Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Родители принудени да бягат от работа, за да плащат такси в детска градина в Бургас

За проблема сигнализира притеснена майка, чието дете от четири години посещава ОДЗ № 2 „Звездица Зорница”. Там работното време от скоро е променено, а често и самата касиерка не го спазва
Ключови думи: детска градина, звездица зорница, одз 2, бургас, такса, касиерка, проблем, родители, флагман

Родители са принудени да бягат от работа и да лъжат шефа си, за да могат да платят таксата на децата си за детска градина в Бургас. За проблема сигнализира притеснена майка, чието дете от четири години посещава ОДЗ № 2 „Звездица Зорница”.  Причина тревогите се оказва променено работно време и касиерка, която не го спазва.

Моето работно време, както и това на съпруга ми, е от 8,30 до 17,30 часа. От лятото работното време на касата на детската градина е променено и вместо от  07. 30 ч., както беше, сега вече е от 08.00 до 11.30ч. и от 13.00 до 17.30ч. /от първо до десето число на месеца/ и от 08.00 до 16.30ч /за останалите дни в месеца/”, пише Славея Димова до рубриката „Вашият сигнал до Флагман.бг

На 1-ви октомври жената отишла малко преди 17,00 часа, но там вече нямало никой. Няколко дни по-късно тя отново отишла до касата, но този път в началото на работния ден.

До 08.15ч не бях обслужена и тръгнах, за да не закъснея за работа, а имаше само двама родители пред мен. На следващата сутрин отново не успях да заплатя и се наложи да отида още един път”, оплаква се бургаската майка.

Подобни тревоги я сполетяват и през настоящия месец ноември и две сутрини тя не може да внесе таксата, за да може детето й да посещава градината. В 16,00 часа на 14 ноември касата е затворена, там няма никой.

Допитах се до други родители от ОДЗ № 2  и те ми потвърдиха, че също са недоволни от организацията по плащането. И на тях им се случвало да посещават касата в работното й време, тя да не работи”, възмущава се Славея.

Според нея проблемът се задълбочава още повече и от факта, че освен вноските за детска градина, при въпросната служителка се плащат и тези за допълнителни дейности като английски език, рисуване, футбол. Всичко това забавяло и затруднявало работния процес на касиерката.

„Тези допълнителни дейности са външни, водят се от външни фирми и са по желание за нас родителите, едва ли влизат в задълженията на касиера. Вероятно това е допълнителен труд за нея и градината. След разговори с мои приятели, чиито деца посещават други учебни заведения на територията на нашия град разбрах, че в другите градини работното време е както беше при нас от 07.30ч и таксите за тези допълнителни дейности са забранени да се събират от касиера на съответната градинка. По този начин при тях не се затруднява плащането на градинската такса”, обяснява майката.

Очакваме и други ваши сигнали на редакционната ни поща: mediator.bs@gmail.com
10
Коментара по темата
10.
мир
23.11.2014 10:27:39
ми след като касиерката я няма на работното и място нормално е да плати на 14-ят ден от месеца а за безработните майки аз не съм от тях има и такива кадри който забравят че децата им посещават детско заведение все пак градините работят до 18:00-18:30
9.
м
23.11.2014 08:45:45
срока е до 10-ти,тази отишла на 14-ти и сега реве.да не говоря как се налага учители да чакат след работното време да вземат децата понеже безработните майки се клатят по кафетата и моловете,това защо не го пишете?
8.
мир
22.11.2014 20:35:43
както казах и в предния си коментар след като имат толкова задължения да ходят по институции и прочие да поставят и друго лице на което може да се плати таксата за детска градина предполагам че всяка детска градина събира таксите до 10-то число на месеца в случай че не си платиш ти се начислява лихва затова че някой не си е седял на работното място и не си спазил работното време ако съм на мястото на тези родители които не могат да си платят таксите в детското заведение ще съм с пълното си право да се обърна към директора
7.
ние ходим в Звездица
22.11.2014 19:38:43
Детето ми ходи в тази градина. Имаше анкета относно препоръките на родителите спрямо положението като цяло в градината. Едно искане имах само точно за таксата - направете го и чрез интернет бе хора, толкова ли е сложно. Ще забравим за каси и за раб. време. Ако дали някой ще се размърда от администрацията???
6.
Niki
22.11.2014 16:09:00
Тези родители, които са сигнализирали до редакцията явно си нямат никаква представа за отчитане на касиер и срокове, в които се представят данни до институциите! Задължение на касиера не е само да стои и да ЧАКА ДОБРОСЪВЕСТНИТЕ РОДИТЕЛИ ДА БЛАГОВОЛЯТ ДА СИ ПЛАТЯТ ТАКСИТЕ, а своевременно да се отчете при счетоводител и банка..... Да не говорим и за нередовните платци! По принцип нека се ограмотят тези родители първо, след това да се консултират с Директора на съответното детско заведение.... и чак тогава да се жалват!!!!!
5.
Free markets
22.11.2014 13:05:56
Abe stiga a tova komunistichesko gledane na deca. Durgavata zashto se burka v tozi business -- taka samo goni chastnite detski gradini i konkurenciata. Na uchitelkite NISHTO ne plashtate. I te tolkova vi gledat i uchat decata. Privatiziraite gi tezi gradini. Stiga sus tova bolno mislene che durgavata e dlugna da osiguriava. Nali durgavata ot vas shte gi otkradne tezi pari, i nikakva rabota niama da svurshi. Nauchete se da plashtate na uchitelkite!!!'
4.
българин
22.11.2014 12:08:50
Мн е прав зидара,как може такава турска пропаганда в детска градина!
3.
Кмета
22.11.2014 11:57:23
Най-добрия град за живеене няма да се съобразява с недобросъвестни родители. Ако не плащате, няма да ви гледаме децата!
2.
мир
22.11.2014 11:53:19
до 1 коментара ти е неуместен а на тези родители които се опитват да платят си таксата и въпросната касиерка я няма в работно време да се обърнат към директорката на детската градина като има допълнителна работа да извикат човек който да седи там и да издава бележки до края на работното време на касиерката
1.
Зидаро Мазач
22.11.2014 11:45:42
Какво е това АЙШЕ полегнало на Червен Полумесец.Каква е тая турска пропаганда .Това Детска Градина вьв Бургас ли е или в центьра на Кьрклаери.Червения ПОЛУМЕСЕЦе символ на Турската БЬРЗА ПОМОЩ .От нея ли ще тьрсеят помощ и спешни операци Истанбулски киники най-малките жители на Бургас
  Добави Коментар
19 000 младежи у нас са безработни 2 600 000 са без работа в ЕС Паника в Швеция заради Евровизия Полиция от половин Европа пази израелската певица
Мразят ли се Валери Григоров и Папи Ханс? Изпълнителят на хита „Кекс“, заплаши на шега, че ще има убийство на дансинга Европа - пазар номер едно на кокаин в света благодарение на балкански престъпници Изяснява се за къде е бил предназначен кокаинът
Кой да почерпи днес Ирина била дъщеря на езичник, но тя призовавала за правата вяра Верижна катастрофа затвори Прохода на Републиката За щастие, няма пострадали
Нашенци пазаруват агнешко от Румъния Русенци традиционно си пазаруват от северната ни съседка Спират пети блок на АЕЦ „Козлодуй” до средата на юни В рамките на всяко годишно презареждане ще се подменят по една четвърт от касетите в реактора
Русия обяви за издирване Петро Порошенко Не е ясно защо Путин е разпоредил търсенето на бившия украински президент Шофьор загина, след като се вряза с колата си в един от порталите на Белия дом Самоличността на водача на колата засега е неизвестна
Какви ястия да сложим на Великденската трапеза Празникът не може без десерт Запечатаха фирма, произвела козунак с батерия Сладкишът е бил купен от голям супермаркет в столицата