Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БДЖ скри тежък инцидент, който едва не обърна влака Бургас - София

Случаят край Калояновец е щял да се повтори край Карнобат
Ключови думи:


Тежка железопътна катастрофа се е разминала на косъм в малките часове днес, разказаха пред „Клуб Z” високопоставени служители на БДЖ. Инцидентът на практика е повторение на обстоятелствата от жестоката трагедия при Калояновец, при която загина машинистът Венко Тодоров, твърдят те.
При отпътуването от гара Карнобат в 3,22 ч. през нощта влакът от Бургас за София е бил насочен с редовен изходен сигнал по грешна линия към Лозарево от ръководителя движение на гарата. Само наблюдателността на машиниста, който е забелязал несъответствие с изходните стрелки, е предотвратила заплаха за живота и здравето на над 200 пътници във влака.

При катастрофата в Калояновец оцелелият помощник-машинист Христо Тиляшев също твърди, че причината за инцидента е в сигнализацията. Тогава той посочи, че предупредителният сигнал е бил различен от входния. Затова влакът се е движел с нормалната скорост за прав участък от 100 километра в час.

Сегашния инцидент край Карнобат се случва на същата жп линия, на която е и Калояновец. Железният път бе ремонтиран с пари от оперативна програма „Транспорт” и пуснат в експлоатация преди броени месеци. Сега обаче все повече железничари се питат за какво са похарчени стотиците милиони евро.

„Прикрива се фактът, че автоматичната локомотивна сигнализация не работи. В противен случай племенникът ми можеше да е жив”, каза бившият шеф на БДЖ Иван Иванов.

След трагедията в Калояновец ескалира напрежение между релсовата компания НК „Железопътна инфраструктура” и БДЖ. Двете компании взаимно си прехвърлят отговорността. Според НКЖИ вината е на машинистите, а според служителите на превозвача техен колега е загинал точно заради неработеща сигнализация.

„Нищо извънредно не се е случило. Нямало е опасност за безопасността на движението”, коментира главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.

Той потвърди за инцидента на гара Карнобат и призна, че вината за него наистина е на ръководителя на движение на гарата от тяхната компания. Минчев обаче уточни, че в Карнобат има и втори изходен сигнал, който е светел в червено и е нямало как влакът да продължи да се движи по грешната линия. Според версията на НКЖИ техният служител допуснал грешката, сам я е поправил и е сигнализирал машиниста да се върне.

Любопитна подробност при инцидента обаче е, че машинистът на влака Бургас – София е отказал да продължи пътуването, докато не бъде съставен акт за случая в Карнобат. От НКЖИ са отказвали да документират случая черно на бяло и затова композицията е престояла 73 минути на гарата в града
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
9 души загинаха в храм Ужасна трагедия в Индия 50 мл ракия, сланина и лук: Народната рецепта за желязен имунитет през зимата Тази комбинация не е просто вечеря, а истинска „витаминна бомба“ и имунен щит
Огромен екшън в Пловдив! Прекъснаха Локо-Ботев Наумов е ударен, мачът е прекратен при 1:1 От 4 ноември: Промяна в организацията на движение на АМ „Тракия“ в област Бургас Участъците ще бъдат сигнализирани и обезопасени с пътни знаци
10-годишно дете почина в двора на училище Трагедия в Гърция Ники от Калофер: Господа управляващи, спрете да крадете, живее ми се! Младият мъж от 20 години е напълно парализиран и прикован на легло заради тежкото си заболяване
Бащата на Мъск със сензационно твърдение за отменената среща Тръмп-Путин Хвърли обвинение върху... Ако имаш 3 ябълки и малко канела, направи този сочен сладкиш (ВИДЕО) Тайната на неговата свежест се крие в добавянето на лимонов сок и кора, които перфектно балансират сладостта на ябълките и канелата
Хакери откраднаха суперколата на спортна звезда Дръзкото престъпление стана по време на доставката Година от трагедията на жп гарата в Нови Сад, отнела 16 млади живота Правителството на Сърбия вчера взе решение и обяви 1 ноември 2025 г. за ден на траур
Древни ритуали срещу уроки и зли сили Солта и хлябът са най-силните пазители, сочи вярване Родовото проклятие обърква живота ни! Как да разпознаем симптомите Точно както физическите болести се унаследяват, така и психологическите блокажи остават в родовата памет и се предават през поколенията