Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Скандал: Въвеждат патентен данък за такситата - депутат обяви, че това е "залъгалка" и обвини Диана Йорданова в лобизъм

Браншовици подкрепят идеята на народната представителка от ГЕРБ
Ключови думи: Диана Йорданова, ГЕРБ, парламент, таксита, Иван Вълков, Гроздан Караджов



Бургаската депутатка от ГЕРБ Диана Йорданова стана острие в прокарването на промени в Закона за местните данъци и такси, с което предизвика обвинения от страна на опозицията в лобизъм.

Йорданова предлага въвеждане на патентен данък за таксиметровите превозвачи. С разпоредбата се цели изсветляване на сектора. С промените общините ще имат нов приход от страна на таксиметровия бранш, защото именно те ще събират патентния данък.

Той ще е между 400 и 1000 лв. на година. Решението точно колко да е данъкът ще е на общинските съвети.


В Бургас например такситата са около 700. Така в общината ще влизат между 300 000 и 700 000 лева.
В момента таксиметровият бранш се облага според други разпоредби, но превозвачите успяват да крият голяма част от приходите и печалбите си.


В края на миналата година мнозинството прие законови поправки, с които се изиска специална регистрация на таксиметровите автомобили. Освен това се въведе задължение фирмите да наемат своите шофьори с трудови договори.

Сега това обаче отпада, което скандализира депутата от Реформаторския блок Гроздан Караджов.
Той премина в опозиция заедно с Радан Кънев в края на миналата година. Тогава Караджов подаде оставка като председател на транспортната комисия в парламента.

Пред журналисти вчера той коментира, че внесените нови поправки са лобистки. Караджов изглеждаше искрено възмутен, защото се отменяли реалните мерки, с които секторът щял да се изсветли.
В момента се предлага една залъгалка с патентния данък. Казва се, че ще има по-голяма събираемост. Това е донякъде вярно. Но голямата цел е да остане сива по-голямата част от бранша, категоричен е Гроздан Караджов.

Той директно каза, че сред лобистите е вносителят на новия законопроект Диана Йорданова (макар че й обърка името, като каза „Лидия Йорданова”).


Бургазлийката обаче не е единствен вносител. Тя е подкрепена освен от свои колеги от ГЕРБ, но и от представители на Патриотичния фронт и АБВ.

Гроздан Караджов заяви, че в пленарна зала мнозинството ще гласува „против”. А лобистите щели да се разпознаят от изказванията им.

Днес законопроектът ще се разгледа на първо четене в парламентарната Комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения и се очаква да предизвика жестоки спорове.

Любопитно е, че на страната на Гроздан Караджов поне до момента винаги е бил бургаският депутат от ГЕРБ Иван Вълков, който се занимава с проблемите на транспорта. Вълков днес каза пред „Флагман”, че подкрепя въвеждането на патентния данък, но не и отмяната на задължението за сключване на трудови договори с шофьорите.
Според Гроздан Караджов това е ключов момент, защото без тези договори се скривали голяма част от данъците и осигуровките.


Иван Вълков бе сред авторите на вече приетите поправки в Закона за автомобилните превози, с които трябва да се изсветлят таксиметровите превозвачи.

Диана Йорданова от своя страна показа писма от браншовици, които заплашват с протест на 3000 таксита само в София. Те подкрепят проекта за новите изисквания ,предложени от Йорданова.
От писмата става ясно, че има разделение в сектора, в който гражданските сдружения имали „вътрешна опозиция”. Тя заплашвала също с протест, ако поправката „Вълков” бъде отменена за сметка на другите правила. Според писмото, подписано от председателя на Съюз „Такси” Кирил Ризов, вътрешната опозиция в бранша обаче можела да изкара на протест само 30 таксита.
Диана Йорданова уверява, че поправките, отнасящи се до патентния данък, ще имат добър ефект по изсветляване на сектора.


Въпросът е обаче дали целта им не е да скрият по-големи злоупотреби в таксиметровия бранш, както твърдят опонентите.
12
Коментара по темата
12.
истина
18.03.2016 21:23:29
Тази поправка цели само и единствено да влязат нови парив общините, за да имат по-голяма приходна част от бюджета си и от там даим право да теглят повече заеми, които е ясно че ще плаща обрания прошляк....
11.
ДО 7 и 8
18.03.2016 21:20:17
Не се облага оборота с 10%, а печалбата, която е = приходи - разходи!!!! До сега практиката показва, ч свързаните с НАП касови апарати не могат де се хакнат - остават следи и т.н.
10.
Az
17.03.2016 19:47:08
Negramoten bokluk she vikash na maika si , che ne e izpolzvala kondom i ta e snesla
9.
До Az
17.03.2016 18:25:03
Пиши на български, неграмотен боклук!
8.
Az
17.03.2016 15:59:23
Mnogo trudno shte moje da de kontrolirat taxitat , zashtoto vsichki kasovi aparati se triqt , dori i da sa svarzani s nap , za nqkolko dena she gi haknat i tqh
7.
До истина
17.03.2016 15:39:24
Общините ще събират патентния данък от такситата, а за НАП какво що остане? Досега събираха по 10% от оборота, след въвеждане на патента това трябва да отпадне.
6.
истина
17.03.2016 14:04:26
проблема с укритите доходи е, че касовите апарати на такситата се контролират от ДОИ, а не от данъчните както е за всички останали търговци. Това е пълен абсурд. Питатйте ДАИ какъв контрол осъществяват на касовите апарати на такситата - НИКАКЪВ, вадят едни ленти от тях, лепят ги внигите и толкова. апаратите им са от старите модели, без връзка с НАП. С тези униформи нито могат да се прикрият като клиенти, нито ги разбират тези работи.
5.
истина
17.03.2016 14:04:25
проблема с укритите доходи е, че касовите апарати на такситата се контролират от ДОИ, а не от данъчните както е за всички останали търговци. Това е пълен абсурд. Питатйте ДАИ какъв контрол осъществяват на касовите апарати на такситата - НИКАКЪВ, вадят едни ленти от тях, лепят ги внигите и толкова. апаратите им са от старите модели, без връзка с НАП. С тези униформи нито могат да се прикрият като клиенти, нито ги разбират тези работи.
4.
Тракиец анти-Руснак
17.03.2016 13:36:36
Бургас града трябва Да направи стандарти за такситата да са чисти и да се движат като по масло. Тея стари катафалки за нищо не стават. Също шофьорите не се къпят и миришат на крака и мишници. Главите им миришат на сперма и пушекь.
3.
sabudete se
17.03.2016 13:20:00
Vinetki,taksi,globi,po skapi grajdanski,po visoki aktove ... nese nqdahte ama taka nqma da tarpim poveche!!!!
2.
uuuu
17.03.2016 13:12:28
Daite rabta na horata be ...samo gi skubete za pari a nishto ne pravite za tqh!!samo ot prevoznite sredstva tarsite pari izmekqri!!!!!
1.
друга тема
17.03.2016 13:07:33
Дайте да влезе Uber.
Това е прогреса.
Погледнете модела на Uber печели сърцата на всички във градовете. Два пъти по евтини стават такситата.
  Добави Коментар
Пети мандат президент: Путин официално встъпва на 7 май В Кремъл тече трескава подготовка  Сняг заваля на Боровец и Алеко Температурата падна до минус 2 градуса
Шефът ви звъни след работа? Може да не му вдигате Работници се оплакват от практиката на някои работодатели да налагат глоби или удръжки от заплатата Турция спира търговията с Израел, обяви Ердоган Тя възлизала на 9,58 млрд. долара
Дания разхлабва правилата за абортите Случва се за първи път от 50 години МВР хвана 25 водачи, употребили алкохол Съставени са 3253 фиша и 801 акта 
Главчев вика здравния министър на среща за „най-належащите проблеми на педиатрията“ Ще участва и министърката на финансите, както и други лица Путин отива на гости на Си в Китай Новият мандат на руския президент започва на 7 май
Европейци идват у нас на гости на забранената ОМО „Илинден“ ЕСА приютява сепаратисти от целия континент Мъж изпи 25 чаши вино, докато тича в маратон Том Гилби дегустира на сляпо различни чаши вино по време на всяка миля от Лондонския маратон
Руснаците, избягали в чужбина, се завръщат, подпомагат военната икономика на Путин Обратната миграция с голям принос за икономическия растеж на Русия през 2023 г.  Защо в Гърция въвеждат 6-дневна работна седмица? Много гърци работят на две или три места, за да свързват двата края