Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Какво се случва с тялото ви, ако всяка сутрин пиете по една ракия

Ключови думи: ракия, флагман, сутрин ракия, ракия на гладно

От поколения насам много хора вярват, че една малка ракия сутрин действа като лекарство – събужда организма, предпазва от настинки и дори удължава живота.

Този ритуал е добре познат в много семейства и често се предава от поколение на поколение като доказана рецепта за здраве.

Но какво всъщност се случва в организма, ако всяка сутрин започвате деня си с чашка алкохол? Съвременната наука вече има категоричен отговор.

Защо ракията създава усещане за отпускане

След първата глътка алкохол много хора усещат приятна топлина и отпускане.

Това се дължи на факта, че алкохолът временно разширява кръвоносните съдове и влияе върху нервната система.

Появява се усещане за:

спокойствие;
отпускане;
намаляване на напрежението;
временно подобряване на настроението.
Именно този ефект кара много хора да вярват, че алкохолът има лечебни свойства.

Какви са рисковете при ежедневна употреба

Лекарите предупреждават, че дори малките количества алкохол, приемани всеки ден, могат да окажат влияние върху организма.

Продължителната употреба се свързва с повишен риск от:

сърдечно-съдови заболявания;
нарушения в сърдечния ритъм;
увреждане на черния дроб;
проблеми с панкреаса;
отслабване на костите;
някои видове рак.
Специалистите подчертават, че няма орган в човешкото тяло, който да остава напълно незасегнат при редовна консумация на алкохол.

Има ли все пак някакви ползи?

По-стари изследвания показват, че малки количества алкохол могат временно да подобрят кръвообращението и да разширят кръвоносните съдове.

Това може за кратко да доведе до:

понижаване на кръвното налягане;
по-добър кръвен поток;
усещане за затопляне на тялото.

Експертите обаче подчертават, че тези ефекти са краткотрайни и не компенсират потенциалните рискове за здравето.

Голямото проучване, което разби мита

Мащабно изследване на учени от Вашингтонския университет обхваща над 434 000 души на възраст между 18 и 85 години. Учените анализират именно хората, които консумират малки количества алкохол редовно.

Резултатите показват, че дори умерената ежедневна употреба е свързана с по-висок риск от:

преждевременна смърт;
онкологични заболявания;
сърдечно-съдови проблеми.

Според авторите на изследването идеята, че една чашка алкохол на ден е полезна за здравето, вече не се подкрепя убедително от съвременните научни данни.

Какво съветват специалистите

Лекарите са категорични, че ако човек не употребява алкохол, няма здравословна причина да започва „за профилактика“.

За добро здраве много по-ефективни остават:

балансираното хранене;
редовното движение;
достатъчният сън;
контролът върху стреса;
профилактичните прегледи.
Традициите имат своето място, но когато става дума за здравето, науката все по-ясно показва, че ежедневната ракия не е еликсирът на дълголетието, за който поколения наред се е смятало.

3
Коментара по темата
3.
Някои пият от радост,
08.06.2026 19:11:05
други от мъка,
трети от сутринта!

Предостатъчно алкохолици си оправят треперещите пръсти с още ракия от ранни зори. Няма нужда от допълнително насърчаване!
2.
пресен джибрак
08.06.2026 18:40:25
'Какво се случва с тялото ви, ако всяка сутрин пиете по една ракия?'

на тялото ви ще му се наложи да събира джибри и да оди на кадзаня при другити джибраци!
1.
ха ха ха
08.06.2026 17:57:59
абе да ви пикам на специалистите. Дядо ми всяка сутрин в 5 часа като станеше си сипваше 80 грама ракия. Слушаше по радиото народната музика и това в рамките на половин час. После отиваше да изчисти и нахрани животните и оттам в ТКЗС-то. Живя над 80 години. Нищо му нямаше. Чак когато баба почина се предаде и за една година и той си отиде. Тъй, че тия ми ги разправяйте на филанкишията. Не ракията е проблема, а мръсният въздух, фалшивата храна и стреса.
  Добави Коментар
Държавата погва тарикатите по пътищата Ще се проверяват хора със скъпи коли и неясни приходи, ще се преследват опасни водачи Перфектно сварени яйца: Кулинарни трикове за лесно белене
Трикратен шампион на НБА открит мъртъв в дома си, ще остане в спомените с думи за Джордан Стейси Кинг игра здрав баскетбол, но радваше и с чувство за хумор Диана Русинова съобщи за зверска катастрофа, почина 15-годишно момче - шофьор на едната кола Ужасът се случи на фона на среща в МС по темата пътна безопасност
Идват екстремни горещини Най-силното слънчево нагряване се наблюдава около екватора, където въздухът се затопля и се издига Какво се случва с тялото ви, ако всяка сутрин пиете по една ракия След първата глътка алкохол много хора усещат приятна топлина и отпускане
Как да държите мухите далеч от дома си през лятото с няколко лесни стъпки Малките ежедневни навици в кухнята и дома могат да предотвратят появата на нежелани насекоми през топлите месеци „Никаква милост към нарушителите“ и „драконовски мерки“: спешна среща при Радев заради войната на пътя България е на първо място в ЕС по травматизъм и смъртност по пътищата
МВР награди пожарникарите, спасявали хора при трагедията на Челопешко шосе Наградените са – младши експерт Благой Благоев, младши експерт Петко Върбин, младши инспектор Данаил Влахов и младши експерт Тодор Йорданов Почина проф. Райко Райков – доайен на Националната художествена академия Поклонението ще се състои на 9 юни от 12:30 часа в храм „Успение Богородично“ на Централните софийски гробища
Икономическа полиция проверява "ВиК" Кърджали От бездействие на длъжностно лице е нанесена щета на водоснабдителното дружество в размер на над 40 000 евро Ръководството на БДУ обсъди с народни представители ключови приоритети за развитието на висшето образование в региона Ректорът на БДУ проф. д-р Сотир Сотиров представи развитието на университета през последните години