Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Целият екип на „Бургасбус“ е ангажиран с новата билетна система, ще помагаме на хората докато свикнат

Петко Драгнев е категоричен, че новата електронна система ще заработи нормално
Ключови думи:
-Г-н Драгнев, ще заработи ли новата транспортна схема нормално и смятате ли, че бургазлии бързо ще свикнат с нея?

-Убеден съм, че не само схемата, но и електронната система за билети ще заработят нормално. Целият колектив на ОП „Бургасбус” е ангажирам с този проект, включително участват и екипи на Община Бургас. В първите дни служителите ще помагат на гражданите на спирките. Това няма да са само кондукторите, но и много други наши екипи. Така бургазлии по-лесно ще се ориентират в новата обстановка.

-Екипите готови ли са да обясняват точно и ясно промените, особено на по-възрастните граждани?

-Новата система е нова не само за хората, но и за самите служители на „Бургасбус”. Сега всички те - шофьори, контрольори и други минават през специално обучение за новия вид таксуване.

-От къде ще бъдат взимани новите електронни карти, особено за хората, които използват намаление?

-Първоначално за всички правоимащи, това са гражданите, които използват намаление с решение на Общински съвет-Бургас, ще трябва да си извадят новите карти в Билетния център в Бургас. Там има 5 каси, които ще работят постоянно. Поставена е и камера, която ще им прави снимки, които ще бъдат поставени на картите. След това те могат да ги зареждат с определен брой пътувания, според групите за съответния месец. След изтичането на този един месец, правоимащите ще могат да зареждат картите си на Билетния център или автогарите в Бургас.

-Какво е положение за тези, които не използват намаление или просто искат да пътуват само веднъж?

-Всички останали граждани, които сега пътуват с редовни карти или искат да снабдят с електронна карта, ще могат да си вземат такава и да си я зареждат и на вендинг машините. Тези, които не искат да имат електронна карта, ще могат да си закупят хартиена карта от вендиг машините, която е с чип и ще дава възможност да се пътува определен брой пъти - 5, 10, 15, колкото искат, но след като те изтекат, тя трябва трябва да се изхвърли. Това е разликата между двете карти.

-Имат ли лимит в електронните карти? Могат ли хората да си заредят примерно 2 пътувания или пък 100?

-Може, но ще имат право само за две пътувания. Хората си решават, но трябва да се знае, че валидаторите ще издават определен сигнал, когато в картата остава само 2 пътувания. Не искаме нашите съграждани да изпадат в неудобна ситуация и да се качат в автобуса без пари в картата.

-Хартиеният билет само от шофьорите ли ще може да се купува?

-Да, само от тях. Цената ще бъде 1,50 лв. Във времето от 00:00 часа до 04:00 часа - 2 лв.

-А как ще се контролира влизането и излизането от автобусите, ще се промени ли досегашният модел?

-Влизането ще е само през първа врата, с изключение на хората с инвалидни колички или майките с детски такива, които ще се качват на втора врата. Там също ще има валидатор. На излизане не трябва да се валидира, поне докато не започне зонирането на Бургас. Тогава при него трябва да се валидира на излизане от автобуса, за да може се отчете, че пътникът е пътувал само в една зона и да му вземе такса само за една зона. Ако не го направи, системата ще го изчисли, че е пътувал до крайната точка на пътуването и може да му вземе повече пари. В интерес на пътниците, след като започне зонирането, да се валидират на слизане.

-Кога трябва да започне зонирането на Бургас?

-Предполагам, че в края на годината. То ще включва централната градска част, след това бургаските квартали и накрая съставните селища.

-В началото ще има наплив на хора и част от тях няма да са разбрали за промените. Как ще се реагира, ако един човек без увреждания или количка влезе през втора врата?

-В началото ще го упътваме, а след време ще започнем и да глобяваме. Една от задачите на контролата е да следи именно такива неща, да насочва хората и да не позволя те да се качват през трета или четвърта врата. Ако влезе от там пътникът на практика става нередовен, а глобите са в размер на 20 лев. Бургазлии трябва да се качват на първа врата, да се валидират и да заемат място в автобуса.

-Има големи притеснения за възможни опашки от хора при качването само от една врата. Готови ли сте да реагирате?

-Правим нещата стъпка по стъпка. Ако са толкова тежки нещата, то отново казвам, че и на втора врата има валидатор. Не можем да кажем днес какво ще се случи точно, нека да преценим всичко, когато новата система заработи.

-Колко време новата електронна и старата хартиена системи за билети ще работят заедно?

-Не по-малко от месец, за да може всички да се снабдят с електронни карти. Нужно е технологично време всички правоимащи да получат такива. Системата все пак трябва да се провери и от НАП.

-Какво става с тролейбусите и маршрутките? Те по каква система ще работят?

-Тролейбусите в момента са извън проекта за Интегриран градски транспорт. Те са по друга програма и валидаторите не влизат при тях. Сега има процедура на „Бургасбус” за закупуване на допълните такива устройства, които да бъдат поставени на тролейбусите и маршрутките.
10
Коментара по темата
10.
1357
18.04.2016 23:00:01
Нейко Решовски Преподавател по български език и литература на ПГТ "Проф. д-р Асен Златаров"
Да се вдигнат заплатите в града поне с 50%! И с толкова да се намали постоянната безработица! Само така ще има смисъл това нововъведение, без да влияе отрицателно на бургаското гражданство. Тогава хората няма да бъдат по-богати, но ще могат да посрещнат транспортните си разходи.
9.
kiko
18.04.2016 22:41:47
abe tozi mindil dragnev nqmali da go maxat ve4e ot uan kostadinov e tam boluka
8.
Ким Чен Николов
18.04.2016 19:26:54
UJAS
7.
йхй
17.04.2016 22:07:29
6 шест лева от ж.п. гара до вхти
6.
а така,прецакаха ли ни
16.04.2016 17:39:07
Опаааа!Какво казва този господин директор?На излизане не трябва да се валидира, поне докато не започне зонирането на Бургас. Тогава при него трябва да се валидира на излизане от автобуса, за да може се отчете, че пътникът е пътувал само в една зона и да му вземе такса само за една зона. Ако не го направи, системата ще го изчисли, че е пътувал до крайната точка на пътуването и може да му вземе повече пари. В интерес на пътниците, след като започне зонирането, да се валидират на слизане.-Кога трябва да започне зонирането на Бургас?

-Предполагам, че в края на годината. То ще включва централната градска част, след това бургаските квартали и накрая съставните селища.
От това следва ,че до въвеждането на зонирането ще плащаме двойно ,че и тройно защото няма да е както сега да пътуваме без прикачване по една линия,а ще трябва да сменим поне 2,3.
5.
Ach
16.04.2016 15:24:40
Pochti kato v london ama mn hlqb ima oshte da qdete na 4-5 avtobusa spirat da taksuvat kartite i sa bez snimka kachvash se otpred slizash otzad
4.
шумахер
16.04.2016 13:26:49
Всичко е пълен ташак с цел забогатяване тия простотий така или иначе един ще отпаднат но в момента кмета трупа пачки
3.
Пътник
16.04.2016 12:24:35
Тази система би имала успех ако в града имаше метро , тогава на общинарите биха могли да се оправдаят очакванията относно този транспорт а и тук никой не е научен на ред и спазване на правила , отделно от това нелепо е да се правят сравнения с развитите европейски страни , там не съм видял хора помъкнали празни туби от вода , пазарски колички натъпкани с какво ли не, нахални и бутащи се хора само и само да се докопат да седнат в автобуса ....
2.
Бургас
16.04.2016 11:36:00
Аз мисля, че в Бургас ще бъде много трудно въвеждането на новата система, каквато е в Германия. Разликата е в потока на пътниците,т.е. времето, в което всички пътници ще закупят билет, например сутрин, пътувайки за работа. У нас автобусите в час пик са препълнени. В Германия могат да се преброят до 7 пътници в автобуса. Качването става предимно от първата врата, а слизането само от следващите, като се използва специална платформа при качване и слизане на хора с увреждания и майки с колички. Когато пътник се качи от втората врата и притежава карта, той не е глобяван, т.к при проверка показва картата си. Автобусите спират на спирките само когато има подаден звуков сигнал от пътник или на спирката има пътници за качване.
1.
КУРТИ
16.04.2016 09:16:02
НА ВНИМАНИЕТО НА ПОЛИЦИЯТА ВСЯКА ВЕЧЕР НА ПОКРИВА НА СГРАДАТА НА УЛИЦА АДАМ МИЦКЕВИЧ 2 С ВЪНШНИЯ АСАНСЬОР ГРУПИ ОТ НАРКОМАНИ НА 14 ГОДИНИ ПУШАТ ТРЕВА ПО 3 ЧАСА ИГРАЯТ КЮЧЕК , ДО 2 ЧАСА ВЕЧЕРТА НА ПОКРИВА НА СГРАДАТА ВЗЕМЕТЕ МЕРКИ
  Добави Коментар
Безчинство! Откраднаха кутия за дарения от параклис Стойността на нанесената щета е в процес на установяване Геро разкри как е свалил 20 килограма след напълняването си заради тежката катастрофа
Разчленен труп е намерен под параклис Тялото на жертвата е било запалено, за да се прикрият следите Изкуственият интелект в медицината - вече има конкретни приложения Едно от най-важните неща е персонализирането на терапевтичния подход в лечението на пациентите
Изявен специалист по ортопедия и травматология ще преглежда в Бургас Професионалната му биография е впечатляваща Невиждан екшън! Пияни украинци извикаха такси и налазиха шофьорката, полицията ги спаси от линч (СНИМКИ) Опипвали я и са опитали да я целунат
Хем здравословни, хем вкусни! Не може да устоите на тези кюфтенца с тиквички и топено сирене! Проста рецепта, с която ще впечатлите всички Путин: Русия е готова за преговори за решаването на конфликта с Украйна Путин подкрепи плана на Китай за мирно уреждане на кризата в Украйна
Внимавайте! Това са 4-те най-злобни зодии Те могат за нула време да превърнат живота ви в истински ад 85% са в собствен дом, ама едва го отопляват Страната ни и на челна позиция по липса на вътрешна баня и тоалетна
Кървав ужас на пътя! Мъж загина при тежка катастрофа, друг е ранен Инцидентът е станал на пътя Стара Загора-Ракитница В „Ергенът“ тя изглеждаше като от корица на списание, но призна, че крие сериозен кожен проблем и травма от детството Тя призна, че има комплекси от детството от деца, които са живеели в близост и които са й се подигравали заради формата на очите