×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • САЩ обявяват днес нови поръчки на оръжия за Украйна за 6 млрд. долара
  • Вдигат заплатите на военните с 30%
  • Възстановяват движението по АМ "Тракия" в платното за Бургас между 20 и 21 километър
  • Петима служебни министри се явяват на последния парламентарен контрол
  • Путин отива в Китай през май
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация


Програмата за туристическа реклама ще промотира Бургас като целогодишна дестинация
Всички предварителни прогнози сочат за един добър летен сезон, каза съветникът на министъра на туризма
04 Май 2016, Сряда, 09:38 ч.
Автор: Тони БЕЛОВ

Бургас трябва да бъде двигател за създаването на Организация за управление на туристическия район

Живко Табаков е съветник в Политическия кабинет на министъра на туризма – Николина Ангелкова. Член е на Съвета на директорите на „Слънчев бряг“ АД. Заместник областен координатор и общински председател на „Движение България на гражданите“ – Бургас. От 2015-та година е общински съветник от групата на Реформаторски блок и председател на Постоянната комисия по туризъм към ОбС - Бургас.


- Г-н Табаков, какъв сезон 2016 да очакваме по Южното Черноморие?

През последните седмици по тази тема се изговори много. Истината е, че всички предварителни прогнози сочат един добър сезон. Факторите за това са много. Сложната обстановка в някои от атрактивните туристически дестинации в региона помогна на България да привлече повече туристи през Лято 2016, но и Министерството на туризма също положи много усилия в тази посока. Смея да твърдя, че рекламирахме страната ни по възможно най-добрият начин, като участвахме в редица мащабни туристически изложения.

На база на ранни записвания Летище Бургас отчита общ ръст от 35 % на планираните полети през летния сезон. Очакваме увеличение от редица важни пазари – Русия, Германия, Полша, Чехия и др. Надявам се, че представителите на туристическия бранш ще внимават и ще следят за качеството на предлагания от тях продукт, за да може всички туристи, които ни посетят това лято да се върнат отново. Сега е моментът да рекламираме България по най-правилния начин, и това зависи изцяло от бранша.

- От години се говори за недостиг на подготвени кадри в областта на туризма. Къде се губи връзката между образованието и работодателите и как може да се реши този проблем?

- Проблемът с липсата на квалифицирани кадри е наистина сериозна бариера за развиването на устойчив туристически отрасъл и ние сме наясно с това. Подводният камък е липсата на достатъчно добра връзка между учебните заведения и бизнеса. Почти всички висши учебни заведения бълват мениджъри, но завършилите излизат на пазара на труда без никакъв или с минимален практически опит. Затова трябва да се засили професионалното образование в сферата и то най-вече в средното образование. За тази цел стажовете играят съществена роля. Важен е и диалогът между всички ангажирани страни.

Именно затова по инициатива на министъра на туризма се създаде Съвет за кадрите в туризма, който включва представители на всички ангажирани институции, учебните заведения и бранша. Целта е да се предложат мерки, които в дългосрочен план да помогнат за решаване на проблема. Имаме много добър диалог и с колегите от МОН като имаме тяхното уверение, че практическото обучение в туристическия сектор ще се увеличи, като ще бъде въведена задължителна специализация между 2 и 6 месеца през активните сезони. Програмите за сектора ще бъдат променени, така че да бъдат повече практически, отколкото теоретични.

- Подготвяте първата за Бургас програма за туристическа реклама. Кажете ни с какво точно е свързана тя?

- На първо място Годишната програма за общинска туристическа реклама включва изготвяне на ситуационен анализ на бургаския туристически продукт (SWOT анализ). През него ще можем да отчетем специфичните особености на туристите от страната, на чуждестранните туристи от традиционните пазари и на туристите от перспективните за България пазари. В този смисъл се налага да извършим мониторинг на конкурентните на нас дестинации и да взаимстваме от добрите практики. Акцент в тази програма са целевите ни групи и пазари.

На второ място е важно да преценим през какви маркентингови дейности и комуникационни канали ще достигнем до тях. В т.нар. ATL активности ще заложим телевизионна, печатна, онлайн и външна реклама, а чрез BTL активностите - публичните и медийните събития, които ще промотират Бургас като целогодишна туристическа дестинация.

За да имаме успех в практическата реализация на програмата, трябва да участваме в организирането на експедиентски, журналистически и тематични турове, както и на международни събития - туристически изложения и форуми. Освен това трябва да имаме готовност за информационни щандове на изложения в чужбина. На базата на това можем да заложим очакваните резултати.

Този процес няма как да се случи без финансиране. Затова през следващата година Община Бургас трябва да прецени какви средства ще бъдат заделени за вътрешна и външна туристическа реклама на града.

- От известно време говорите и за създаването на Организация за управление на туристическия район. При обиколката си по Южното Черноморие г-жа Ангелкова подкрепи тази идея и апелира останалите общини да последват примера на Бургас. Какво трябва задължително да включва тази стратегия?

- Искам да уточня, че тази идея не е моя, това е заложено в Закона за туризъм. Съгласно него, туристическият район се управлява от Организация за управление на туристическия район (ОУТР). Целта на организацията е да създаде регионални туристически продукти, които да имат свой маркетинг и реклама, и да бъдат координирани на местно ниво.

В страната ще бъдат обособени 9 туристически района. Замисълът е те да бъдат достатъчно големи за разпознаваемост на туристическата карта, но и достатъчно малки, за да бъдат управлявани ефективно. Смятам, че Бургас като областен център трябва да бъде двигател за създаването на такава организация. В нея ще обединим браншовите организации, които са вписани в Националния туристически регистър, чието седалище е на нашата територия, и минимум четири общини от територията на туристическия район.  За момента наименованието на нашия туристически район е „Южно Черноморие“, който покрива цялата Бургаска област. На по-късен етап ще му дадем ново маркетингово наименование, придружавано от бранд и слоган.

След учредяването на ОУТР ще създадем общи работни групи и обща маркетингова стратегия. Тя трябва да открои два основни туристически продукта и четири допълващи видове туризъм. Маркетинговата стратегия няма да бъде централизирана от страна на държавата. Ние ще си взимаме наши решения относно продуктите, които смятаме да развиваме и пазарите, на които ще стъпваме. Идеята е да създадем и по-добра комуникация между самите общини.

- Вече половин година сте начело на Постоянна комисията по туризъм към ОбС-Бургас. Постигнахте ли първоначалните си цели в нея и какви предложения да очакваме още?

- Твърде е несериозно да говорим, че съм постигнал всичките си цели в посока развитие на Бургас като целогодишна туристическа дестинация, но вече съм предприел първите и решителни стъпки. Това е един дълъг процес, който няма как да даде резултати толкова бързо. На този етап съм се фокусирал върху срещи с кметовете на общините в Бургаска област за създаването на Организация за управление на туристическия район (ОУТР), така че да имаме обща Маркетингова стратегия и качествен туристически продукт. На последното заседание на Общинския консултативен съвет по въпросите на туризма при Община Бургас, което се проведе през месец март, ми бяха делегирани права да водя разговорите с останалите общини. А по отношение на първата за града ни Годишна програма за туристическа реклама ще разчитам на мнението и идеите на бранша и бизнеса. Искам средствата за реклама на община Бургас, които ще гласуваме през 2017 г., да не бъдат напразно похарчени, а да генерират реални приходи за населението.

В категории: Бизнес , Бургас


Автор
9
Коментара
9
Коментара по темата
9.
ееееееееех
05.05.2016 15:12:48
0
1
Какъв съветник по туризма може да бъде тоя недодялан пън? Назначете го на всички възможни постове - съветник на министъра , общински съветник, председател на комисия по туризма и всички останали свободни подобни такива - откъдето може да лапа парички да лапа.
8.
prorokut Oleg
04.05.2016 16:04:06
0
11
Kak raboti propagandnata mashina. Toz kaval go promotirat i go butat napred. A vsi4ki znayat na kogo e podloga.Sega go citirat, vzemat mi interviewta i sled nekoe vreme shte e ministur.
7.
До 6
04.05.2016 15:29:13
1
9
Виж си минусите и моите + и тогава си прави изводите кой е с малоумните изказвания! Не е лошо да има туризъм, ама не може да е само това! На дали в други европейски градове, които печелят от туризма, не се развиват в останалите области! И ъкъл трябва малко да имаш ;)
6.
До 4
04.05.2016 14:31:18
9
4
Ами малумнико ти се прехранвай с каквото искаш ние работим това и много ни интересува ;) явно си далече от това или пишиш тенденционно.
5.
...
04.05.2016 13:25:46
1
16
Освен да носи палтото и чантата на министърката, за друго не става Табаков!
4.
Офф
04.05.2016 13:24:50
1
21
Аман от тоя ръб! Някой ще каже, че прави това, което е говорил преди изборите, ама мен и тогава не ме кефеше! Как може в Бургас да се гледа за развитие само на туризма?! И какво тук само от това ли да се прехранваме?! Трябва да има и други сфери на развитие - действа се за спорта, но останалите неща? Или искате тук да бъде пълно с малоумни спортистчета и чужденци? Как да останат млади хора, чиито интереси не са свързани с това да бъдат рецепционисти, сервитьори и други подобни! Изобщо няма ли нормални хора в тая Община!!!!!!!
3.
цървула
04.05.2016 13:09:45
2
13
цайсатия некадърен урунгуел
2.
e
04.05.2016 12:40:45
1
13
КРАДЛИВА ПОЛИТИЧЕСКА СГАН!
1.
Туристо
04.05.2016 12:33:17
0
9
И що не коментирате за ски влекове на Шилото?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Трескава подготовка за откриването на "Флора 2024" Трескава подготовка за откриването на "Флора 2024" Не пропускайте да направите цветна обиколка на Лазаровден в Морската градина, официалното начало е от 11 в събота 4 знака, че имате нужда от спешна промяна в живота си 4 знака, че имате нужда от спешна промяна в живота си Понякога всичко, от което се нуждаем, за да се почувстваме пълноценни, е промяна на средата Имаше ли секс в „Ергенът“ Имаше ли секс в „Ергенът“ Ако нещо се е случило, то е станало, докато Валерия и Алек са били в морето 4 златни съвета как да запазите достойнството си при раздяла 4 златни съвета как да запазите достойнството си при раздяла Независимо дали раздялата ви е била приятелска или изпълнена с нараняване и предателство, прошката е от ключово значение, за да продължите напред с достойнство Зодиите, които са най-големите манипулатори, бягайте от тях Зодиите, които са най-големите манипулатори, бягайте от тях За една от тях никога не бихте предположили Рецепта за печено халуми с боровинково сладко Рецепта за печено халуми с боровинково сладко Изключително лесна, но толкова вкусна и ефектна рецепта Изхвърлете веднага тези неща от дома си - носят безпаричие Изхвърлете веднага тези неща от дома си - носят безпаричие Ето как да привлечете благополучие в живота си с помощта на фън шуй Тя беше хищната хиена на поп фолка, отказвала е 17 предложения за брак Тя беше хищната хиена на поп фолка, отказвала е 17 предложения за брак Изпълнителката Петра твърди, че 60 са новите 30 Търси се начин да омаскарят Йеротей, за да не стане митрополит, гневни са миряни Търси се начин да омаскарят Йеротей, за да не стане митрополит, гневни са миряни Назначена е ревизия, която вероятно няма да установи нищо, но ще сложи петно върху службата му в поморийския манастир Вижте какви празници предстоят в селата около Бургас Вижте какви празници предстоят в селата около Бургас Ще се провеждат великденски концерти и събори 
Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Европейският континент не инвестира достатъчно в иновации, не успява да защити промишлеността си и да засили военните и отбранителните си способности, каза френският президент Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Скъпата швейцарска марка „Baume et Mercier” блести на ръката му Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Кралят предизвика голямо безпокойство сред членовете на семейството и приятелите си, тъй като продължава да се бори с неразкрит вид онкологично заболяване Служебното правителство назначи шест нови областни управители Служебното правителство назначи шест нови областни управители Повечето от тях са свързани с ГЕРБ Кевин Костнър гледа децата, докато жена му я спукват от секс Кевин Костнър гледа децата, докато жена му я спукват от секс Бившата му изобщо не ги поглежда, а Танцуващият с вълци плаща на хлапе по 160 000 щ.д. В този ресторант подаряват бутилка вино, ако не докосвате телефона си В този ресторант подаряват бутилка вино, ако не докосвате телефона си Заведението се намира във Верона Забравете за банани, ябълки и други подобни на Евро 2024 Забравете за банани, ябълки и други подобни на Евро 2024 Няма да може да вкарвате плодове по време на първенството Ето защо Алек гледаше Мария с такова презрение Ето защо Алек гледаше Мария с такова презрение Алек Младенов изправи на нокти Мария Чекмарьова Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Приетите от вчера от парламента промени в Закона за чужденците в България няма да спасят сезона Открита бе въздействащата фотоизложба „Лазари в Еркеч“ Открита бе въздействащата фотоизложба „Лазари в Еркеч“ На събитието присъства кметът на община Поморие Иван Алексиев
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сине, тъп си като тази маса! - казва бащата и чука по масата.
- Тате, някой чука, да отворя ли?
- Остави, аз ще отворя.
Виц на деня Виц на деня В кабинета на психолога:
- Имате ли в рода си хора с психични отклонения?
- Имам един братовчед, той разрежда виното с лимонада...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бог не може да следи за всеки, затова е създал съседите!


Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори