RFID чип. В тези държави системите са значително надградени и при тях не е никакъв проблем да санкционират и автомобили с чужди номера. Нещо, с което ние тук в България много изоставаме. Така всички, които карат в България, с чужди регистрационни табели, на практика се разминават с почти всякакви санкции. Това важи с пълна сила например за традиционно пътуващите всяко лято гастарбайтери от Западна Европа към Турция. И ако се питате защо, когато минат границата стават примерни, то точно тук е отговорът - системите за налагане на санкции за нарушения по пътищата работят достатъчно надеждно.

На пето място остава и въпросът дали МВР ще имат капацитета да обработят постъпващата информация за потенциални нарушители от системата за средна скорост. Като се има предвид, че към момента „Пътна полиция“ трудно обработва данните от стационарните и мобилните камери, или това, че от Столична община всеки месец подават данни за нарушители, минаващи през BUS лентите и МВР не може да ги обработи, то как се очаква с добавянето на системата за средна скорост те да се справят ефективно. Какво е предприело ръководството на МВР по този въпрос, ако изобщо той е бил разглеждан?

Ето и важните въпроси

  • Резонно е при всички тези факти да повдигнем въпроса дали е включен RFID чипът в тази система, която се разработва в момента от НЦТОЛУ, МВР и БИМ и ако не е, то защо?
  • Какво се цели всъщност - да направим доработка на един софтуер и да дадем още пари на една чужда частна фирма или да направим една работеща и ефективна система за установяване на нарушители и превенция над пътнотранспортните произшествия?

Както винаги, със съжаление трябва да кажем, че явно идеята е просто да се дадат едни пари на една фирма, а пътната безопасност остава отново по периферията и явно никой не го е грижа истински за живота и здравето на собствените ни граждани.


В категории: Политика


Флагман.БГ 5 неща, които мъжете силно искат 5 неща, които мъжете силно искат 16/05/2024, Четвъртък 22:00 0
Флагман.БГ Бременна ли е тази фолк певица Бременна ли е тази фолк певица 16/05/2024, Четвъртък 20:40 4
Флагман.БГ Никога не пръскайте парфюм върху косата си Никога не пръскайте парфюм върху косата си 16/05/2024, Четвъртък 20:21 0
15
Коментара по темата
15.
Дебелия пърдухъл
23.11.2023 23:15:11
0
3
"На всякъде държавата си има мафия, само в България мафията си има държава"
14.
Радул
23.11.2023 23:10:51
0
6
Защото много "наши" хора трябва да бъдат глобени, а това няма как да стане!
13.
Гербомафия
23.11.2023 23:02:24
2
3
Нали загубиха кода на системата у министъро.... Да не го откриха у някое Чекмедже на ББ.... Как ще я модифицират без кода!!!?
12.
Карайте
23.11.2023 22:01:14
1
4
Без да ви пука с пълна гассс, вярвайте във флегмъна, но не забравяйте да се усмихвате
11.
Ха ха
23.11.2023 21:55:13
0
7
Системата лесно ще се надгради, но ще има дипломатически скандал с Турция с глобени 10000 гастери, в двете посоки,
Защо не работи ТОЛ системата изградена през управлението на Тиква I Даващият ДНК ,
и преминаващите основно 100000 Турски камина на година не се таксуват , 500 милиона лева по малко за бюджета ..
10.
Антон Желязото
23.11.2023 21:46:47
0
3
А ще ме хвани ли камерата ако изневерявам на Ерика ?
9.
Многознайко
23.11.2023 20:30:01
0
5
Идеята е от няколко години и не от тази седмица и мненията в точки са писа и от някой докато си пие кафето.
8.
Тва е
23.11.2023 19:39:37
2
7
Всичко е за пари.
7.
шофьор
23.11.2023 19:19:12
0
13
Старията е писаха от пълен аматьор. RFID чиповече не могат да бъда прочетени при висока скорост. Новите коли нямат такива еко стикери, както и чуждите автомобили. Система за контрол не се прави само за българските автомобили, а и за чуждестранните. Като ще променят ЗДвП да дадат възможност да се плащат глоби за превишена скорост на границата, както се плащат глоби за липса на винетка.
6.
сс
23.11.2023 18:54:58
0
12
чУЖДИТЕ АВТОМОБИЛИ СЪЩО НЯМАТ ТАКИВА СТИКЕРИ.
5.
Морски
23.11.2023 18:07:00
0
17
Въпрос: новите автомобили до три години нямат такива стикери. Тях какво ги правим?
4.
GRAJDANIN
23.11.2023 17:56:30
2
10
Zashtoto se olqha ei sq na 23 sreshtu 24 dekemrvi ot sarafovo do Burgas ima 3 kameri,veseli praznici
3.
истината
23.11.2023 17:37:18
1
21
Проблемът във повечето системи е, че трябва да не записват нашите хора или да може да се трият. Това доста забавя работата по системите и последващата им сертификация.
2.
Боби
23.11.2023 17:26:54
4
24
Защото цялата ни работа е такава - ЦИГАНСКА.
1.
ххаахах
23.11.2023 17:14:23
5
13
уникални флегми сте две мнения няма
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Извънредно! Осъдeн на доживотен затвор за убийство на родителите си полицай се барикадира в дома си (СНИМКИ) Извънредно! Осъдeн на доживотен затвор за убийство на родителите си полицай се барикадира в дома си (СНИМКИ) На място има полицейски екип и психолози РЗИ и МВР погнаха новата професия "Балонеса" РЗИ и МВР погнаха новата професия "Балонеса" Санкциите за търговците нарушители започват от 3000 лева 5 неща, които мъжете силно искат 5 неща, които мъжете силно искат Вижте в следващите редове кои качества силният пол намира за атрактивни 4 черти на поведение издават ниско самочувствие 4 черти на поведение издават ниско самочувствие Ето кои са те  Неземно щастие очаква тези 3 зодии до дни Неземно щастие очаква тези 3 зодии до дни Ето кои са късметлиите според астролозите Задава се академична цензура, която изключва истини и забранява мисленето Задава се академична цензура, която изключва истини и забранява мисленето Университетите са провокирани преди най-светлия празник да подготвят протестни действия  Рецепта за пълнен патладжан с кайма Рецепта за пълнен патладжан с кайма Ако обичате вкусните и засищащи ястия, то този патладжан е точно за вас. Гарантираме, че никой на масата няма да остане гладен Бременна ли е тази фолк певица Бременна ли е тази фолк певица Подозренията се появиха след участие на чаровната брюнетка Пробвали ли сте монашеска баница с ябълков пълнеж, нещо уникално е! Пробвали ли сте монашеска баница с ябълков пълнеж, нещо уникално е! Ако някой ми беше казал, че кекс с ябълки ще е такава вкусотия, нямаше да му повярвам никога Нойзи не се яви на делото за конфискация на автомобила му, съдът го глоби Нойзи не се яви на делото за конфискация на автомобила му, съдът го глоби Насрочено е следващо заседание на 6 юни, тогава ще стане ясно дали БМВ-то на Нойзи ще бъде конфискувано
Пекин и Москва укрепват връзките си на фона на засиленото руско настъпление в Украйна Пекин и Москва укрепват връзките си на фона на засиленото руско настъпление в Украйна Двудневното държавно посещение на Путин в страната, която е сред най-големите съюзници на Русия, идва в момент, когато въоръжените сили на Москва засилват настъплението си в Харковска област в Североизточна Украйна Заради Олимпиадата нощувка в хотел в Париж струва около 411 евро Заради Олимпиадата нощувка в хотел в Париж струва около 411 евро Тази цена е ниска, по-рано нощувките струваха до 699 евро средно Байдън срещу Тръмп в директен дебат на 27 юни Байдън срещу Тръмп в директен дебат на 27 юни Готов за мошеника Джо, коментира бившият президент Той бе най-привлекателният илюзионист, но днес го обвиняват в сексуално насилие над непълнолетни Той бе най-привлекателният илюзионист, но днес го обвиняват в сексуално насилие над непълнолетни Дейвид Копърфийлд в продължение на десетилетия тормозил 16 жени, които тогава били непълнолетни, се казва в обвинението Това се случва на почти всеки тийнейджър, а може да говори за страшна болест Това се случва на почти всеки тийнейджър, а може да говори за страшна болест Тя мина през Ада, докато майка й подозираше, че всичко се дължи на възрастта й Гардовете на Фицо действали като аматьори? Ген. Коджейков с мрачна прогноза за Европа заради мигрантите Гардовете на Фицо действали като аматьори? Ген. Коджейков с мрачна прогноза за Европа заради мигрантите Ако има втора атака някъде отзад, премиерът на Словакия щеше да бъде доубит, коментира бившият началник на българската национална служба за охрана  Кой е виновен за стрелбата срещу Фицо? Атентаторът бил радикализиран старец Кой е виновен за стрелбата срещу Фицо? Атентаторът бил радикализиран старец Напрежението е къкрило като в тенджера под налягане, коментира  Милен Керемедчиев Путин пристигна в Китай Путин пристигна в Китай Надява се да задълбочи стратегическото партньорство между двата най-мощни геополитически съперника на САЩ Простреляният премиер на Словакия дойде в съзнание след дълга операция Простреляният премиер на Словакия дойде в съзнание след дълга операция Полицаи са застанали до входа на болница "Рузвелт" в словашкия град Банска бистрица, където беше опериран Роберт Фицо Предците на Хомо сапиенс са ловували с бягане на дълги разстояния Предците на Хомо сапиенс са ловували с бягане на дълги разстояния Книгите, посветени на праисторията, показват множество илюстрации на групи ловци, въоръжени с копия, приближаващи бавно към плячката, или обкръжили капан
Доц. Наталия КИСЕЛОВА Доц. Наталия КИСЕЛОВА Промените в Закона за хазарта не бяха приети по правилата на Конституцията Виц на деня Виц на деня - Учителката пита ученик:
- Кажи ми, какво знаеш за Луи 16-ти?
- Отрязали са му главата г-жо.
- Друго?
- Друго не са му рязали.
Виц на деня Виц на деня - Започнах работа в администрацията!
- Какво по-точно?
- И аз не мога да ти кажа...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук По-добре да хвърлиш букета, отколкото да го гушнеш...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори