Банка притиска хотел в Приморско - иска му парите от клиент, платил с чужда кредитна карта
Управителят на "Престиж Холидейс"АД Златина Бикова смята, че има и други хотели, с които банките се гаврят по подобен начин
09 Декември 2017, Събота, 23:59 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимка: Светлозария КИДЕРОВААко е извършена транзакция от престъпник, ние каква вина имаме, пита хотелиерът
Огромен скандал се вихри след края на сезона в Приморско, свързан с голяма банка, чиято репутация е срината, а името й вече е синоним на рекетьор и изнудвач. Случаят вече е придобил достатъчно голяма гласност сред местния бизнес и е заради една кредитна карта, с която клиент на местен хотел е заплатил престоя си край брега. Банката настоява, че транзакцията била с престъпен характер и заради това хотелът трябвало да й върне парите, за да можела банката да ги възстанови на истинския картопритежател. Не става ясно обаче защо хотелският комплекс е виновен и защо банкерите първо не сезират компетентните органи, а се нахвърлят като граблива птица върху местния предприемач?Управителят на „Престиж Холидейс“ АД Златина Бикова настоява Флагман.бг да даде гласност на проблема, за да се вземат мерки от МВР и Прокуратурата подобни случаи да не стават практика.
Ето какво разказа тя пред Флагман.бг:
Като във всяка цивилизована хотелска база и ние предлагаме услугата заплащане с кредитна карта. Ние сме корпоративни клиенти на банка и пос терминалите ни са предоставени от тях.
През август т.г. получихме резервация по имейл от чужденци, изпратихме оферта на клиентите, водихме съответната кореспонденция и след като бяха одобрени условията, обяснихме, че е задължително да се преведе депозит по сумата, каквато е политиката на хотела ни. Изпратиха ни данните от кредитната карта, след което преведоха и сумата по резервацията. Гостите ни пристигнаха, настанихме се и преди да си заминат благодариха за престоя в слънчево Приморско.
На 9-ти октомври т.г. получихме писмо от банката, че се натъкнали на измама чрез транзакция на стойност 1000 лв. Притежателят на същата тази карта се свързал с банката и твърдял, че нашият клиент не бил истинският картодържател. Поради което банкерите настояват ние да им преведем 1000 лв.
Ако действително е налице финансово престъпление, защо бързат да се обърнат към нас, а не към компетентните органи, които да се заемат с разследване? От наша страна предоставихме цялата документация - фактура, касови бележки, аргументиран отговор, че отказваме да възстановяваме каквото и да било, защото това е договор между хотела и клиента ни и не касае банката като трета страна. Смятахме, че повече няма да ни безпокоят. Току-що отново получихме ултимативно писмо, в което пише: „Банката-издател на картата инициира рекламация на транзакцията като основание измамни транзакции. В рекламациите бяха отхвърлени предоставените от ваша страна документи“.
Поразително е, че никой от тази банка не ни е предупредил, че можем да бъдем част от такива измами. Ние сме хотелиери, а не сме банкери, или полицаи. След като взимат комисиона от корпоративен клиент, на който са предоставили пос терминал за обслужване на клиентите, би трябвало да го запознаят с рисковете. Таксата за преводите е 4 %, т.е. след всяко теглене от карта от нас банката взима 4 %. На въпросната сума от 1000 лв. комисионната беше 40 лв.
Заплашват ни с арбитражна комисия. Отделно да заплатим и сумата от 500 евро. 250 евро за разглеждане на казуса и още толкова - административна такса. А ако не предприемем действия, щели да изтеглят сумата от нашата сметка, казаха от банката.
Водя кореспонденция с г-жа Агнеса Гинчева - главен специалист към въпросната банка. Тя се държи грубо, на ден получавала по 50 обаждания от хотелиери за подобни проблеми. В едно от писмата до нас директно ни обвиниха, че работим със сайтове като букинг, подписвали сме договори с неоторизирани търговски туроператорски агенции и т.н.
Сумата от 1000 лв., която трябва да възстановим, не е голяма, но въпросът е принципен!
Ние получаваме резервации предимно от чужбина, предоставят ни данни от кредитната карта, аз тегля сумата, гостите идват и си тръгват, има резервации, които са и по 2-3 хил. евро. Всички ни представят документи за самоличност. Но ние нямаме право да снимаме лични карти или кредитни карти. А и как да различим престъпника от почтения гост?!
Най-противното е, че искат ние да върнем парите и случаят да приключи.Но в нашето положение сигурно са десетки колеги
Флагман.бг написа писмо до въпросната банка по Закона за достъп до обществена информация. Очакваме отговора в законовия срок. Името на банката ще съобщим във втората част на нашето разледване.
В категории:
Разследване
Над 1500 души бяха евакуирани от Болшой театър в Москва
Облачно и топло, на места са възможни и валежи
Любов за Овена, а Телецът да внимава с авантюрите
Гаджев обвини службите в политическа обвързаност
Проклятие ли тегне над бургаския футбол? "Черноморец 1919" изпадна в Трета лига
Продадоха салфетка за 880 000 евро
19/05/2024, Неделя 09:39
0
Усик в болница след историческата победа над Фюри
19/05/2024, Неделя 09:24
0
Проклятие ли тегне над бургаския футбол? "Черноморец 1919" изпадна в Трета лига
19/05/2024, Неделя 09:00
4
Тези 4 растения в дома ви ще ви направят богати
19/05/2024, Неделя 08:57
0
Той е готов да утеши двете дами, изоставени от ергена Алек
19/05/2024, Неделя 08:46
0
Този скален манастир пази тайни за имане и страшна битка
19/05/2024, Неделя 08:43
0
Кайсиите - вкусни, сочни и пълни с витамини
19/05/2024, Неделя 08:40
0
Почина световноизвестна знаменитост
19/05/2024, Неделя 08:38
0
Той отиде да печели пари в Нидерландия, но загина по нелеп начин
19/05/2024, Неделя 08:35
0
Над 1500 души бяха евакуирани от Болшой театър в Москва
19/05/2024, Неделя 08:34
0
Облачно и топло, на места са възможни и валежи
19/05/2024, Неделя 08:28
0
Откриха изчезналия Сашко, жив и здрав е!
19/05/2024, Неделя 08:00
0
Не разбра ли, че това е нова схема на пияните англичани за безплатни почивки? Туроператорите ги отсвириха за "лоша храна", "натравяния", "подхлъзване в коридора" и т. н. Минаха на друга схема за безплатни почивки!
Не четеш ли че само в Райфайзен имало по 50 такива обаждания от хотелиери на ден!
И кво се получава сега:
1. Резервирам си почивка някъде
2. Плащам предварително с карта
3. Изкарвам си 20-ина дни на море или планина
4. След 2 месеца пускам жалба за "измамна транзакция"
5. Банката дърпа парите от сметката на хотела и ми ги връща
6. Хотела е нае*ан, аз съм една почивка напред
Да живеят българските банки!
НЕМА ТАКАВА ДЪРЖАВА!