Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Виваком се изгаври с абонатите си, накара ги да плащат промоция със задна дата

Виваком, Мтел, Глобул, където и да сте абонати, все ще се нахлузите на някоя промоция...
Ключови думи: Виваком, скандални договори, изтекла промоция, нови такси, ДДС върху безплатна услуга

Летен сюрприз приготви Виваком на дългогодишните си абонати и ги изправи на нокти точно в средата на лятото. Всеки българин, който се възползва от примамливия пакет "Трио", който беше широко рекламиран преди Коледа, сега изрева на умряло. "Трио" съдържа интернет, мобилен и домашен телефон и може да се прибави телевизия по избор. Или пък мобилен без домашен телефон - пълна демокрация.
Договорът се подписва през декември, цената е твърда и на никого не му минава през ума, че след шест месеца част от промоцията се изпарява във въздуха и трябва да си плащаш. Както си му е редът, с малки буквички някъде в средата на договора пише, че получаваш безплатно и промоционално вод пакет "Макси" и ТВ - рекордер. Две трети от потребителите нямат и идея какво е това, но нали е безплатно - подписват се. С още по-малки буквички, подобни на интимни въшки, някъде между задълженията и общите условия е написано, че след половин година, ако клиентът не заяви  писмено или устно, че се отказва от промоционалните пакети, започва да ги плаща, което пък прави допълнителна сума от 8 лева на месец. С хептен никакви буквички не е отбелязано, че ако клиентът не се е сетил да се откаже от нещо, което нито знае, че има, нито използва, ще трябва да даде на доставчика си още пет лева ДДС за целия период от време. Забележете, ДДС върху нещо, което не си плащал. Данък въздух, данък гледка през прозореца, както искате, така го наречете. Вероятно това е вързано законно с някакъв счетоводен трик, който не е незаконен, но е на ръба на закона. Така операторът си вързва гащите, за да не го съдят, а потребителят пие една студена вода.
От началото на месеца във всички офиси на "Виваком" се вихрят скандали, абонати вдигат панаири и питат защо са ги излъгали, на тел 123 учтиво им обясняват да си прочетат договора, служителите в офиса също и успокояват разбеснелите се граждани и с усмивка им казват, че имат право да се откажат от услугата, която изобщо не са ползвали. Да си платят 8 лева за пакета "Макси", който не знаят, че притежават, още 5 лева ДДС и другия месец се връщат на старата такса. Така почти мирно и почти тихо "Виваком" си прибира по 13 лева от своите над един милион абонати, вкарва едни над десет милиона в сметката си и започва да изготвя нова промоция, защото Коледа наближава, а балъците пак ще се хванат. Всичко това прилича на някаква зле скроена шега или хитра манипулация. Ако не подпишеш този договор с всичките му промоции в него, нямаш право да ползваш услугата „Трио“. Ако го подпишеш, дори да си го чел буква по буква, а на места и с лупа, шансът да се сетиш след половин година, че някаква си промоция свършва е почти минимален. Освен това съответната промоция на онова, което почти никой на възраст над 40 години не е ползвал е неразделна част от основния договор и няма как да се махне още в началото. А после се забравя, на което разчита и съответният монополист – един от трите, между които разликата може да се нарече никаква. Освен в имената и начините, по които събират пари.
Думата промоция лови клиенти както на трите мобилни оператора, които са различни, но действат по един и същ начин, така и на някои кабелни оператори. Схемата е една и съща. Промоцията е за няколко месеца, а договорът най-малко едногодишен. Народът пада като гнила круша в капана, а после плаща двойно. Промоцията се оказва само кукичка за шарани и като рибката я налапа, отърване няма. Промоция няма, само капан. Лошото е, че и да избягаш от един оператор, другият също предлага промоции и следва същата одисея и същите нерви и разправии. И въпреки че всякакви оператори бяха задължени със закон да правят договорите си четивни и с по-голям шрифт, буквите стават все по-малки, а условията все по-заробващи. За да не могат хората да прочетат под какво се подписват. Или да ходят навсякъде с адвоката си, който да ги предупреди за възможните капани. С тази мода на зарибаване като нищо утре може да си купите пиле от някой хипермаркет, а други ден да почукат на вратата ви да дадете още два лева, защото промоцията вече е свършила. А ако вече сте го изяли, да платите и ДДС за използваната тоалетна. Независимо дали е в маркета или в собствения ви дом и назависимо дали сте я ползвали, или не.
18
Коментара по темата
18.
Една Българка
11.10.2022 22:45:12
Възмутена съм! Техник дойде да ми премести кабела, защото ще сменям външната врата на апартамента, и ме остави без интернет вечерно време, когато няма дужурни за повреди. За услугата ще платя 20 лв, и няма да имам интернет, когато ми трябва. Благодаря на Виваком, затова, че съм клиент от 2006 година и "" имам"" интернет.
17.
Клиентка
18.12.2018 14:40:46
Виваком е оператора с най-некомпетентни и мързеливи служители, питаш го то ти върти едни и същи простотии и преживя насреща ти като овца.Останах много изненадана когато в офиса който посещавам видях да работи и циганин.А бе хора циганина си е циганин ако ще и космонавт да стани.,толкова ли сте закъсал и за служители?
16.
StevenToine
31.03.2017 14:47:26
КЛИЕНТСКИЕ БАЗЫ для всех кто много продает (для юрлиц и физлиц)! Узнайте подробнее! Skype: prodawez390 Email: prodawez393@gmail.com Whatsapp: +79139230330 Viber: +79139230330 Telegram: +79139230330
15.
атанас иванов
08.02.2015 13:34:31
Тия керкенези от виваком са големи измамници. Не се лъжете, услугите им са боклук
14.
Михаил Дончев
25.07.2014 22:13:21
Виваком имат и много сериозен проблем с гаранционната поддръжка на телефоните,който продават.На практика поне за апаратите SONY Xperia нямат никакъв сервиз протакат обслужването,не спазват сроковете и в крайна сметка се оказва,че апаратите закупени от тях са без абсолютно никаква гаранционна поддръжка!!!Друг немаловажен проблем е сключване на услуга през 123,оказва се,че отказ след известно време на ползване не може по същия лесен начин през 123 и започва едно малко ходене по-мъките.Впечатлението ми е много усилия за привличане на клиенти,колосални средства инвестирани в реклама и същевременно голям недостиг на персонал с много грубо и неуважително отношение към настоящите клиенти на компанията приемани като неотменима даденост.Пълно незачитане на законите и цялостно пренебрегване на ЗЗП.
13.
пострадала
31.01.2014 14:31:42
най некоректния оператор, лъже пенсионерите в преподписване на договорите, подписва ги без тяхно съгласие-моята майка е една от излъганите,надписва изговорени минути, не дава конкретна и ясна информация при запитване, пълни крадци и измамници,
12.
пострадал
21.07.2013 19:13:21
виваком измамници
11.
M
20.07.2013 12:11:08
Била съм клиент на всички оператори. За сега съм сравн доволна от Виваком, макар че смятам, че доста от служителите в офисите не са обучени.
10.
Фен
19.07.2013 21:08:56
VIVACOM FOREVER!
НАЙ - ДОБРИТЕ!
9.
огорчен
19.07.2013 12:45:54
Някой би казал "Да бе чел ! " , но не е точно така. Новото поколение от части са наясно с тези мръсни търговски приоми но има и много абонати , които дори и да прочетат условията , няма да разберат нищо. Примерно ... баба ми или ... майка ми ... Това е легален рекет и пълна липса на морал и управленченски дълг. Вече не се ядосвам на такива неща. Отчаян съм.
Уважаеми господа , закрилници на нашите интереси ... далеч съм от мисълта , че Вие не ползвате интернет и не сте информирано за случилото се. Когато няма адекватен механизъм за борба с нещо , което е в ущърб на народа , включително и Вас , моля , постарайте се да измислите нещо , което в последствие да се гласува в парламента ... примерно ... Бъдете градивни и честни и отговорни.
Не е луд този дето яде баницата , луд е този дето му позволява/дава.
8.
До Дани
19.07.2013 12:19:45
Единствено Мобилтел уведомява абонатите си, че им изтича договора, даже и датат споменава във фактурата.А ще се сетите, че "най-евтиния привидно"оператор е най-големия мошеник на пазара
7.
Дани
18.07.2013 21:12:30
Нормално за мен е следното: След като за всяка сметка ни уведомяват с СМС, за да не си изтърват парите, след като за всяка промоция също ни пращат не един, а по пет СМС-а, съвсем логично е, ако си уважават абонатите, да им изпращат и СМС, когато настъпва промяна в договорените условия. Например: Изтича ви договорът. Изтича ви промоцията. Изтичат ви договорените минути. И така нататък. Защото излиза, че за едно ни непомнят непрекъснато, а друго грижливо крият. Например ако изтече едногодишен договор и се разсееш, автоматично го подновяват, без да те уведомят. Лоялност трябва просто и всичко ще е наред.
6.
Rik
18.07.2013 19:08:53
Браво на авторката! Такова дебелоочие трябва да се наказва. Всеки бил длъжен да си чете договора. Ами ако всеки седне да чете договора си в офиса на Виваком, то ще им трябват много дни, за да обслужат клиентите си. Трябва преди да подпишеш договора да ти дадат примерен договор, да си го прочетеш на спокойствие в къщи и после да подписваш ако искаш. Иначе е много непочтено. После преди да изтече дадена промоция, Виваком са длъжни да уведомят клиента, а не да го карат да плаща нещо, което не е ползвал, само защото не бил прочел малките буквички на договора, които и с лупа не можеш да видиш.
5.
JIJOMAMA
18.07.2013 17:32:26
За жалост това е масова практика при всички оператори и доставчици на услуги. Ако имахме действащи регулатори то това нямаше да се случва и ако се случи то същия ще бъде санкциониран.
4.
И
18.07.2013 17:10:51
Виваком са най-големите измамници. Бягайте от там докато е време.
3.
poncho
18.07.2013 16:58:36
пак някаква платена публикация, автора ( защо ли не му виждаме името?) не знае ли че ДДС е данък който се внася в държавата, а не остава във фирмата, която го събира. Освен това откъде авторът разбра колко са клиентите на този пакет, че да направи аритметиката. Ясно е че фирмата за която пише не е любимата на автора, ама такава жалка история си е обида за нас читателите.
2.
Xaxo
18.07.2013 16:49:14
Не си прав freakybs .
Ти като си купуваш хляб от супермаркета четеш ли си подробно касовата бележка.Там може да пише че, 24 часа след като си купил хляба си длъжен да се върнеш в магазина и да платиш още 100 лева.
1.
freakybs
18.07.2013 16:04:57
Ами научете се най-накрая да четете - докато има балъци ще има и тарикати. Никой не ви кара насила да подписвате каквото и да е. Народа го е казал: кьорав карти не играе ;)
  Добави Коментар
6 съобщения от мъжа, които разкриват, че е лудо влюбен във вас Ето кои са те  5 отблъскващи грешки по време на целувка Обърнете най-голямо внимание на лошия дъх
Най-големите скандалджии в зодиака Скандалите и свадите с тези зодии са вързани в кърпа Рецепта за агнешко с кисело мляко Един от шедьоврите на българската кухня
Акула изплува на плаж в Бургас (СНИМКА) От близко заведение са съдействали, за да бъде върната акулата обратно в морето Експерти дават съвети как да спрем да мислим прекалено много и да се тревожим Тревожността е бич на нашето време и психолозите обръщат все повече внимание на преодоляването ѝ
Тази тв водеща се прояви с нов гаф в ефира, заекна и не успя да прочете текста си Цънцарова вече не се справя добре със задачите си  Марихуаната става нискорисков наркотик в САЩ Досега спадаше към категория едно, включваща хероин, екстази...
Пациентка отиде на преглед, оказа се умряла Жената останала в шок, била "мъртва" от месеци Майката на тази силиконка категорична: Преди пластичните операции беше по-красива! Екатерина отглежда дъщеря си след загубата на татко й - ливанеца Абдул Гани. Той бил банкер и тъкмо на него двете жени дължат охолния си живот
Ето какво ще ядат спортистите на Олимпиадата в Париж Разкриха какво ще включва менюто им Защо не бива никога да оставяте дамската си чанта на пода Чанта, оставена на пода от гост, може да доведе до разорения стопанина