Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бургас въвежда наредба за зареждането на търговските обекти, за да спре хаоса в центъра

За да няма подобни гледки и микробуси на доставчици да затапват основните пътни артерии, се предлага въвеждането на наредба
Ключови думи: Наредба за условията и времето за зареждане на търговските обекти, Бургас, паркиране, Безопасни улици за Валя
Община Бургас да въведе норматив, регулиращ времето и начина на зареждане на търговските обекти. Това поискаха от общинските съветници от фондация „Безопасни улици за Валя“. Председателят на сдружението Мария Димитрова входира искането си до кмета Димитър Николов и Общинския съвет (ВИЖ ТУК).

С него тя настоява да се възложи на администрацията да проучи европейските практики и адаптира наредба, която ще работи функционално в Бургас.  Работното предложение е тя да носи наименованието „Наредба за условията и времето за зараждане на търговските обекти“.

Припомняме, че от години има подобни намерения, но досега не бе подложено на широк дебат. Идеята е в най-натоварените жилищни квартали в Бургас да се ограничи влизането на доставчици. В момента често се получават тапи в ЦГЧ и ж.к.“Възраждане“, заради това, че микробус е спрян в средата на улицата и спокойно зарежда поредната бакалийка.

Практиката от европейски градове, която успя да открие репортер на Флагман.бг показа, че  градовете обикновено са раздереди на две или три зони, според интензитета на движение. Зареждащите автомобили са допуснати да влизат в натоварените - до 7:30 часа, а в ненатоварените -  от 8 до 10 часа и от 13 до 15 часа.

За да се работи ефикасно наредбата трябва да се увеличаване на щата на дирекция УКОРС, предлагат от неправителствената организация. Заради това те настояват за назначаването на поне двама щатни служители на район, които ще бъдат нещо като кварталните полицаи и ще сигнализират в дирекцията при констатиране на нарушение. В момента се чака само на съвестта на бдителни бургазлии.
18
Коментара по темата
18.
k ra mi inko
04.05.2015 22:33:56
Ми върнете се 25 г назад и въпроса е решен.
17.
gb - бг - на баба злата шурея
03.05.2015 22:08:45
Специално Metro има регистрирана ИАСУТД. Ето ти малко информация да се позапознаеш
http://cio.bg/5339_kak_se_svarzvat_6400_kasovi_aparati_s_nap__opitat_na_balgarski_poshti_ead

Нямам нищо против малките магазинчета, а забележките ми са че създават транспортен хаос около себе си ... че са ми по-мили от търговските вериги е безспорен факт. Има и още един факт обаче - търговските вериги внасят 100% от платеното от нас ДДС, макар че правят споменатите врътки с данък печалба и дивидент. Доста от малките магазинчета си го прибират кеш /цените са с ДДС/ неиздавайки фискален бон. Та няма черно и бяло - светът и бизнесът е шарен.
16.
до gb от на леля ти шуринайката
03.05.2015 17:44:20
Големите търговски вериги собственост на чужденци не внасят и една стотинка данък печалба на държавата.Например веригата МЕТРО е освободена от корпоративен данък защото били голям инвеститор.По същата причина на всеки техен търговски обект изградената инфраструктура е за сметка на държавата.Служителите на веригата се броят на пръсти и всички останали ,които виждате да работят там са служители на фирмите доставчици.Ако поискате да ви дадат касова бележка ще ви отговорят ,че имат споразумение с Министерство на Финансите да не издават такива,а в същия момент хилядите българските фирми са длъжни да си закупят касови апарати , да заплащат връзката с НАП,консумативите и поддръжката.Ако си закупите продукт от веригата и се усъмните в качеството или срока на годност и поискате сертификат за качество,ще ви отговорят,че фактурата е сертификат.В същото време хилядите българските фирми биват рекетирани от държавните чиновници точно за тези сертификати.После цялата печалба се изнася в чужбина и се инвестира там,а в същото време малките гаражни магазинчета и по големите им събратя не стига, че се борят с нелоялната конкуренция наложена им от държавата,ами плащат данъци,осигуряват работни места и ако успеят да скрият и два лева от постоянния рекет наложен от държавните чиновници ги инвестират в България.И понеже това им е малко "умните" глави гледат да измислят поредната глупост на техен гръб, естествено за сметка на търговските вериги.
15.
gb
03.05.2015 15:15:26
И още нещо - ако се обърне внимание на старите соц магазини: всеки един от тях има вход за зареждане и голям склад. Сега всяко неугледно помещение може да бъде превърнато в магазин и да води към себе си огромен хаос в движението причинен от стотиците доставчици, които го обслужват.
14.
gb
03.05.2015 15:10:52
Проблемът има много страни -

Първата е малкото квартално магазинче дето вика един огромен бус да му свали 5 кисели млека и 2кг сирене. След него следва един още по-голям камион да смъкне един картон яйца.

Втората е шофьора дето ако не зареди 20-30 такива обекта не може да си продаде стоката в камиона и трябва да си ходи...

Третата сме ние - пред малкото магазинче има спрени 1 камион и 2 буса, често по средата на улицата - и ние ги чакаме или им правим забележка да се махнат от тротоара за да можем да минем.

Това е перфектно описание на градската среда където все още 1/3 от магазините са размер "гараж". Веригите нямат такива особености ... но нали се борим за дребен и среден бизнес.

Никак не е лесно да се вземе решение по този казус, защото всяка регулация ще направи много хора безработни.
13.
polux
03.05.2015 15:06:11
tipichno za nevejite chinovnici v obshtinata da sazdavat prechki na malkite magazini za da uskoriat falita im i da oblagodetelstvat golemite verigi v molovete.posle se chudim zashtio malkiq biznes iznemogva i horata falirat!!! Ama oniq tapaci v obshtinata s nashte danaci im plashtame zaplatite .
12.
mir
03.05.2015 14:06:45
Абе хора вие в час ли сте ? Чудите се май какво да измислите тези хора са излезли да изкарат някой лев за да могат да си изхранват семействата си вие ще въвеждате наредба .Май имате досста свободно време...... Ако си мислите че така ще предотвратите инцидентите това не е решение
11.
До 10
03.05.2015 13:25:48
С кво да ги закара бе лек с колелото ли даже ако искаш пеша да тръгне на оная си раота да ги сложи а
10.
saglasen
03.05.2015 12:40:21
да се забрнят 10-15м бусове в центъра,от които шофера вади 1 кора яйа и 2 кила кренвирши и се мота 10-15 мин
9.
Smith
03.05.2015 12:21:53
Малка стъпка в правилна посока. Добре е, че е поредната. Со кротце, со благо и со малко кютек може и да се научат хората, че ако искат да живеят в бяла държава, основното, за което трябва да се борят е да има ред и да се спазва.
8.
123
03.05.2015 12:21:33
То и титана да не влизат да чистят,че и те тапи правят,можели толкова хора без работа да има и вместо да гледат да си намерят нещо да изкарат 5 лева се чудят какви щуротии да правят :)
7.
Кол
03.05.2015 12:09:39
Димитре, за 5 мин. може да стигнеш до Зорница. Ти ако не си цениш времето и не знаеш как да си го запълниш, то за повечето хора е ценно. Гледай си пенсийката пък мисленето го остави на можещите.
6.
Честита нова Наредба
03.05.2015 11:57:15
По света всички знаем как е,но там се спазват правилата.А тук всеки иска на него да му е удобно и е убеден,че това е правилно.Освен това повечето общински съветници имат я дискотека ,я търговски обект някакъв и не им утърва да плащат на някой да ходи в 5-6ч.да приема стока.Така че пишете я умряла тая работа.
5.
Мара Подробната
03.05.2015 11:49:28
Искрено съжалявам за загиналото на пешеходна пътека дете и съчувствам на неговите родители.Мен също ме дразнят спрелите зареждащи микробуси, когато ми се налага да ги заобикалям,но в крайна сметка хората си вършат работата.Много е лесно да сочиш някой с пръст.Трябва да има някаква търпимост,а не само злоба и простащина.Съгласен съм ,че трябва да се въведе ред,но той да е цялостен,а не на парче,както предлага въпросната фондация.Трябва да се въведе синя зона в кварталите където има проблем с зареждането на обекти,после да се обособят точно определени места където да спират доставчиците и чак тогава да се определи часовия пояс на зареждане.
4.
MM
03.05.2015 11:46:22
Аз не съм съгласен да ме будят сутрин рано микробуси на доставчици! Ако от тази измислена фондация не знаят,преди 8 часа не може да се вдига шум.Лесно им е ,защото живеят в панелки и нямат магазини под тях .Измислете нещо смислено да предложите за безопасно движение ,нали затова е тази фондация . Направете курсове за родители да им обясните ,че не е редно да пускат децата си да минават булеварди без светофар , предложете на кмета да погледне старите проекти ,къде е имало пешеходни пътеки и да заличи всички други обслужващи интересите на бизнеса, полицията да вземе да глобява пешеходците ,да се вдигне ограда на всеки 4,6 лентов път ,висока поне 190 см ., на големите вериги и молове да се направят надлези за тяхна сметка.........Аз ли да ви казвам какво да правите!!!Повече еднопосочни улици също трябва да се направят и в комплексите за да е по лесно пресичането ,а и като се обикаля доста ,ще се разкарат от пътя разхождащите се с колите лапета .
3.
Димитър
03.05.2015 11:45:59
Почна да ми писва от тая фондация,вярно е че доста често ми се случва да изчаквам някое бусче да зареди магизинчето в махалата(Възраждане)ама не е болка за умиране,колко време ще загубя 5 мин най-много. Тая фондация навсякъде се бърка
2.
hankrume
03.05.2015 11:24:19
Shte ima edin da priema stokata. Navsjkade zarejdat vecher ili rano sutrin tova e normalnoto
1.
i hate stupid people
03.05.2015 10:58:28
Да е ама тук е България ,той доставчика ще отиде в 7 и като магазина отваря в 8 или 9 .Тея неща няма как да се случат и да бъдат въведени ще отпаднат ,собствениците на магазини и всякакви обекти ще изревът и ще виснат в общината ,всичко ще приключи за седмица ,да бъдем реалисти .
  Добави Коментар
Червени флагове, които карат мъжете да се отдръпват Какво ги провокира да избягат въпреки интереса си 10 неща, които всяка жена заслужава от мъжа до себе си Задоволяването с по-малко може да донесе усещане за нещастие във връзката
10 знака, че мъжът, когото обичате, не ви заслужава Не си губете времето Любовен хороскоп за 29 април – 5 май Ще търсим и ще получаваме повече романтика
Бабината рецепта за празнична великденска пита Лесен начин на приготвяне и бон апети НСИ: Какъв е броят на разводите у нас през 2023 г. За 84.6 % от жените и 84.2% от мъжете, сключеният граждански брак през 2023 г. е бил първи
Защо децата ни са първи по пушене и пиене? Това са много стряскащи резултати, защото са свързани с подрастващите хора, малките деца, смята експерт 70% от българите нe си мият зъбите Децата в никакъв случай не трябва да се плашат със зъболекаря или зъболекарския стол
"Булгаргаз" предлага с 6% по-евтин газ през май Окончателно решение ще бъде взето на 1 май Слагат и електронен подпис в личните карти Таксата за обикновен срок за издаване става 30 лева, бързата услуга е 60 лв., а експресната - 150 лв.
Даниел Петканов стана трейдър Лудия репортер търгува с валути, акции, стоки и индекси Глоба от КАТ ни спъва да си продадем колата Пречката важи и при сделките за имоти, от 3 май нотариусите ни проверяват в НАП за борчове