Не е за хора под 18 - Тил Линдеман оправда предупреждението си
Тил Линдеман превърна вечерта на 8 декември в едно от най-коментираните културни събития в столицата, оставяйки след себе си разделена публика - от фенове, възприели го като гениално изпипан спектакъл, до зрители, които определиха шоуто като откровено скандално. Лидерът на легендарните Rammstein пристига в София със самостоятелния си проект Lindemann и представя програма, която не просто провокира, а целенасочено тества границите на сценичното изкуство.
Зала „Арена 8888“ бе изпълнена до последното място. Възрастовото ограничение 18+ не е случайно - всеки, който познава творчеството на Линдеман, е ясно, че той не е артист, който ще запълни паузите между песните с послания за мир и любов. Вместо това 62-годишният фронтмен продължава да използва естетиката на шока като основен инструмент в изкуството си – философия, която или се приема безрезервно, или се отхвърля напълно.
Още в първите секунди на концерта, ознаменувани със смъкването на голямо бяло пано с надпис „Kill Till“, сцената е завладяна от тежки китари, лазери и поредица визуални метафори. Шоуто започна с парчето Fat, придружено от видеопрожекции на големи жени с пищни форми, а на сцената – монахини, които бързо захвърлиха робите и се появиха в провокативни костюми. Както често се случва при Линдеман, посланието може да бъде интерпретирано в противоположни посоки: критика на обществените стереотипи, възхвала на различността или просто радикална сексуална естетика.
Темите за плътта, похотта и човешките слабости бяха основна линия през целия сет. Песните, засягащи сексуалността, насилието, зависимостта и телесността, бяха поднесени с театрален размах: сценичните артисти разиграваха гинекологични сцени, хвърляха торти в публикацията, а Линдеман се понесе над тълпата в прозрачна сфера – споменато за публикуваните му „водни разходки“ по време на концертите на Rammstein.
На сцената доминираха женски изпълнителки – единственият мъж в трупа е самият Линдеман. Хореографията, светлинният дизайн и видеостената на изграждаха визуално преживяване, което преминаваше от естетиката на порока към артистичната критика на модерното общество. Финалът уж настъпва със Skills in Pills, но се появява надпис „Искате ли още?“ предизвикателство бурно продължение.
За мнозина показващи това бе вечер на абсолютен триумф – мощен звук, качествена продукция и провокативно шоу, което не оставя нито един равнодушен. Други напуснаха залата разтърсени и възмутени. Какво и да е мнението, едно е ясно – Тил Линдеман постига целта си: да бъде обсъждан, анализиран и да не бъде публикуван в комфортната зона.
София вече се приготвя за следващото голямо музикално събитие – финалното турне на Род Стюарт, което ще излезе на тази сцена само дни след експлозивния спектакъл на немската рок легенда.
Добави Коментар