Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Първо във Флагман.бг: Вижте новата транспортна схема на Бургас. Вътрешни автобуси за „Възраждане“ и ж.к.“Меден рудник“

Бургас има най-модерния автопарк в страната и ще използва изцяло нови автобуси от 2016 година, включително и за най-крайните квартали
Ключови думи: Нова транспортна схема, Бургас
Най-късно до четири месеца Бургас ще има изцяло нова транспортна схема – с нови номера на автобусите и променени маршрути. Обществените обсъждания ще започнат на 1 декември. Очаква се утре (петък, б.а.) схемата да бъде официално публикувана в сайта на Община Бургас.

Флагман.бг узна част от детайлите на новата транспортна схема, които са изключително интересни за широката общественост.

Цялата философия на мрежата е изградена около Бързата автобусна линия (BRT). Идеята е "бързите автобуси" да бъдат основни и свързват кварталите с центъра на града, а оттам всеки да може да се прехвърли към желания маршрут на друг автобус. За да не се оскъпява пътуването е предвидено въвеждането на едночасови карти и пътни ваучери, които ще заменят досегашните билети. Амбициите на превозвача „Бургасбус“ са по този начин цените да паднат значително.

За да се облекчи пътуването ще се въведат и т.нар.“захранващи линии“. Такава например ще има само за „Меден рудник“ и ще свързва селото с квартала, както и отделните зони, които често остават изолирани.

Другата ще е в центъра – от автогара „Юг“ до „Лазур“. Интересното при нея е, че ще сече пряко сърцето на ж.к.“Възраждане“ - ул.“Гладстон“, където от следващата година се очаква строг контрол и санкции за стотиците нарушители, задръстващи ежедневно тази улица. Линията ще минава по ул.“Гладстон“, бул.“Сан Стефано“, бул.“Стефан Стамболов“, ул.“Дунав“ и бул.“Демокрация“, след което отново ще стига автогара „Юг“.

Предвидено е друга „захранваща линия“ да осигури свързаност между ж.к.“Изгрев“ и ж.к.“Славейков“.

Промените няма да засегнат сериозно единствено линиите до най-крайните квартали на Бургас - „Долно Езерово“, „Горно Езерово“, „Ветрен“, „Минерални бани“, „Банево“ и други.

Както е известно основното трасе на BRT ще минава по следните точки: Новият автобусен терминал в ж.к.“Меден рудник“, източната артерия на ж.к.“Меден рудник“, пътен възел „Юг“, околовръстното шосе на Бургас, оттам към ул.“Спортна“ по надлеза на „Океански риболов“ и бул.“Иван Вазов“. Автобусите ще обръщат на автогара „Юг“ и ще продължават по бул.“Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“ към „Мираж“, където ще се разделят на два лъча – към терминала в ж.к.“Изгрев“ и през бул.“Тракия“ в ж.к.“Славейков“ към „Мастерхаус“.

Номерата на линиите ще започват от №1 и ще са последователни. Възможно е да има известни корекции след обществените обсъждания.

ОЧАКВАЙТЕ В ПЕТЪК САМО ВЪВ ФЛАГМАН.БГ

Защо се въвеждат новите автобусни линии?
Какви са иновациите за бургазлии и как ще плащаме билетите си от следващата година?
Превръща ли се Бургас в градът с най-добър обществен транспорт в България или новата схема ще обърка тотално бургазлии?
39
Коментара по темата
39.
пътник незнаен
04.12.2015 12:13:06
Нека Кмета -Слънце нареди на авторите на "новата транспортна схема "един месец да оставят служебните коли и да попътуват с градският транспорт и после да измислят "по-добра схема"!
Съществуващата схема е десетки пъти по -добра от предлаганата!
38.
Гражданка
30.11.2015 08:33:11
Абе и аз да попитам, как от Лазур ще стигам до Победа , като бачкам там ? Ако автобустите обслужват само кварталите и BRT-то свърза М.р. през околовръстния път Славейков и Изгрев? То освен 2 автобуса друг начин не виждам! Честно, по-малоумни маршрути не можахте ли да измислите! Ще принудите все повече хора да ходят с коли, а аз лично вече смятам да си купя, тъкмо сме двама души семейство - всеки с колата си! Ай ЧИСТИТО Община Бургас!!!
37.
RE-37
30.11.2015 08:17:47
Не сте прав. След като 1/3 от населението на града живее в МР и повечето предприятия, магазини,КАТ, ВУЗ и училища се намират в Славейков, нормално е да има пряка връзка. Сега се пътува с маршрутки, 121 и прехвърляне. Не бъдете егоисти. Нормално е да се заменят М-кащите кондукторки с нови модерни системи и да се заплаща за действително пропътуваното време(разстояние).
36.
Бургазлия
29.11.2015 19:26:37
Голяма простотия.Колко от МР са се юрнали дневно да ходят до края на "Славейков".Реално необходима е връзка С-ов-Изгрев,а не МР.От МР народеца си взема каквато и да е возилка и си отива на работа.След това се прибира в къщи.Ако някой от умниците,направил схемата действително може да мисли,дори той ще разбере за каква недомислица става дума.Забравих да честитя и великата пасарелка на Трапезица-новия мост на самоубийците.Не съм уверен ,че бБургас е най-добрия град за живеене,но категорично съчм съгласен,че най-тъпите градоначалници са в него.Да стесним пътните платна,за да направим градинки,цвета в които да садят моя човек.Голямагнусотия.
35.
Шлосер
29.11.2015 11:15:02
"Интересното при нея е, че ще сече пряко сърцето на ж.к.“Възраждане“ - ул.“Гладстон“"
И на мен ми стана интересно, че чак тръпки ме побиват, като знам в какво състояние е улицата, колко е натоварена и тясна. Основно прави впечатление, че никъде не се разширяват пътищата (къде защото не може, къде защото няма пари и воля за това), а се чертаят едни дебели жълти линии за да се подготви цялата пътна мрежа за масово нарушаване на закона. Пътна полиция вече доволно потрива ръце.
34.
Меден рудник батко
28.11.2015 15:19:18
А да попитам - ще има ли редовна линия Меден рудник - Върли бряг?
33.
Бургазлия в по-малко
28.11.2015 13:43:00
Бургас беше един наистина добър град за живеене до преди 15-20г.Сега въпреки ,че се строи и обновява става все по-мрачен и захлюпен.Градът не се развива!Той си стои все в тези си граници и се вплътнява и самозадушава.Нека да ме извинят поддръжниците на чичо Митко ,но аз не споделям неговия оптимизъм за развитието на града.С чужди пари се строи лесно.Трудното е да поддържаш направеното особено когато нямаш с какво.Намерете стари снимки на града от преди 30тина години и вижте колко е широко и просторно.Какво остана от този простор ,виждаме всички.Нека се продължава с безугледното строителство на всяко празно петънце ,пък послесе чудете каква транспортна схема ще е най-удачна
32.
дд
28.11.2015 08:43:55
Схеми, графици , автобуси, а накрая като излезеш в 17,30 по главната виждаш как половината град се прибира пеша. Пеша се върви и в други раьони особено във Възраждане. От цялата схема стана голема каша до момента.
31.
мам
28.11.2015 08:16:13
Толкова труден град за предвижване, не виждам кое му е хубавото.Автобусите се движат празни коли много.Каквото и да правят ние който сме свикнали с коли няма да слезем от колите и да се качим в автобусите. Просто се хабят излишно с тия нови автобуси жълти ленти ,само по големи задръствания стават.Града ни не е толкова голям за тези глупости.Пак недоклецани работи.
30.
Iv
27.11.2015 15:01:07
Molia, avtobusnata liniia izgrev-slaveikov da ne e samo sutrin i sled16.00 chasa, a i na obiad.
29.
М. ДОЙНОВ
27.11.2015 11:43:48
А ? Ами обществените обсъждания още не са минали или това е за да има какво да не се обсъжда ???
28.
Трабанта
27.11.2015 10:18:49
Да ми каже колегата Рейса, аз как да стигна от Лазур (Флората) до края на ул. Комлушка низина с тоз бърз транспорт. Щот не всеки пътува oт Славейков до банковия офис в центъра.
27.
до 25
27.11.2015 10:14:01
Как се стига от Мария Луиза до зад Краставицата?-няма транспорт- пеша до моста ,по Сан Стефано до там Като си млад -35 минути пеша не са проблем,но като си вече над 55 това е проблем.Няма удобен транспорт,значи ползваш кола.За това става въпрос-няма удобен транспорт който да обхваща целия град.
26.
до10
27.11.2015 10:04:45
в колко града с размера на гр.Бургас си ходил по тоя "цял свят"!? Не забравяйте , че тук е България(Бургас) не е Лондон, Не е Брюксел и най-важното, прослойки няма всички сме бекове, някои повече!??
Сравненията не са коректни, а условията са несравними. Не можеш сляпо да копираш модели.....
Живи и здрави
25.
do 23
27.11.2015 09:58:04
Каква бърза линия града е 3 х 3 км. Въпросните линии са безмислени(трябваше да се вземе лев) и това е очевидно. При толкова тесен и малък град новата организация ще направи задръстванията още по големи!???И това се доказва от вчерашни експеримент със светофара на моста "Москва" и "Иван Вазов" задръстването беше до гарата. Освен това условията днес не са условията от 70 и 80 когато всички хора работеха в заводи в изградените за целта индустриални зони и професионалният и личен живот на всеки беше относително стационарен
А кой ще кара коли!? Този въпрос се решава по естествен начин, автомобил кара този който има нужда и пари да го прави. И стига сте говорили глупости защото от автомобилите Общината събира милиони от данъци и синя зона, така, че както във всичко и тук има баланс!?
24.
Hankrume
27.11.2015 09:08:15
Добре би било.Тук, дори и един от принцовете на Дания дойде с клело до ресторанта в който работих. Посрещна гостите си, след края на празника си трагна пак с колелото. А има и бусленти и никой не нарушава, защото глобите са големи.
23.
Рейса
27.11.2015 09:08:01
Стига с тия коли ве граждани, за това е тази бърза линия за да облекчи пътуването ви до месторабота. Aко 50% спрат да карат коли всеки ден ще видите, че всичко си е на мястото. Защо казвам това ли? Просто застанете на някое възлово кръстовище и вижте хиляди коли с по един човек вътре...Малко помислете!
22.
пътник
27.11.2015 08:27:13
Освен "Меден рудник" и "Славейков" никъде другъде,никой друг комплекс ,дори и центъра не е обхванат от удобен обществен транспорт.Ако имаше такъм нямаше да има такъм наплив от коли в центъра.Нали идеята преди 8 години беше да има синя зона само за "сърцето"на града ,където са административните сгради- кметство,данъчно и т.н.После се въведе синя зона в почти целия център.Сега пък ще се въведат билетчета от различни ценови диапазони в зависимост от изминатите километри и време. Само за сведение- в Холандия имат карта която се маркира и ако в рамките на 1 час отидеш от т.А до т.Б и се върнеш в рамките на 1 час ти сторнират стойността.Нашите какво ще правят?От статията нищо не се разбира -едночасови карти,пътни ваучери..Дрън-дрън.Ей този хаос ще увеличи потока от автомобилен транспорт,защото никой не мисли трезво и се въвеждат все повече недоумислени идеи.Какви са тези едночасови карти и ваучери- колко ще струват,колко ще струват картите за ученици и пенсионери,обясните разбрано и един човек със средна интелигентност като чете да разбере.
21.
Geri
27.11.2015 08:11:14
Флагманци,като сте толкова информирани дайте цялата схема на "новата"транспортна схема.Вътрешни автобуси във "Възраждане"-това ли е по "Гладстон" един автобус?Знаете ли как от "Мария Луиза "се стига до "Ботева"-пеш.В момента в кметството тези които отговарят по проекти за нови автобусни маршрути и всички отговорни фактори НИКОГА не са се движили с автобус.Те качени в служебните автомобили обикалят и решават от къде да мине новата автобусна линия и хал хабер нямат как се предвижват хората например във "Възраждане",един комплекс с разбита настилка ,с разбити тротоари ,без осветление и без вътрешен транспорт.Там улиците са тесни и няма как да има вътрешен транспорт ,уважаеми господа !Първо оправете инфраструктурата и осветлението ,защото и занапред ще се върви пешком."Новите" идеи е пресипване от пълно в празно.
20.
Гражданин
27.11.2015 07:31:56
Аз като гледам маркировката и като чета какви промени ще правят, вече си мисля, че или ще трябва да ходя с такси до работа или ще трябва да сменям 2 автобуса за 5 спирки..
№11 - най-адекватен коментар
19.
баба пена
27.11.2015 07:11:00
Кому е нужна вътрешната автобусна линия в меден рудник.?! Както и от автогарата до лазур!! Просто ги направете съществуващите линии по начесто!
18.
RE-9
27.11.2015 06:39:50
Нека "тати да ти купи влак"-като на арабски студент в Германия.
17.
RE-10
27.11.2015 06:37:15
1.Виж коментара на №10.
2.Жалко щом автомобила е мерна единица за успялост.
3. Почети нещо за интелектуалния капитализъм, компютърните облаци и т.н.
4.А що се отнася до "драйвъра" той ще си остане такъв винаги-мазен и нагъл.
16.
Гошо
27.11.2015 03:58:30
Аз си мисля че създателя на бързата линия ще го сърби доста четирибуквието.
15.
gb
27.11.2015 02:19:53
Как се казва мъж над 30г возещ се в автобус .....неудачник.
14.
HighSpirited
27.11.2015 02:03:05
трафика няма да се облекчи с билети за 5 км- от 1 лв. когато станат 20-30 ст. би могло да стане
13.
Георги
26.11.2015 23:59:07
Новата схема ще обърка тотално бургазлии... докато се научат. Какво приключение и вдигане на адреналина ще е в началото: Беър Грилс ряпа да яде. Всеки път ще тръпна дали ще се озова до четвърта поликлиника в Славейков, или до мола в Изгрев.
Ами аз като живея в центъра и хващам рейса от ул. Булаир, ще се лутам като че ли съм в чужд град. Фантастично! Малка промяна на рутината никому не е навредила.
12.
Joro
26.11.2015 23:13:25
Къде е това село в М.рудник ? Да нямате в предвид зона"Г" ? Аз си мислих,че жилищния комплекс е разделен на зони а той бил на "селяни " и граждани от "Флагман" !
11.
Бург
26.11.2015 22:09:52
Господа от Бургасбус, научете шофьорите си да карат в буслентите !Бързата автобусна лента за Меден рудник е уникална , като започнем с маркировката на детелината за включването към комплекса , след това след светофара на бившите вече 1000 бани , от трите и без това тесни ленти ни оставихте две , ако там жълтата маркировка не се промени на прекъсната , гарантирам ви че в час пик ще има тапа . После кой умник реши че на завоя след Капчето ще прави бензиностанция ? За пробива да не говорим , от три ленти , ако може да ползва една пак добре , особено около офиса на Еконт , та така до битака . За велоалеите в селото да не говорим - пълен ъпсурд . За центъра и Славейков положението е още по-зле . Вместо да подобри . тази BRT ще влоши и без това задъхващия се трафик . Сменете си и крушките с по-силни ,че с това ,,евро" осветление трудно се кара нощем . Поздрави .
10.
123
26.11.2015 22:08:49
9 - дори в Африка няма примати с твоето мислене.
Само бургаските примати ги е срам да се качат в автобус докато по цял свят градския транспорт се използва от хора с всякакъв статус.
9.
Геле
26.11.2015 21:55:01
За какво плащаме хиляди левове годишно за поддържане на 1 кола, за да се возя на автобус като в Африка ли?
8.
до Геле
26.11.2015 21:41:40
принципно Геле оптимизирането на градския транспорт цели ти и такива като теб да не се возят сами в колите си отивайки на работа или на кафе в центъра а да се качат на автобус.Следователно резултатът ще е по-облекчен трафик.А че бай Ганьовщината не може да се изкорени и ще има селяци каращи и паркиращи в бус лентата е ясно
7.
до 1-1
26.11.2015 21:35:52
а ти на какво искаш да стане Бургас, на голфове и bmw от 95 ли?
6.
Геле
26.11.2015 20:34:21
Кво обществено обсъждане като маркировката вече е начертана бе :)
С тея бус ленти очаквайте мега задръствания в центъра.
5.
gsigzufzpulrapurzitzpyzyspuxpux
26.11.2015 20:20:22
ЕЙ ТОЯ МИТКО СЪН НЕ ГО ФАЩА ДА СА СНИМА И ДА СОЧИ КАТ КИМ ИР СЕН ГОЛЯМО ПОЗЬОРСТВО ГОЛЯМО САМОЛЮБИЕ ДОБРЕ ЧЕ ГО ОДОБРИХА ЗА ПРЕЗИДЕНТ ЧЕ ТАМ ДА ЧУПИ СТОЙКИ
4.
тхотхх
26.11.2015 20:14:50
"Първо във Флагман: някой далавераджия ще окраде 700хил евро за 7 автобуса! За целта Общината ще тегли нов заем!"
....
дано ама едва ли
3.
заинтересован
26.11.2015 20:06:09
Нещо да не бъркате? От автогара Юг през Гладстон за по-напряко към "Лазур"?
2.
до 1
26.11.2015 20:01:58
ами като гледам ти си на компютъра а внуците им най вероятно ебът женати и дъщеря ти
1.
1
26.11.2015 19:58:22
Моля обяснете защо Бургас става град на бабичките с автобусите и мъжете им с велосипедите. Внуците им къде са.
  Добави Коментар
Майката на тази силиконка категорична: Преди пластичните операции беше по-красива! Екатерина отглежда дъщеря си след загубата на татко й - ливанеца Абдул Гани. Той бил банкер и тъкмо на него двете жени дължат охолния си живот Ето какво ще ядат спортистите на Олимпиадата в Париж Разкриха какво ще включва менюто им
Защо не бива никога да оставяте дамската си чанта на пода Чанта, оставена на пода от гост, може да доведе до разорения стопанина Бунт в "Икеа" и "Метро" Германският синдикат "Ферди" (verdi) започна общонационална стачка в секторите на търговията на дребно и едро в Германия
Отстраниха депутата със самолетите, вече не е част от Продължаваме промяната Стоян Георгиев вече не е част от партията и всички ангажименти, които би поел от името на ПП, няма да са легитимни, съобщиха от ПП Заради тази хрупкава вкусотия всички вкъщи промениха отношението си към морковите Рецепта за вкусен чипс от морково
Вещиците празнуват! Не разказвайте сънищата си и задължително сложете пясък на прага си и Валпургиевата нощ възниква като езически празник, символизиращ пролетта и плодородието Трети случай на коклюш в Сливенско Всички случаи са хоспитализирани, протичат леко, без усложнения
Сложете половин лимон до кревата, резултатът ще ви изненада Вижте какви са ползите  Млада жена не можеше да забременее - оказа се, че тя е мъж заради рядък синдром Тя отишла на консултация при гинеколог, който след обстоен преглед ѝ казал, че биологично те не може да се нарича жена
Трансферна бомба на Острова - ще играе ли Салах в Саудитска Арабия Египтянинът изкара седем сезона в Ливърпул и за това време успя да спечели Шампионската лига, Световното клубно първенство, ФА Къп, Суперкупите на Европа и Англия, две Купи на лигата, както и Висшата лига МФ: Фискалният резерв е 11,87 млрд. лева Приходите, помощите и даренията по КФП към март 2024 г. са в размер на 15 757,1 млн. лв. или 20,9 % от годишните разчети