Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нови пристанищни такси убиха круизния туризъм

Таксите на пристанищета трябва да се намалят, за да има круизен туризъм, смятат от бранша
Ключови думи: такси на пристанище, пристанище, круизи в Черно море
Нови пристанищни такси убиха круизния туризъм в България, алармират от бранша, от транспортното ведомство обаче се оправдават с наложената от Европейския съюз (ЕС) компонента в тарифата - екотакса за отпадъците.

"Държавата уби пасажерския туризъм в България, като повиши с 2 до 10 пъти пристанищните такси". Това заяви вчера Владимир Караджов, шеф на "Ренесанс тур" на дискусия за круизния туризъм във Варна, цитиран от в. "Труд".

Караджов, чиято фирма е представител на няколко от най-големите круизни компании в света, заяви че заради повишението, догодина пасажерските кораби, които ще спрат във Варна, Бургас и Несебър ще са единици.

"Съжалявам, че ще ви разочаровам, но България не е уникална дестинация, като Египет и Венеция, например. Компаниите се интересуват от разходите, а те у нас са най-високи. Ще ви кажа една новина - "Роял Карибиан" вече изкара от календара си за следващите две години Черно море, а "Карнивал" все още обмисля", обясни Караджов.

Той заяви, че тази година е рекордна за посещения на пасажерски кораби у нас, поради стечение на обстоятелствата, а не заради някакви усилия на държавата за привличането им. "Заради кризата в Украйна, Одеса и Сочи отпаднаха, но вече бяха продадени пакетите за Черно море. В последния момент включиха нашите пристанища, но ние няма да се възползваме дългосрочно от това заради повишените разходи, които и без това бяха много високи", каза Караджов.

Досега един пасажерски кораб с 2000 туристи плащаше у нас такса от 70 000 долара, а с новите тарифи тази цена става 90 000 долара. За сравнение - таксата за същия кораб в Констанца е 40 000 долара.
2
Коментара по темата
2.
Морска гара
16.09.2014 16:19:55
Важното е, че си имаме Морска гара. Че скоро и със свободен достъп. А кораби не би. Заради алчността на управниците ни. В случая, тези такси отиват директно в София. Тук не става въпрос за таксите на пристанищните оператори
1.
Дернев
14.09.2014 15:09:58
С вдигането на пристанищните такси изобщо не е мислено за бизнеса, а е предизборен ход, като този с назначаването на В. Танов, странни хора в бордове или ИД на предприятия с по-сериозни приходи.Трябват пари за изборите. Нищо ново в БГ. Керванът си върви.
  Добави Коментар
Известен волейболист почина на 26 години Бе сред най-силните на игрището Защо тунелът на император Комод в Колизеума е магнит за туристи, а амфитеатърът в София пустее Няма друг град в света, притежаващ такава полузаровена забележителност точно в градския център, от която не изкарва и един лев
Стюард на самолет взе наркотици и се озова в трагикомична ситуация Колеги го намериха гол и безпомощен Тези 3 зодии не постигат целите си веднага, успехът им идва по-късно Моментът им на слава идва в зряла възраст, считат астролози
“Златен век” за директорката на Държавен куклен театър - Бургас Заслужено отличие, коментира кметът Димитър Николов Граждани блокираха тунел "Люлин" в София Напрежение заради боклука
Военни надгробни плочи са осквернени с руски пропагандни символи в Берлин Органите на реда смятат, че това е било извършено през последното денонощие Издирват 15-годишно момиче В неизвестност е от 27 октомври
Полицейска операция взе над 120 жертви Безпрецедентна акция в Бразилия Германец с нелепа кражба във Варненско Открадна саксия с цвете
Кристиано Роналдо-джуниър прави дебют за Португалия Това ще стане на турнира Купа на федерациите Управляващите си стиснаха ръцете: Минималната работна заплата ще бъде 620 евро Майчинството за втората година ще бъде 460 евро (900 лева), което е почти 15% увеличение спрямо сегашното