Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Утре изтеглят танкера "Kairos", капитанът на влекача го зарязал, не знаел английски, за да каже, че си тръгва

Коментар по случая от к.д.п. инж. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация" (в ляво на снимката) и к.д.п. инж Живко Петров, директор на ИА "Морска администрация"
Ключови думи: танкер, kairos, влекач, кораб, живко петров, венцислав иванов, морска администрация, флагман

Утре ще започне операция по изтегляне на танкера "Kairos", който на 5 декември дрейфува между Синеморец и Ахтопол. В акцията участие ще вземат 3 български влекача и ще бъде направен опит да се включи агрегат, който да подаде електрозахранване за хидравликата на кораба. Това каза к.д.п. инж. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация" минути преди да започне Националното съвещание за безопасност в корабоплаването, което се проведе днес в Конгресния център на Морска гара в Бургас.

"Капитанът на влекача е турчин и вероятно не е знаел английски език, за да каже на екипажа на танкера, че си тръгва. Оттеглил се е заради лошото време", каза изпълнителният директор на ИА "Морска администрация".

Инж. Иванов уточни, че танкерът ще бъде изтеглен в бургаския залив, като безопасно място, но няма да бъде ремонтиран тук, тъй като "Kairos" е под санкция и според регламента  не може да му бъде извършен такъв на наша територия. Инж. Иванов увери още, че е намерено място, където да акостира и минимално да пречи на действията, които се извършват в бургаския залив (ВИЖТЕ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ)

След изтеглянето се очаква корабособственикът да каже какво ще прави с него. Цялата операция ще бъде заплатена от българската държава, а след това агентът на фирмата на танкера ще покрие разходите, обясни к.д.п. инж Живко Петров, директор на ИА "Морско администрация".

Ето какво още допълниха по случая к.д.п. инж. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИА "Морска администрация" и к.д.п. инж Живко Петров, директор на ИА "Морско администрация"

"Опасност за нашите териториални води опасност няма към момента, тъй като Военноморските сили (ВМС) и "Гранична полиция" са в състояние на наблюдение на района на българско териториално море, прилежащата зона и т.нар. икономическа зона. Към момента нямаме сигнали за кораби, които да са навлезли в нашите води или в т.нар. отговорен район, в който да има нужда да се намесват Военноморски сили.

Танкерът "Kairos" е навлязъл в наши води поради лошото време, защото влекачът го е изоставил, тъй като е преценил, че за него вече има опасност и това е решение на капитана на влекача – тъй като е от турски произход, по всяка вероятност не е говорил английски език, не е могъл да каже, че изоставя танкера и се прибира в пристанищно убежище, което е Инеада.

Оттам танкерът остава неуправляем, дотогава е изпълнявал това, за което е бил нает влекачът, и в момента, в който е преценил, че метеорологичните условия се влошават, не може по никакъв начин да помогне на влекача, е напуснал мястото.

Крайната цел  е била танкерът да бъде максимално далеч от бреговете, за да може през това време корабособственикът да намери корабостроителница, в която да го провлачи за ремонт. Но тъй като времето се влошава и вятърът променя своята посока, танкерът започнал да дрейфа посока брега, влекачът не е имал възможност да му оказва съдействие по един или друг начин. Малшанс. Голям късмет е, че успя да пусне котва аварийно, защото иначе се очакваше да заседне или да се разбие край бреговете. Целта не е била да бъде изоставен тук.

"Гранична полиция" са наблюдавали и няколкократно са опитвали да осъществят връзка и с влекача, и с танкера. Танкерът го виждат просто като отметка, а влекачът го виждат с името му, тъй като е имал опознавателен сигнал.

Центърът за аварийно-спасителни действия е направил опити да се свържат с него и при разговори с центъра в Анкара са получили информация, че влекачът се е прибрал в Инеада.

Танкерът ще бъде изтеглен в бургаския залив, като безопасно място. Очаква се операцията да започне утре, като ще бъдат включени 3 влекача и ще бъде направен опит да се включи агрегат, който да подаде ток за хидравликата на кораба. Ако не успеят да подадат електричество на кораба - операцията ще продължи по-дълго време.

След като бъде изтеглен следва корабособственикът да каже какво ще прави с него. Намерили сме място, където да акостира, като минимално пречи на действията, които се извършват в бургаския залив.

По регламента, който е за санкциите, ремонт на танкера не може да бъде извършен. Може да му се окаже съдействие единствено и само да напусне нашия отговорен регион - българския участък".

Вижте още във видеото:

Националното съвещание за безопасност в корабоплаването събра представители от държавна агенция "Национална сигурност", Флотилия бойни спомагателни кораби, Висше военноморско училище "Никола Й. Вапцаров"-Варна, "Гранично полицейски кораби"-Созопол, Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури, ДП "Пристанищна инфраструктура", Хидрографска служба на български военноморски сили, "Пристанище Бургас" ЕАД, "Пристанище Варна" ЕАД и Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт (НБРПВВЖТ). 

"Това съвещание бе планирано още през лятото на 2025 г. след многократни срещи с "Морска администрация", "Военноморски сили" и "Гранична полиция", като заедно стигнахме до извода, че трябва да има такава конференция. В Закона за водните пространства е указано, че Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ) отговаря за безопасността на корабоплаването, ние осъществяваме и навигацията. Искаме съвещанието да има силен експертен характер, да се уточнят някои от протоколите по бедствия и аварии, по навигация, за да може цялостната ситуация в Черно море да бъде обсъдена. В никакъв случай обаче не може да се счита, че поводът за това съвещание е танкерът "Kairos", от който всички се вълнуват. Но е факт, че се повдига темата именно какво се прави в такива кризисни ситуации. Идеята на съвещанието е да подобри взаимодействието между институциите и да каже къде са слабостите в законодателната и нормативната уредба, и те да бъдат отстранени. Само така може да има добра координация между отделните ведомства", каза Йордан Георгиев, председател на УС на ДП "Пристанищна инфраструктура. 

"На фона на случващото се с танкера "Kairos", смятам, че това, което до момента институциите показаха, е че комуникацията е наистина доста и нещата се случват по съответния протокол. Въпреки това обаче смятам, че имаме какво да изгладим и респективно да стигнем до решения, които в бъдеще да направят целия този процес по-спокоен и по-гладък. И хората, които се вълнуват от тази тема, да бъдат спокойни, че нещата ще бъдат отработени по подходящия начин", посочи Станислав Йорданов, генерален директор на ДП "Пристанищна инфраструктура". 

30
Коментара по темата
30.
Сашо
12.12.2025 12:30:26
Да благодарим на укрите! Слава Украине! Чакаме още ударени кораби, мини и всякакви други боклуци!
29.
Сашо
12.12.2025 12:30:13
Да благодарим на укрите! Слава Украине! Чакаме още ударени кораби, мини и всякакви други боклуци!
28.
dnes
12.12.2025 12:05:03
Днес е утре, а нищо не се случва.
Нкякяви новини?
27.
килната калимявка
12.12.2025 09:31:40
"Опасност за нашите териториални води опасност няма към момента, тъй като Военноморските сили (ВМС) и "Гранична полиция" са в състояние на наблюдение на района на българско териториално море, ..."
Глупости и само глупости! Къде бяха ВМС и ГП когато турският влекач набута този танкер с внушителни габарити в наши териториални води? Некадърници и бездействие от страна на двете силови министерства МО и МВР с толкова некадърни министри! Радари, катери, вертолети и накрая добре, че местните жители на Ахтопол видели на хоризонта танкера и дали информация на въпросните заспали министерства! Както мигрантите си влизат в Бг-то през сухоземната граница отвсякъде и по всяко време сега вече и през морската ни граница си влизат кораби с внушителни раз мери без някой да ги усети! Е това са нашите пазители и охранители, пълно безхаберие, пълни некадърници! Стават само големите лакардии да разтягат, но няма кой да ги слуша!
26.
Капитанът на влекача
12.12.2025 01:59:55
ЛЪЖЕ. Или иначе казано е лъжец.
Той не може да вземе самостоятелно решение САМ.
Съгласувано е с "НЯ кой".
И двамата са за съд- чадъра и капитана!!!
25.
Глупасти
12.12.2025 01:12:10
Няма същество на планетата , което да не знае какво означава " бай-бай"
24.
Бургас
11.12.2025 23:01:23
Като ги гледам само некъдърници дър.чиновници имитират работа.
23.
Ж. Петров
11.12.2025 22:57:24
Ж.Петров няма ли да му станат много танкерите един стои от 6-7г. Ще трябва някой ден да плащаме на Либия за него.
22.
Бай Хой
11.12.2025 22:15:09
Тези покемони са виждали море само на снимка!
Сложили си иначе кдп, че и инженер!
Калинки и пълни некадърници са цялата държавна администрация. Оставено е всичко на самотек
21.
Трол
11.12.2025 21:49:50
Не, няма такава безхаберни политици, като сегашните ... Просто няма. Ние не сме външна граница на ЕС, а разграден двор, в който може да ***' всеки .
20.
Аз
11.12.2025 21:41:23
Този Живко е капитан,но само той си знае!
Мазна бюрократична муцуна...
19.
Куку
11.12.2025 21:37:31
Вярвате ли че утре ще го изтеглят аз НЕ Ж.Петров щом казва значи няма да стане
18.
Ха ха
11.12.2025 21:27:33
Капитана е турчин и не знаел английски......смях в залата .. искам да видя документа в който пише че е капитан на кораба от момента на отпътуване от Китай и правоспособност която се придобива с изпит на английски.....
Странни извинения от страна на държавата , Кой разреши на кораба да навлезе в териториални води , собственика на влекача следва да бъде призован и да му се търси отговорност.
Въпроса следва да се постави в Европейската комисия. Следва да се провери каква е процедурата при бедстващ кораб в териториални води , какво международно морско право е нарушила Турската държава ??? Това е неуважително направо обидно....тези са силни само заради протока , нищо повече......
17.
Майко
11.12.2025 20:42:09
Всички ни взеха за мезе. Утре някой ще изсипе ядрени отпадъци на наша територия
16.
666
11.12.2025 20:29:13
Е няма такъв резил- на тези "приказки под род шипковия храст" и децата от яслата ще се спукат от смях.И това е външна граница на EC.Това даже и в Африка не може да се случи както се случи тук.Бог да пази България и всички нас.След 30 +години по морета и океани и то като навигатор със стотици хиляди проплавани мили зад гърба си просто онемях от обясненията на тези лешпери.Е дно време корабите са били от дърво,а моряците от желязо,след това корабите станаха от желязо,моряците станаха от дърво.Тези са от памук
15.
ВВМУ
11.12.2025 20:02:16
Знае английски, за да координира подаване и закачване на буксирните въжета, но не знае английски, за да каже, че заминава.
Вие вярвате ли в това което пишете.
14.
Възмутен
11.12.2025 19:37:55
Бах му мамата колко калинки на държавата хранилка, и какво става никой не знае и не следи какво се случва в нашето море, голямо рязане трябва да има!!! Толкова търбуси да хрантутим не ни тряват, и без това полза никаква от тях!!! Който дойде на власт догодина трява да изкара голяма метла и да ги почва!!!
13.
Русчо Георгиев
11.12.2025 19:33:01
Понеже знаят че държавната администрация на ГРОБ-ДПС е толкова малоумна, затова турците си позволяват да се гаврят с такива нелепи съчинения.
12.
Кязим Алачепик
11.12.2025 18:48:33
Капитан на кораб и то на танкер, няма как да не знае английски език!! Това да не капитан на контрабандно рибарско корабче, дето търси калкан...
11.
До 7
11.12.2025 18:31:52
Танкерите ще станат 3. Badr, ViVa - където и тои се появи пред пристанището без да го разбере никои и тоя дето вятъра го довя без да иска ххаха
10.
от умрял писмо
11.12.2025 17:53:43
"Цялата операция ще бъде заплатена от българската държава, а след това агентът на фирмата на танкера ще покрие разходите"

Още един паметник на безхаберието в морето, че и ПАК (както прочетох по-долу) за наша сметка , както обикновено!
9.
Ханко Брат
11.12.2025 17:51:03
И нито един граничар,служащ на границата между Бг и Турция не знае турски език!?
8.
Пешо
11.12.2025 17:42:43
ЕГАТИ ТЪПАТА СТАТИЯ.ЕДНО И СЪЩО СЕ ПОВТАРЯ МНОГО ПЪТИ.МАЛОУМНИЦИ.
7.
Smith
11.12.2025 17:37:38
Един танкер вече си имаме зарязан в Бургаския залив, заради опита на Тиквата, Свинята и ДС генералите в сянка да го откраднат. Водят се дела за стотици милиони и има немалък шанс малоумния избирател да плаща за алчността на горепосочените крадци. Сега ще си имаме още един смрадлив кенеф в залива, просто чудно!
6.
Неможещ да работи в екип
11.12.2025 17:36:32
енчев, бъди сигурен, че ще получиш благодарности за добрините си.
5.
едно птиче ми каза
11.12.2025 17:27:00
едно птиче ми каза че екипажа е бил в турски хотел и после са ги качили пак на кораба и са ги метнали тука. ...
4.
един
11.12.2025 17:25:10
Господ да ни пази и да не се налага
тези да решават
3.
*********
11.12.2025 17:20:56
Коментарът беше изтрит от модераторите, тъй като съдържаше обидни квалификации към Флагман.бг или членове на редакционния екип.
2.
Дудук
11.12.2025 17:00:34
Баси смотаното обяснение, защо турския влекач е изоставил танкера и защо го е добутал до български води преди това.
Този смешник сам не си вярва.
Оставка!
1.
*********
11.12.2025 16:56:25
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
  Добави Коментар
БНБ с извънредно работно време - опашките за евромонети не спират Тази и следващата събота касите са отоворени Липсата на приет държавен бюджет препъва и нов национален рамков договор в здравеопазването Това заяви председателят на Управителния съвет на Българския лекарски съюз д-р Николай Брънзалов
Гасиев след нокаута срещу Пулев: Този удар беше старателно планиран Пулев беше много силен противник, но подготовката ми се отплати, каза руският боксьор Българите плащат най-много от джоба си за лечение Здравните показатели на населението малко се подобряват, но остават сред най-лошите в ЕС
Проф. Тодор Кантарджиев: Грипът вече се разпространява епидемично в страната Най-важното е комбинацията от ваксина и навременно лечение с антивирусно лекарство, подчерта епидемиологът Сидни Суийни разкри кой е идеалният мъж за нея Актрисата има доста ухажори
С атрактивно спускане и празнична програма слагат началото на зимния сезон в Банско От началото на годината до 30 септември планинският курорт е посрещнал близо 285 000 туристи Ким Чен Ун посрещна севернокорейски войници, завърнали се от Русия Отдаде почит на деветима военнослужещи, загинали там
При Байдън САЩ спрели споделянето на разузнавателна информация с Израел През втората половина на 2024 г. САЩ прекъснаха прякото видео предаване от американски дрон над Газа Облачно и мъгливо ще е днес в равнините и котловините Над останалата част от страната ще преобладава слънчево време
Колко ще ни струва новогодишната нощ в ресторант? Има ли изненади за гостите Влюбеният Скорпион да е щедър, а Лъвът да внимава с парите Хороскоп за деня – 13 декември 2025, събота