Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

"Щрабаг" ще ремонтира пътя Поморие – Ахелой

За изграждането на допълнителни платна на пътя Бургас - Слънчев бряг във въпросните участъци се говори от години
Ключови думи:
Дружеството "Щрабаг", собственост на австрийското "Бау Холдинг Бетайлигунгс Акциенгезелшафт", ще ремонтира пътя Поморие – Ахелой срещу 16.47 млн. лева без ДДС. Това става ясно след отваряне на ценовите оферти в процедурата за реконструкция, включваща изграждане на второ платно от км 212 до км 217 и от км 210 до км 215 на пътя Слънчев бряг – Бургас.

Търгът събра четири оферти: на "Щрабаг", "Трейс груп холд", "Автомагистрали Черно море" и Обединение "Слънчев бряг" ("ПСТ груп" и "АБ инвест НН"). До отваряне на цените достигнаха само строителната компания с австрийски собственик и "Трейс груп холд". Те имат равен брой точки на техническите оферти – 75. Това прави "Щрабаг" победител с цена от 16.47 млн. лв. Ценовото предложение на "Трейс" е 16.97 млн. лв.

Ремонтът ще се финансира от бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура". Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 12 месеца.

Важен участък

Първокласният път 1-9 Слънчев бряг – Бургас е един от важните за региона с целогодишен интензивен трафик. Проектът цели да се повиши безопасността на движение и да се облекчи трафика между Ахелой и Поморие. Началото на реконструирания участък при км 212 е от бъдещия обходен път на гр. Ахелой, а краят е при бъдещия обход на гр. Поморие при км 217.

В момента текат процедури за избор на изпълнители за двата обхода. Търгът за този на Поморие с прогнозна стойност 20 млн. лева събра осем оферти. Проектът за обхода на Ахелой в момента се актуализира.

И дълга история

За изграждането на допълнителни платна на пътя Бургас - Слънчев бряг във въпросните участъци се говори от години. Проектите се забавиха заради отчуждения, спорове на черноморските общини с държавата за финансиране и липса на пари за самия ремонт. Средства се търсеха от оперативните програми, програма "Транзитни пътища" на Световната банка и в крайна сметка правителството реши да плати от бюджета. Пътят е натоварен целогодишно, а след проливни дъждове миналата година беше залят от вода и временно затворен. През летния сезон пък интензивността на движението е толкова висока, че задръстванията са ежедневие и изнервят превозвачи и туристи.
2
Коментара по темата
2.
Driver
18.07.2015 10:59:52
Флагман, така както сте посочили километрите, трасето на две нива ли ще бъде?
1.
асд
17.07.2015 20:23:31
Начи супер след 10 години може и да направят 20км отсечка .при положение ,че обектите в бс ги правят по 50м улица с 2 платна за 3 месеца напи смятай
  Добави Коментар
Каза дали ще смени България Новиков няма намерение да се състезава за друга държава отново  Мощен ураган край бреговете на... Мексико
Направи интересно изказване Енрике е голям привърженик на отборната игра Кошмарна катастрофа разтърси света на тениса Почина голям талант, други 2 човека са в критично състояние
"Моряците" ще имат затруднения... Истанбул Башакшехир е много труден съперник Земетресение в съседна страна Трус в Гърция
Сериозен инцидент в Пловдив Пешеходец е бил ударен от лек автомобил Приеха го в болница Проблеми за Мбапе
Голям екшън край Варна Задържаха мъж, издирван с червена бюлетина В началото на лятото: 2 метра сняг натрупа на... Високите места в турската провинция Ризе
Футболна легенда се бори за живота си Сашо Паргов е в тежко състояние Потъна в скръб Почина бабата на Ариана Гранде