Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трамвай свързва Шабла с Бургас

Тесноливейката ще бъде изградена в следзващия програмен период
Ключови думи: теснолинейка, Бургас, Шабла

Изграждане на трамвай, теснолинейка или стандартна жп връзка от Шабла до Бургас. Такава идея е залегнала в плановете за развитие на шестте района в България в периода 2014 - 2020 г.

 

Според проекта, одобрен от правителството, ще се търси една или комбинация между тези връзки. Така от Северното Черноморие ще се стига до Южното за отрицателно време.

 

Според информацията до 2020 година се планират общо 19,6 млрд. лв. инвестиции в цялата страна, като в България трябва да се появят 4 нови летища, още 2 моста на Дунав и т.н.

4
Коментара по темата
4.
Костадинов
12.11.2013 12:47:24
Жалко, че Българските доставчици на Интернет не са осигурили добра проводимост на мрежата, защото повече от две страници изписах в коментар и нае се качиха нито тук в този сайт, нито във Фейсбука – вероятно технически проблем!
А писах относно идеята за „трамвая по черноморието” сега отново ще пиша, макар и по-кратко:
– Тази идея не е нова!!!
Някога като студент-кръжочник съм участвал активно в нейното разработване. Повод за това беше началните опити да се започне проектирането на Метрополитена. Тогава ние кръжочниците имахме алтернативна идея да се развива транспортното обслужване на база строителство на монорелсова железница.
Това е едно бързо реализуемо решение, което по характиристики е десетки пъти по-евтина инвестиция от метрото, десетки пъти по-евтина експлоатация. Тогава преди повече от половин век , ние виждахме подобно решение за транспорт, не само вместо метро, а и като атрактивен и екологично съвместим транспорт за цялото Черноморие – от Дуранкулак до Синеморец (тогава за Резовска река беше немислимо, като гранична зона да се говори, но сега, защо не!), както и за градове като Габрово, (който тогава още беше дълъг повече от 15 километра), като Велико Търново, (чието теренно развитие е обусловило сложни пътни комуникации) Варна, Бургас и Русе.
Като алтернатива на метрото за Столицата, то щеше да е развито към днешно време не само в това което сега е Столичния метрополитен, а щеше да има диаметри от Владая до Кремиковци, от Банкя до Лозен, от Курило (даже и от Своге) до Кокаляне (имаше и перспектива да стигне до Боровец) от Модерно предградие до Гара Искър (тогава ж.к. Люлин не съществуваше) Щеше да има и пръстен по трасето на околовръстната жп-линия. Имаше даже варианти да се качи и на Витоша до Копитото. Тогава нямаше да изникнат проблемите с хидроложкия характер на Софийската територия, нямаше да има конфликтите с археологическото богатство в нея, нямаше да се забави толкова цялостното решение на транпортната инфраструктура – всичко щеше да е вече изпълнено в миналия век. Столицата щеше да има един атрактивен за природогеографския характер на Софийското поле транспорт. Представете си пейзажа от прозорците на такава железница – Витоша, Средна гора, Балкана, Люлин, Искър и просторен поглед към западните покранини. Това е едно решение което е в същата степен като метрото бърз, безконфликтен, безшумен и сигурен транспорт, подлежащ на висока автоматизация – модерен във всяко отношение. В света има достатъчно примери на вече функциониращи повече от век (Вуперталската монорелсова железница в Германия е от 19-ти век) . Има и други в Германия, Франция, Япония, двете Америки и даже в арабския свят такива изпълнения.(в интерент има достатъчно илюстрации на тази тема)
В случая за Черноморското крайбрежие, това би могло да допринесе за неговата атрактивност, без да се разрушава околната среда, без да се пречи на животинския и растителен свят, и без да се влошава пейзажа. Тогава почиващите щаха да тръгват за плаж от там където се е заоблачило и да слязат там където слънце грее, а вечер да се разхождат ако им е омръзнало на Слънчев бряг, да отидат на Св.Констатнтин. Времето, което щяха да употребят за път нямаше да е досадно загубено, а щеше да е изпълнено с наслаждение на пейзажите, а някъде, може би железницата ше прекосява някои заливчета, където усешането ще им се струва като в нисколетящ самолет. Ниската цена на превоза ще позволи да бъде предпочетена железницата пред алкохоло-несъвместимия автомобил.
Въобще много предимства има и най-важното, че то може да бъде относително бързо съградено, като се има предвид, че може да се гради с готови елементи, произвеждани в заводски условия и прокарването на трасетата през територии – населени и ненаселени, не е свързано с тежки преустройства на ОУП и ПУП. Някога, преди половин век, нашите разчети показваха себестойност на превоза по-ниска от тази на електрифицирания градски транспорт.
Така, че струва си да се помисли върху това, което писах по-горе във връзка с идеите за „трамвая от Шабла до Бургас” !!!
3.
Кочо
12.11.2013 11:46:19
Какви влакове, какви пет лева бе хора. Щели да налеят милиони и милиарди в някакви проекти. Как ще се избият тези вложени пари?
На атвогарата в Шабла има само пет - шест пияници и двама - трима пътуващи за близките села. Дори и лятото там е дива селения. Хората нямат стотинки за хляб, те влак ще им строят.
2.
Гражданинът Кейн
12.11.2013 10:05:47
Тази идея е започнала да се реализира още по времето на Вълко Червенков. Визирам тунелите край Кошарица и Гълъбец:
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=143490
1.
Рейса
12.11.2013 09:58:16
Най-накрая някой да ми чуе идеята...
  Добави Коментар
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина" Нотариус сигнализирал за съмнителни документи, а проверка показала, че актът не фигурира в системата на Агенцията по вписванията "Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара Оценката на SpaceX почти се удвои, а Мъск задмина всички в историята с рекордно лично състояние
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари Гирлянди, електрически лампички, токсични растения и храни водят до инциденти с любимци по празниците - специалистите съветват какво да избягваме След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година Брокери очакват умерено, но сигурно поскъпване на жилищата през следващите години, като водещи фактори са достъпните кредити и сравнително ниските цени спрямо Централна Европа
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година Бившият национален селекционер на България продължава успешната си работа в Русия България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа На среща във Финландия премиерът в оставка Росен Желязков акцентира върху ролята на България за морската и екологичната сигурност в Черно море
Изискана рецепта с яйца и хайвер Семпло, но ефектно мезе, което комбинира яйца, майонеза и хайвер Пиян поляк намушка българка след скандал в апартамент в Германия 30-годишната жена е с тежки наранявания и е настанена в болница, нападателят е задържан, тестът му е отчел над 2 промила алкохол в кръвта
ЦСКА финализира втори трансфер преди Коледа - централен защитник от Португалия "Армейците" готвят втори удар на пазара след идването на Пиедраитани Цените на жилищата ще растат и през 2026 г., но с по-бавни темпове Анализатори виждат връзка между икономическия растеж и движението на цените в имотния сектор
Коледа издава изневерите: най-рисковото време за палавите съпрузи Психолози и адвокати обясняват защо именно по празниците лъжите най-често излизат наяве, а разводите зачестяват Светлините на Коледен Бургас събират фотографи и модели на празничния пл. "Тройката" Всеки от бранша – любител или професионалист, фотограф (видеограф), модел или UGC криейтър може да участва