Първият щанд „Магазин за хората“ отвори и подбива цените на големите вериги
Първият щанд от националната инициатива „Магазин за хората“ бе открит официално в град Куклен. Лентата преряза изпълнителният директор на дружеството „Магазин за хората“ ЕАД Николай Петров, който подчерта, че основната цел на проекта е достъп до добри български храни на постоянно ниски цени, особено за хората в по-малките населени места.
Инициативата първоначално беше анонсирана като мрежа от държавни магазини, но в хода на реализацията се трансформира в концепция за специално обособени щандове в съществуващи търговски обекти. В пилотната си фаза проектът стартира в 70 стационарни и един мобилен обект на търговската верига КООП в Пловдивска област, след едно отлагане.
Асортиментът включва над 45 артикула от базовата потребителска кошница – олио, захар, брашно, ориз, боб, млечни продукти, хляб, масло, колбаси, консерви и лютеница. Именно цените са водещият акцент. На първия щанд в Куклен бяха обявени следните стойности: брашно тип 500 – 1,00 лв. (спестяване около 0,51 лв. спрямо средните пазарни цени), захар (1 кг) – 1,59 лв. (спестяване около 0,81 лв.), олио „Клас“ – 2,79 лв. (спестяване около 1,43 лв.) и първомайска лютеница – 2,00 лв. (спестяване около 1,02 лв.).
Цените са част от стратегията „Всеки ден ниска цена“, която изключва временни промоции. „Продуктът, който сме избрали като най-добър в категорията си, остава постоянно на тази цена“, подчерта Николай Петров.
В началото на декември „Магазин за хората“ ЕАД, Централният кооперативен съюз и Кооперативният съюз – Пловдив подписаха договор за стратегическо партньорство. Благодарение на него над 100 000 жители на 55 по-малки населени места в Пловдивска област ще имат достъп до български храни на изгодни цени.
Проектът обхваща магазини КООП в градове като Кричим, Куклен, Лъки, Хисаря, Калофер, Сопот, Стамболийски и Пловдив, както и десетки села. Мобилен магазин ще обслужва още шест населени места, сред които Руен, Скобелево и Свежен.
Концепцията на инициативата е търговска надценка до 10%. За целта през август Министерският съвет създаде държавното дружество „Магазин за хората“ ЕАД. „Работим с минимален екип от четирима души извън Съвета на директорите. Това ни позволява да държим разходите и цените ниски“, посочи Петров.
Към момента са подписани договори с 11 български производители, като целта е асортиментът да достигне до 100 продукта. „Не гоним количество. Искаме качество, достъпност и сигурност на цената“, категоричен бе изпълнителният директор.
Aко има гарабтуран произход на стоките Магазинът за хората ще успее.
И тази временна промоцена най-вероятно е в отговор на новите магазини.
И ше могат ли хората от малките населени места са пътуват всеки ден до големия магазин?
Спонсорите им ще ги бият защото не са ги защитили!
Ще има рязане на КЕША за протестерите и протестерките, Асен излиза на пиацата :)))