Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От КЗП разкриха последните тенденции в лъжите и измамите на лихварите и търговците

В 30% от търговските обекти се продават цигари на деца, заяви Димитър Маргаритов
Ключови думи: КЗП, лихвари


Небанкови и банкови финансови институции, търговци на стоки, туроператори, онлайн търговци са сред основните извършители на нелоялни практики спрямо потребителите, стана ясно на пресконференция на Комисията за защита на потребителите в БТА-София днес.

В три от десет случая на проверени търговски обекти с тютюневи изделия е установено, че се продават цигари на малолетни или непълнолетни, заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
Около 350 неравноправни клаузи са установени в общите условия на договорите на небанкови финансови институции, за което са издадени предписания за отстраняване на нередностите. В повече от половината случаи търговците се съобразяват с препоръките и не се налага да се стига до съд.

Едно от основните нарушения е, че кредити стават предсрочно изискуеми, без да има обективни обстоятелства за това. Т.е. кредитополучателите си плащат вноските, но лихварите злоупотребяват и ползват нелоялни клаузи, за да искат предсрочно погасяване на заемите.

Друго често нарушение е, че при предсрочно погасяване на заем, лихварите искат да се платят почти всички разходи и лихви като за ползване на кредита за целия период.
Често кредитополучателите са принуждавани да плащат и такси, които превишават самата главница на кредита, обясни Димитър Маргаритов.

Случвало се е да бъде искано клиенти да подписват записи на заповеди, което дори е забранено по закон.
От КЗП призовават клиенти, които са установили опити за злоупотреби, да сигнализират на комисията.

Основните нарушения при туроператорите са опити за ограничаване на договорените срокове по туристически пакети, както и промяна на условията 10 дни преди началото на пътуванията на туристите.

Обичайна практика в търговски обекти пък е, че продължава да се лъже с намаленията на цените. Т.е. повишават се цените за няколко дни, а след това се занижават и това се отчита като намаление. За да важи намалението, следва цената преди това да е била действаща поне 30 дни, заяви Димитър Маргаритов.

От КЗП са започвали активни проверки и на т.нар. черни петъци (кампании по големи намаления) в моловете, където няма значими нарушения на този етап.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Каза дали ще смени България Новиков няма намерение да се състезава за друга държава отново  Мощен ураган край бреговете на... Мексико
Направи интересно изказване Енрике е голям привърженик на отборната игра Кошмарна катастрофа разтърси света на тениса Почина голям талант, други 2 човека са в критично състояние
"Моряците" ще имат затруднения... Истанбул Башакшехир е много труден съперник Земетресение в съседна страна Трус в Гърция
Сериозен инцидент в Пловдив Пешеходец е бил ударен от лек автомобил Приеха го в болница Проблеми за Мбапе
Голям екшън край Варна Задържаха мъж, издирван с червена бюлетина В началото на лятото: 2 метра сняг натрупа на... Високите места в турската провинция Ризе
Футболна легенда се бори за живота си Сашо Паргов е в тежко състояние Потъна в скръб Почина бабата на Ариана Гранде